Градове за колоездене

Три европейски столици, в които карането на велосипед е възможно

Градове за колоездене

"Град за колоездене" на пръв поглед е оксиморон. Невъзможно съчетание между две думи с противоположно значение. Млад старец. Грозна хубавица. Оказва се обаче, че София е по-скоро изключение от правилото за велоалеите в града. Докато тук колоездачите се изправят пред животозастрашаващи опасности, за да стигнат от точка А до точка Б със своето превозно средство, на други места колелата са най-лесният начин за придвижване.

Огромният скок в сферата на технологиите не попречи на развитието в мисленето и опазването на околната среда все още е приоритет. И тепърва ще бъде. Ето защо големите градове в Европа мислят в тази насока.

Сега ще ви представим три от тях, които имат най-удобната инфраструктура за придвижване с велосипед - един екологичен, евтин и бърз начин за пътуване в градска среда. И за жителите на града, и за туристите, които могат безпроблемно да си наемат колело.

Лондон
Столицата на Великобритания дълго време беше ужасно място за велосипедистите. Там беше забранено придвижването с колела в редица паркове, а по улиците нямаше място и мишка да се промъкне. Ала лондонската община се взе в ръце и изгради огромна мрежа от велоалеи с 40 места за взимане на колела под наем и безплатно ползване на превозното средство през първите 30 минути. Има и фирми, които предлагат тандемни колела под наем за период от един час до над седмица. Довиждане, потискащо метро!

Берлин
Големият немски град е чудесно място за колоездене. Всички забележителности могат да бъдат разгледани по този начин, тъй като има изградена инфраструктура за целта. Берлин е един от шестте населени места в Германия, които предлагат услугата "Повикай си велосипед”. Тя се използва посредством мобилния телефон и четирицифрен код, изписан на рамката.

Париж
Като Лондон, и френската столица доскоро не беше приятелски настроена към колоездачите. Ала през 2007 година бе въведена най-голямата система за колела под наем. Тя включва 20 хиляди велосипеда и над 1600 станции - по една на всеки 300 метра. Използва се посредством дневна, седмична или годишна абонаментна карта. Услугата излиза по-евтина, ако колелото се сменя на всеки 30 минути, защото иначе се заплаща по-висока такса.

Французите използват колела, за да се придвижват из града по работа. За туристите обаче, тази система представлява чудесен начин за велообиколка на забележителностите в Париж. Без задръстване, без нерви. Без болки в краката заради целодневното обикаляне пеша.

6 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
Не е посочен 18.06.2012|13:20
Скоро и София...;Р
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay