17 отговора на въпроса "Какво да ям, за да бъда здрава и красива?"

17 отговора на въпроса "Какво да ям, за да бъда здрава и красива?"
pixabay

Здравословните диети се превърнаха в много популярна тема напоследък. "Какво да ям, за да отслабна? Как да живея без захар и сол?". Това са въпросите, които продължават да се появяват в главата ни все по-често.

Ще ви дадем отговорите на 17 често задавани въпроси, свързани със здравословното хранене:

1. Бързо увеличаване на енергията

Нашата енергия зависи от храната, която ядем. Консумирането на кафяв ориз, мед и яйца редовно ще ви помогне да останете активни. Но ако имате нужда от незабавно увеличаване на енергията, не бързайте да си купувате енергийна напитка, защото те съдържат много захар и кофеин, които ще ви дадат изкуствена енергия. Ще се почувствате свежи бързо, но тази енергия бързо ще изчезне. Яденето на ябълка вместо енергийна напитка, ще увеличи енергията ви естествено.

2. Храни, които не повишават холестерола

Консумирането на холестерол не винаги е лошо. Всичко зависи от вида на мазнините, които продуктът съдържа. Продукти като масло, колбаси, млечен шоколад са богати на наситени мазнини, които повишават нивата на холестерола, докато зърната- боб, леща и ядки са продуктите, които спомагат за понижаване нивата на холестерола естествено. Яйцата, скаридите и черния дроб, въпреки че са богати на холестерол, всъщност не увеличават нивото в тялото ни. Обратно, киселото мляко и други пълномаслени млечни продукти може да изглеждат безобидни, но количеството наситени мазнини в тях е наистина високо. Така че е по-добре да ограничите консумацията им.

3. Глутен
Само малка част от населението на света има непоносимост към глутен. Всички останали (около 90%) могат свободно да консумират пшеница и други продукти, съдържащи глутен.
4. Суперхрани
Няма как само един продукт да ви осигури здраве. Необходима е балансирана диета, за да има ефект. 
Има продукти, които съдържат повече здравословни елементи от други, например спанак, броколи, боровинки, нахут, леща, боб, зеле, праскови и орехи. Те трябва да бъдат включени в менюто ви веднага.
5. Хляб
Прясно изпечен вкусен хляб е удоволствие, което няма нищо общо със здравословното хранене. Можете да ядете хляб, но не трябва да го считате за сериозен компонент на здравословното хранене. 
6. Въглехидрати
Висококачествената здравословна диета е невъзможна без въглехидрати. Всички полезни растителни продукти са източник на въглехидрати. Трябва да изключите рафинирани храни и храни с високо съдържание на захар от вашата диета, не защото те имат високо ниво на въглехидрати, а защото съдържат мазнини, натрий и други опасни съставки. Въглехидратите не са зло, нездравословната храна е зло!
7. Детоксикация
Нашето тяло се самопочиства ежедневно. Най-добрият начин да му помогнете е да поддържате здравословна диета, да спортувате, да спите достатъчно, да умеете да контролирате стреса и, разбира се, да не пушите.
Следвайки тези правила е много по-добре от всяка изкуствена детоксикация. Не само е неефективно, но може да бъде и доста опасно.
8. Състав на продуктите
Най-полезните продукти обикновено имат само една съставка. Например продукти като авокадо, леща, боровинки, броколи, бадеми и др.
При избора на други продукти, винаги обръщайте внимание на списъка със съставките: Колкото по-кратък е, толкова по-добре. Също така обръщайте внимание на количеството химикали, захар, масла, сол и т.н. в тях.
9. Можем ли да ядем една и съща храна всеки ден?
Ако поддържате балансирана диета, можете лесно да ядете едни и същи продукти и ястия на дневна база. Все пак си струва да разнообразявате ежедневния прием на храна от време на време.
10. Мазнини
Както вече казахме, "добри" мазнини се съдържат в ядки, семена, маслини, авокадо, морски дарове и зехтин.
Не забравяйте да намалите консумацията на наситени мазнини, които намирате в нездравословни храни като месни продукти и млечни храни от пълномаслено мляко. 
11. Органични продукти
Биологичното земеделие предпазва храната от вредни пестициди. Освен това има очевидни екологични и етични предимства. Но все още няма доказателства за ползите от него за здравето, тъй като не са извършени съответни и подходящи изследвания.
12. Зеленчуци
Зеленчуците, които са задължителни за здравословно хранене, могат да бъдат закупени както пресни, така и замразени. И когато пазарувате замразени, трябва да търсите "бързо замразени" веднага след прибиране на реколтата. Съществуват и някои други фактори, на които трябва да обърнете внимание: датата на прибиране на реколтата от замразени зеленчуци трябва да съответства на сезона на прибиране на реколтата. 
13. Топлинна обработка
Тук всичко зависи от продукта. Ето защо:
По-добре е да ядете зеленчуците и плодовете сурови, за да се запазят антиоксидантите.
Доматите и зелето трябва да се сготвят малко за по-добра смилаемост.
Лещата и боба могат да се ядат само след като са сготвени напълно.
14. Риба
Рибата може да се яде всеки ден на едно от храненията. Трябва обаче да се уверите, че рибата, която ядете, не надвишава допустимото ниво на живака и други вредни вещества.
По-малките риби е по-малко вероятно да съдържат живак, отколкото по-големите.
15. Калций без мляко
Учените все още не са стигнали до заключение за вредата или ползата от млякото за възрастни. За тези, които са решили да изключат този продукт от менюто си, препоръчваме да включат вместо това други продукти, богати на калций. Например зеленчуци, боб и соя.
16. Алкохол
Последните изследвания показват, че консумирането на алкохол намалява продължителността на живота ви. Ето защо дори червеното вино всъщност е потенциално опасно. Така че, ако пиете алкохол, за да подобрите здравето си, учените препоръчват да спрете да го правите веднага. 
17. Захар
Захарта ни осигурява "празни" калории без други хранителни вещества. Освен това, захарта освобождава инсулин, който насърчава наддаването на тегло. Също така, захарта ни кара да искаме да ядем повече. Ето защо толкова много продукти в магазините съдържат толкова много захар.
Здравословното хранене трябва да включва следните принципи:
Вода вместо сода;
Ядки, семена, зехтин, авокадо като източник на "добри" мазнини;
Риба и морски дарове вместо месо като източник на протеин;
Малко захар и сол, повече зеленчуци и плодове.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
0 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница