10 начина, по които работохолиците могат да си почиват и да работят по-малко

Няколко полезни съвета

10 начина, по които работохолиците могат да си почиват и да работят по-малко

Работохолик- или познавате поне един, или вие сте такъв. Ако вие сте такъв, отделете няколко минути, за да преразгледате приоритетите си. Вярно е, че кариерата е важна, но вашите приятели, семейство, желания и цели също са важни. Замислете се: имате само един живот (и то кратък) и прекарвате по-голямата част в работа. По този начин пропускате някои от най-хубавите моменти в живота си. Ето 10 съвета за тези, които работят прекалено много:

1. Признайте го

Лесно е да оправдаете оставането на работа до 20.00 часа всеки ден, но се опитайте да се научите да разпознавате кога това е проблем. Повечето хора отричат факта, че имат проблем, така че първата стъпка е да осъзнаете проблема и да направите опити да го разрешите.

2. Говорете с терапевт

Трябва да споделите вашите разочарования, мисли, чувства с някого, за да се доближите до равновесието между личен и професионален живот. Опитайте да поговорите с терапевт за това какво ви кара да работите толкова много. Много хора подсъзнателно обвързват своята стойност с работата си. Ако досега не сте посещавали терапевт, не се притеснявайте да го направите. Дори най-силните понякога имат нужда от помощ.

3. Ограничете работното си време

Има много причини, поради които работата по 11-12 часа е вредна за вас. Достатъчно е да ограничите работното си време до нормалните или малко над нормалните работни часове.  Спрете да ходите първи и да си тръгвате последни от офиса. Нормално е или да ходите малко по-рано или да си тръгвате малко по-късно, но само ЕДНО от двете.

4. Намерете си хоби

Сериозно- открийте нещо, което да правите вкъщи. Не е достатъчно само да ядете, спите и работите. Намерете нещо, което ви харесва и ви зарежда с положителна енергия- рисуване, яздене, градинарство- каквото и да е!

Освен това тренирайте. Често работохолиците забравят за тренировките. Не е задължително да правите дълги, изтощително тренировки, но тренирайте поне 20 минути на ден.

5. Изключете го

Мислите ли за работа през уикенда, когато сте с вашата половинка или семейство? Недейте! Ако сте вкъщи, на почивка или на някакво събитие, не позволявайте на ума си да се върне обратно в офиса. Наслаждавайте се на това, което правите.

6. Не се натоварвайте прекалено, когато сте на работа

Да, възможно е да се работи умерено. Спрете да уговяряте хиляди срещи и да не пускате телефона. 

7. Използвайте обедната си почивка всеки ден!

Вие заслужавате закуска, обяд и вечеря. Запазете половин час от деня си, в който да отидете в близкото заведение и да се нахраните нормално, далече от и-мейла. Ако някога сте изричали думите "Нямам време за обяд", имате сериозен проблем. Храненето стимулира ума ви и ви дава енергия. Ако не се храните пълноценно, работоспособността ви ще започне да намалява.

8. Ограничете вашия перфекционизъм

Вашата работа трябва да е страхотна, но безупречна 24/7? Това не е възможно, все пак и вие сте хора. Отнема прекалено дълго, за да станете перфектни, а на никого не му пука.

9. Придържайте се към вашия личен календар

Никога не отменяйте личните си планове, заради работата. По-важно е да се видите със стар приятел или да прекарате известно време с половинката си, вместо да свършите още малко работа.

10. Научете се да казвате "НЕ"

Това е трудно, но ако се научите как да го правите, ще бъде най-мощното ви оръжие. Научете се да казвате "не" на колегите, шефа, дори на себе си. Спрете да поемате цялата работа. Има моменти в кариерата, в които ни се иска да кажем "да" на всичко, но разберете, че това не е опция.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay