Новите технологии ни позволяват да работим навсякъде и по всяко време. Гъвкавост, която има колкото положителни, толкова и отрицателни черти.
Тръгваме от работа и проверяваме онлайн кореспонденцията си, правим същото по време на вечеря, както и преди да си легнем. Достъпът до интернет е на един клик разстояние и неусетно пропиляваме малкото си свободно време. Денонощно сме на работа.
Колкото и животът, и работата ни да са обвързани с новите технологии, е добре понякога да се откъсваме от джаджите.
Ако за известно време забравим за служебните имейли и не проверяваме електронната си пощи, значително ще намалим среса на работното място, научаваме от Huffingtonpost. Едновременно с това ще повишим концентрацията си. Това сочат данните от изследване на Калифорнийския университет.
По време на изследването специалистите поставят датчици на служители, работещи с компютър, за да следят честотата на сърцебиенето им. Специална програма пък регистрира колко често проверяват кореспонденцията си.
Получените данни сочат, че неограниченият достъп до служебната поща води до сърцебиене, учестено дишане, повишена тревожност и стрес.
В продължение на пет дни изследователите оставят доброволците без достъпът до работните имейли. Сърдечната честота е нормална, а работниците споделят, че се чувстват много по-добре. Ефектът върху работоспособността и качеството на труда е положителен.
Предложението на учените от Калифорнийския университет към работодателите е въвеждането на "почивни дни" от служебните пощи. В противен случай работещите непрекъснато ще са в състояние на стрес, а той води до редица заболявания на трудещите се и съответно, до загуби за компаниите.
2 | 0 |