14 навика, които ще ви помогнат да бъдете здрави и привлекателни, с минимални усилия

14 навика, които ще ви помогнат да бъдете здрави и привлекателни, с минимални усилия
pixabay

Можете да намерите милион съвета в интернет за това как да останете здрави и привлекателни: броене на калории, много спорт, по-малко хранене и т.н. Но учените имат различна гледна точка. Ето 14 научно доказани съвета, които да ви помогнат да останете здрави с най-малко усилия.

1. Спрете да броите калории 

Високото качество на храната е по-важно от калориите. 20-годишно проучване показа, че преработените храни и захарните напитки причиняват най-голямо увеличение на теглото. Така че не обръщайте внимание на това, колко калории има във вашата храна, а на това колко е здравословна.

2. Винаги пълнете половината от чинията си със зеленчуци 

Плодовете и зеленчуците са източници на фибри, вода и полезни микроелементи. Изследванията показват, че ако поставите много зеленчуци и плодове върху вашата чиния, вашето здраве се подобрява. Същото нещо работи и в супермаркетите: ако половината от вашата кошница е пълна с плодове и зеленчуци, вие сте на половината път към здравето. 

3. Яжте това, което искате и когато искате

Понякога решаваме да избягваме любимите си продукти за известно време, но не можем да го правим завинаги, а след това ядем много от него и наддаваме тегло. За да бъдете винаги здрави, трябва да ядете това, което искате, и да се наслаждавате на всяка хапка, без да се чувствате виновни. 

4. Използвайте правилото за 2-те хапки

Ако наистина искате да ядете нещо много нездравословно, измамете мозъка си: изяжте една хапка, изпийте чаша вода и след това изяжте още една хапка. Усещането, че сте се нахранили, ще дойде много по-бързо.

5. Започнете деня си с протеин

Храните, богати на протеини, намаляват нивата на "гладния хормон" - грелин. Ето защо яйцата, пилешките гърди и киселото мляко могат да ви помогнат да се чувствате пълноценно до обяд по-ефективно, отколкото въглехидратната закуска.

6. Вървете по 2 минути на всеки час

Ако работата ви е свързана с много седене, създайте си правило да ходите 1-2 минути за всеки час. Винаги можете да намерите причина да посетите различен отдел или да излизате навън за минута. Това ще ви помогне да останете активни през целия ден.

7. Никога не яжте от пакета 

Можете бързо да изядете огромно количество чипс, бисквитки или бонбони от голям пакет за 5 минути. Сложете леки закуски на чиния или ги подредете в по-малки торбички: това ще ви помогне да контролирате колко сте яли и кога е време да спрете.

8. Използвайте правилото за 10-те минути 

Това правило работи за всеки добър навик. Ако искате да си легнете по-рано, отидете да спите 10 минути преди да сте планирали първоначално. Ако искате да правите йога, но не можете да намерите свободно време, започнете с 10 минути на ден.

9. Избирайте големи порции

Един професор от Пенсилвания проведе проучване и стигна до това заключение: големите количества храна или храна, съдържаща много вода, са чудесен начин да не се преяжда. Голяма купа салата ще запълни корема ви много по-бързо от шепа ядки и това ще ви накара да се почувствате сити. 

10. Намалете консумацията на захар до 6 лъжици

Огромно количество захар във вашата храна прави шансовете за получаване на диабет тип 2 по-висок. Това също води до затлъстяване. Здравните експерти направиха препоръки за ежедневната консумация на захар: 6 ч.л. на ден за жените и 9 за мъже.

11. Бъдете егоисти 

Да бъдеш егоист означава да мислиш, че си най-важният човек. Експертът по хранене Ан Флетчър препоръчва да се поставите на първо място и да се грижите за себе си и собственото си тяло. 

12. Преместете бюрото си по-близо до прозореца

Изследванията показват, че голямо количество слънчева светлина оказва положително влияние върху 2 неща: качеството на съня и производителността. За да сте здрави, намерете начин да получите добре осветено работно място.

13. Пийте топли напитки

Топлите напитки намаляват количеството метаболитни отпадъци, така че процесът на стареене се забавя. Чаят или чаша топла вода (в идеалния случай 30 минути преди хранене) ускоряват храносмилането, забързват метаболизма и подобряват кръвообръщението.

14. Не мийте зъбите си след хранене

Специалистите не препоръчват да миете зъбите веднага след хранене - трябва да го направите най-малко 30 минути след това. Ако сте изяли или изпили нещо кисело, не мийте зъбите си след хранене, за да не навредите на емайла си. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се хвали на приятелката си: -Днес си купих специална поилка за морските ми свинчета. Представяш ли си? Там има едно копче, като го натиснеш и пуска вода в купичката. -Е те, морските...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Колко време имахте връзка с партньора си, преди да сключите брак?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница