Ежедневното меню за по-добър сън

Няколко хранителни продукта ни помагат да се справим с инсомнията

Ежедневното меню за по-добър сън

Има периоди, в които сънят просто не иска да дойде в леглата ни. Прекарваме дълъг ден на работа, отделяме време и на домакинските си задължения, а когато най-сетне опитаме да се отдадем на заслужена почивка, то инициативата просто се оказва неуспешна. Резултатът е, че на другия ден сме изморени, нервни и кисели, а настроението ни рефлектира и върху околните.

Няколко храни могат да се окажат естествено сънотворно. Те съдържат минерални суплементи, които стимулират нервната система и ни помагат да заспим кротко като бебета.

Пуйката е богата на аминокиселината триптофан, която помага за постигането на спокоен, дълбок сън. Тя стимулира мозъчното производство на серотонин - химическо сигнално вещество на нервната система, както и мелатонин - неврохормон, превърнал се в един от най-популярните лекове на безсъние.

Можем да гарнираме птичето месо с картофено пюре, защото картофите също имат свойството да стимулират съня. Вкусно пюре с нискомаслено мляко помага за премахване на веществата, които блокират производството на триптофан, а и не се отразява на кръвното ни налягане.

За десерт препоръчваме банани. Соченият за най-калоричен плод е истински убиец на инсомнията, защото също произвежда мелатонин и триптофан. Освен това е богат на магнезий, който пък помага на мускулите да се отпускат и премахва физическите напрежение и стрес.

От години майките дават прясно мляко на децата си, преди да заспят. Това не е случайно, защото топлият натурален продукт също е богат на познатия вече триптофан.

Овесеното брашно пък, което можем да използваме за направата на различни сладки, съдържа фибри, които карат тялото да се чувства удовлетворено. Малка купа с вкусотии е и добър източник на мелатонин. Ако я комбинираме с прясно мляко, ще си направим свръхдоза натурално сънотворно.

Ако не обичаме горепосочените храни или просто ни писне да ядем едно и също, то няколко минерални съставки ще свършат същата работа. Между 500 - 800 мг калций дневно, заедно с 400 мг магнезий и 2000 мг инозитол ще ни помогнат да постигнем така мечтания здравословен сън. Горепосочените елементи се съдържат в различни храни, предлагат се и като добавки.

Ако и вие имате проблеми с нормалното заспиване, изпробвайте нашите препоръки. А утре ни кажете дали са се справили със задължението да ви отведат в Страната на сънищата.

6 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



1
apetitna parjola 10.12.2012|15:46
обожавам картофено пюре ;)
2
Нагазима Надовара 10.12.2012|16:07
Аз имам проблем с многото спане, всеки ден ставам все по-късно и си лягам все по-рано и пак ми се спи.
3
dani dragneva 10.12.2012|19:06
Обичам да пия чаша прясно мляко преди сън и да ви кажа действа много успокояващо.
4
Кристина Минкова 10.12.2012|19:22
Интересна информация.Едно е сигурно овесените трици карат организма да се чувства добре!
5
vili deneva 10.12.2012|20:16
Задължително всяка вечер пия чаша прясно мляко с мед. Това го правя от години.
6
Milen Stanchev 11.12.2012|08:35
За добър сън аз мога да ви препоеъчам нещо много простичко, което работи винаги и безотказно. Една чаша горещо прясно мляко и една чаена лъжичка канела в него! Канелата малко смъква кръвното и нещата се оправят...
7
Kalina Vicheva 11.12.2012|09:03
Лично аз преди сън пия топъл успокояващ чай от лайка или мента, която действа успокояващо и помага за по-добрия сън. Според мен и обилната вечеря в късен час действа зле на съня.
8
koko qnev 11.12.2012|09:37
Много обичам картофено пюре и сега разбирам какво действие има за сън.
9
Emily Reed 11.12.2012|09:55
Вчера хапвах картофено пюре и наистина днес се радвах на оптимистично събуждане. :) Като цяло преяждането е голям враг на добрия сън.
10
Рени Чен 11.12.2012|10:54
Това с млякото е изпитана и добра рецепта, лично аз го пия с лъжичка мед и наистина действа успокояващо и сгряващо.
11
melrose place 11.12.2012|11:06
Съгласявам се че препоръчаното меню съдържа много полезни храним които не товарят стомаха.
12
Kalina Vicheva 11.12.2012|11:42
Като цяло доброто хранене е предпоставка за добрия сън и доброто настроение след като се събудим на следващата сутрин.
13
Мария Мерудия 11.12.2012|12:00
Добрата храна влияе благотворно не само на съня,а на целият организъм!
14
stojn popov 11.12.2012|14:35
Много е мъчително когато не си имал спокоен сън. Ще взема да пробвам с банани.
15
Нели Георгиева 11.12.2012|15:39
Добре, картофи, но не на пюре. Гадно е.
16
petko petkov 11.12.2012|18:57
Прясното мляко е доказано, че действа за спокоен сън.
17
задънена улица 12.12.2012|08:36
За вечеря не бива да се приема тежка храна, това пречи на добрия и спокоен сън
18
Katerina Dieva 12.12.2012|08:59
Каквото и да си говорим храната е горивото за нашето тяло, така че некачествения му подбор няма как да не се отрази с отрицателен знак върху съня, фигуарата ни и прочие.
19
dobi simeonova 12.12.2012|09:39
Прясното млеко съчетано с лъжица мед винаги действа много отпускащо преди лягане,пробвайте и няма да збъркате.
20
Ralica Hristova 12.12.2012|11:57
когато се храним добре,няма как да не спим добре,стига да не сме подложени на стрес. иначе прясното мляко наистина действа.
21
stiljn stojnov 12.12.2012|12:29
Не съм сигурен, че храната помага за добър сън. Добрият сън зависи преди всичко от емоционалното състояние на човек.
22
Margaritka Ilieva 12.12.2012|13:34
колкото повече спиш-толкова повече ти се спи :)
23
ivan asenov 12.12.2012|16:00
И една ракийка също действа добре за здрав и спокоен сън
24
ivan asenov 12.12.2012|16:01
Особенно ако е чисто натурално а не от рода на нишестетата
25
roni peteva 13.12.2012|10:29
И ежедневното напрежение и стреса влиаят много на съня.
26
roni peteva 13.12.2012|10:30
С една ракийка може да куцаш по добре да са две.
27
Лили Йовова 14.12.2012|12:19
вечер трябва да се хапва колкото може по-лека храна за спокоен сън
28
Tereza Savova 04.01.2013|17:07
много ме кефи снимката - момичето спи и котето как го гледа
29
Tina Marina 27.11.2013|16:57
Топло мляко преди лягане е чудесна идея за бързо заспиване
- Какъв е вашият с*ксуален живот? - Като приказка... - Значи... чудесен? - Значи... имало едно време...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Времето ви е ограничено. Затова не го губете, живейки живота на някой друг. - Стийв Джобс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кое е най-важното нещо за вас в една връзка?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница