За да привлекат вниманието ни към своя продукт, рекламодателите проявяват небивало въображение и се концентрират над измислянето на негови нови и уникални характеристики. Пазарът прелива от подобни стоки, а потребителят се нуждае от нещо уникално, за да се чувства самият той такъв. Ето защо огромно значение има рекламната кампания, която ще ни запознае с продукта. Колкото по-провокативна, скандална и нетипична е тя, толкова по-голям обществен интерес ще привлече.
Безпрецедентен отличник в надпреварата за хорско внимание е сексът. Правим го, обсъждаме го, съдим го. Голите тела и еротичните пози винаги ще вълнуват нашето човечество, без значение дали говорим открито за тях или присъстват единствено в съзнанието ни.
Сексът се е превърнал в най-добрия приятел на рекламата, а провокацията - в нейна крайна цел. Водени от амбицията да стъписат своите потребители, някои рекламни агенции прескачат с троен скок границите на обществените норми и ни показват любимите идоли такива, каквито не сме свикнали да ги виждаме.
Голи, въргалящи се в омърсени чаршафи, останали само по парфюм. Само по парфюм - доброто, старо клише, което звучи по мръснишки забавно и въпреки непрестанната си употреба, все още продължава да провокира въображението ни.
Парфюмираните рекламни спотове невинаги виждат бял свят или черен екран, точно затова решихме да ви ги покажем. Четири реклами на парфюми, които носят подчертан еротичен привкус. И именно заради него са били забранени за излъчване.
I know I shouldn’t act this way. I know, I know…
Good girls don’t misbehave, but I’m a bad girl.
Докато тези думи отекват като ехо на заден фон, разкрепостената Мадона ни показва палавата си страна в черно-бяло видео. Нищо ново под слънцето. Виждали сме безброй пъти страстните движения на Кралицата на попа, докато прилепнал черен корсет пристяга тялото ѝ.
Въпреки това, видеото, което рекламира парфюма на Мадона и не се различава с нищо от музикалните ѝ клипове, бива спряно от най-влиятелните американски телевизии. ABC например забраняват излъчването му преди 9 вечерта по канал American TV. Тяхното изискване: сутиенът на Мадона да бъде дигитално уголемен и да покрива бюста ѝ, а тесният корсет да бъде по-дълъг.
Ароматът е наречен Truth or Dare ("Истина или предизвикателство”), затова някак не си представяме известната със своята провокативност Мадона, да покрие гърдите си с повече плат, а стегнатите ѝ бедра да не се разхождат на екрана.
В рекламата на своя парфюм Heat ("Жега"), Бионсе се показва в светлина, в която не сме свикнали да я виждаме. Някак силно приглушена и еротична. Изглежда Британската Агенция за рекламни стандарти не одобрява разголената поява на изпълнителката по UK TV преди 19.30 часа, заради прекалено сексуалния ѝ вид.
Сюжетът се развива през гореща лятна нощ, докато сатенена червена рокля пада от изпотеното пищно тяло на певицата. За фон чуваме "Fever” в нейно изпълнение и сме сигурни, че ако бяхме представители на силния пол, със сигурност малки капчици пот щяха да затанцуват и по нашето тяло.
През 2008 година Calvin Klein заснеха еротично видео с Ева Мендес, което за нас представлява истинско изкуство. Цветовете са черно-бели, а нежна музика звучи за фон, докато камерата се разхожда по тялото на актрисата. "Между любовта и лудостта лежи една натрапчива идея”, започва с деликатен глас тя. Въргаля се между белите чаршафи и докосва страстно тялото си.
Всяка една американска телевизия отказва да излъчи тази реклама, дори и в цензурираната ѝ версия. И по-добре. Видеото е прекалено красиво, за да се помести между запълващите телевизионната програма сладникави, а често и повърхностни реклами.
Следващият клип е свален от екран, защото според Британската Агенция за рекламни стандарти, главната героиня проповядва употребата на опияняващи вещества.
Бордът на директорите цензурира рекламното видео на Belle d’Opium на Yves Saint Laurent заради едно от движенията на френската актриса Мелани Тиери. На 30-та секунда тя насочва левия си показалец към вената на дясната ръка, а кадърът спира за секунда, за да акцентира над действието, което в последствие е разтълкувано като имитация на спринцовка, пълна с наркотик.
Последвалите необуздани движения на Мелани само подсилват категоричното мнение, че сценарият следва идеята за опияняващата сила на наркотиците. Толкова грешно нещо няма как да бъде излъчено в телевизионен ефир.
7 | 0 |