8 продуктa, които са по-полезни за здравето на жените, отколкото всички суперхрани

8 продуктa, които са по-полезни за здравето на жените, отколкото всички суперхрани
pixabay

Смята се, че някои продукти са по-полезни от други: те съдържат повече витамини, минерали и антиоксиданти. Такива продукти се наричат суперхрани. Например, боровинка, авокадо, семена от чиа, сьомга, спирулина и т.н.

Ние решихме да разберем дали обикновените продукти като чесън, домати и кокосови орехи са добри за здравето на жените. Събрахме списък от 8 продукта за здравето на жените, които дори може да са по-добри от най-популярните суперхрани!

8. Чесънът е добър за сърцето и костите ви

6 скилидки чесън съдържат 17% витамин В6 и 23% манган на дневната стойност.

За ефективна тренировка: Чесънът намалява натоварването на сърцето и му помага да се справи с взискателните тренировки.

За здрави кости: Нивото на естроген намалява след менопаузата, затова костите стават по-слаби. Половин сурова скилидка чесън (2 гр.) ще ви предпази от остеопороза.

7. Говеждото подпомага справянето със симптомите на предменструален синдром и предпазва от анемия

100 грама говеждо месо съдържат 53% цинк, 40% витамин В12, 16% желязо и 12% витамин В2 от дневната стойност.

Той помага за облекчаване на симптомите на ПМС и обогатява тялото ви с желязо. Витамините В12 и В2 много добре се справят със симптомите на ПМС. Ако в тялото ви липсва желязо, може да се чувствате уморени и замаяни, а кожата ви може да стане много бледа. Говеждото може да помогне за запълване на запасите от желязо по време на вашата менструация. А цинкът е много добър за косата и ноктите ви.

6. Брюкселското зеле предпазва от катаракта и бръчки

Половин чаша брюкселско зеле съдържа 81% витамин С и 137% витамин К от препоръчителната дневна доза.

За здрави очи: Жените страдат от катаракта и глаукома повече от мъжете. Брюкселското зеле помага на очите ни да останат здрави.

За здрава кожа: Витамин С помага за производството на колаген, ускорява заздравяването на раните и предотвратява появата на бръчки.

5. Доматите ни предпазват от изгаряния, депресия и рак на гърдата

Една купа домати съдържа 47% витамин А, 42% витамин С и 11% витамин B9 от препоръчителната дневна доза.

За кожата и косата: Витамин А е изключително важен за кожата и косата. Ликопенът, съдържащ се в доматите, предпазва кожата от слънчево изгаряне.

За клетъчен растеж: Витамин B9 помага на клетките ни да растат и да се развиват и това е абсолютна необходимост за бременните жени. Витамин B9 също така предпазва от депресия и рак на гърдата.

4.  Картофите предпазват от свободни радикали и намаляват апетита

300 грама печени картофи съдържат 48% витамин С и 46% витамин В6 от препоръчителната дневна доза.

Защита от свободни радикали: Излишъкът от свободни радикали може да доведе до безплодие. Картофите съдържат много антиоксиданти, които предпазват тялото ви.

Намалява апетита: Картофите помагат за намаляване на апетита и витамин В6, съдържащ се в картофите, засяга метаболизма ви по добър начин.

3. Черешите облекчават мускулната болка и помагат за справяне с безсънието

Чаша череши съдържа 40% витамин А и 20% витамин С от препоръчителната дневна доза.

За мускулите: Черешовият сок облекчава болката, която се появява след тренировки и помага да се възстановите по-бързо.

За добър сън: Жените страдат от безсъние по-често от мъжете. Черешовият сок може да ви помогне да заспивате по-бързо, отколкото хапчета валериан или мелатонинови хапчета.

За здравето на мозъка: Нивата на естроген намаляват по време на менопаузата и правят жените уязвими към болестта на Алцхаймер. Черешовият сок предпазва мозъчните клетки.

2. Кефирът предпазва от рак на гърдата, стрес и проблеми с теглото

Чаша кефир съдържа 21% калций, 20% фосфор и 14% витамин В12 от препоръчителната дневна доза.

За контролиране на теглото: Кефирът съдържа повече пробиотици, отколкото киселото мляко. Тези пробиотици поддържат нашия стомах здрав и помагат на тялото ни да контролира теглото си.

За вътрешен баланс: Кефирът намалява стреса, безпокойството и борбата срещу депресията.

За здрави гърди: Канадски учени са открили, че кефирът може да помогне да се поддържа ракът на гърдата в застой. 

1. Кокосът може да подобри здравето както на майката, така и на бебето по време на бременност

Кокосовите орехи са много полезни по време на бременност. Кокосовата вода съдържа витамини и минерали като калций (6%), калий (600 mg) и натрий (250 mg).

За здравословен растеж на мозъка: Кокосовото масло съдържа мастни киселини, които са изключително важни за бебето. Освен това, то е много полезно и за бъдещите майки, тъй като пиенето на кокосова вода повишава нивата на калий, магнезий и лауринова киселина, които помагат при регулирането на кръвното налягане. Той увеличава добрия холестерол и намалява лошия холестерол.

За намаляване на киселини и запек: Хормоналните промени по време на бременност могат да причинят киселини, запек и лошо храносмилане. Кокосовата вода съдържа диетични фибри, които укрепват храносмилателната система.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Колко време имахте връзка с партньора си, преди да сключите брак?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница