Постоянно обръщаме внимание на това какво трябва да казваме и как трябва да се държим пред шефовете. Този път искаме да сменим посоката и да посъветваме добрите мениджъри как те трябва да се държат пред "простосмъртните” служители. Защото всички знаем, че за да работи един екип ефективно, той трябва да се обгрижва и никога да не му се подронва самочувсвието.
Репликите, които ще ви предложим сега, действително са изречени от шефове. Колкото и да не ви се вярва, историите са истински. Не позволявайте и вие като такъв да бъдете включени в списъка на "Най-омразните шефове”.
"Аз ти плащам заплатата, затова трябва да правиш каквото ти казвам”
Това изказване е диктаторско. Заплахите никога не вършат добра работа. Мощта, че управлявате, се демонстрира, когато окуражавате, учите, вдъхновявате. Добрите лидерите никога не трябват да заплашват.
"Наистина си късметлия, след като получаваш този бонус. В повече компании и това не правят”
Това е надменно изказване. То никога не се връзва с образа на добрия шеф. Като управители на компания винаги трябва да сте доволни от постигнатите резултати на служителите си, а не да се държите така, сякаш трябва да са благодарни на вашето признание.
"Петък вечер бях тук до 12 през нощта, събота също бях на работа. А ти къде беше?”
Ако служителите ви са подписали договор за работа при вас, това не означава, че трябва да са на разположение 24/7. Това, че някой не работи по седем дни в седмицата, не означава, че не е добър в работата си. На него със сигурност не му е приятно да го съдите за това, че е изморен и има нужда от почивка през уикенда.
"Трябва да останеш на работа при нас, защото никога няма да те дискриминираме заради това, че си жена”
Има ли смисъл да коментираме тази реплика? Дискриминацията е незаконна, но е неморално да твърдите, че никога няма да се повлияете от пола, религията или политическите убеждения на служителите си. Това не трябва дори да ви минава през ума. Всички са равни и дори малък намек, че няма да се повлияте от различността, напомня за дискриминация.
"Не искам да слушам оплакванията ти”
Като шеф винаги трябва да търсите обратната връзка с подчинените си. Дори и тя да е негативна. Ако един служител е недоволен от условията, той има правото да споделя, а вие имате задължението да го изслушате, независимо от обстоятелствата. Лоялността и моралът са сред първите изисквания към добрия мениджър.
"Винаги сме го правили така. И днес няма да е различно”
Живеем в свят на иновации, в който всичко се променя за секунди. Когато спирате този процес, фирмата ви ще претърпява несполуки дотогава, докато не изчезне съвсем от пазара. Задачата на шефа е да окуражава, както вече казахме, а не да поставя в рамка, от която е немислимо да се излезе.
"Вършиш ужасна работа!” или "Ти си глупав, най-безполезният служител тук!”
Ако един работник прави едни и същи грешки постоянно, това може би означава, че вие не сте обяснили задачата както трябва. В такъв случай, преди да се нахвърлите върху подчинения, се замислете дали грешката не е във вас. Дори и вината да е негова, подобно изказване е немислимо. Има подходи, с които да изразите мнение, без да обиждате и да принизявате личността. Не крещете, не подронвайте авторитет, не унижавайте. Непростимо е!
14 | 0 |