Много пъти сме си говорили, че сексът продава. Това със сигурност е така, но за да проверим още веднъж, направихме собствено проучване върху най-четените материали в нашия сайт. Очакването се потвърди. Статиите, които включват секс в заглавието и снимките, се радват на по-голям успех от останалите. Единствените им конкуренти са новините с ключови думи: "смърт", "убийство", "насилие".
За пореден път се оказва, че не рекламната индустрия е тази, която се опитва да сексуализира света. Просто ние от това се интересуваме. "Мръсните" вицове са ни най-смешни, дори когато се правим, че запушваме "чистите" си уши. Всеки е размишлявал по въпроса дали размерът има значение. Макар и не винаги да си го признаваме, всички проявяваме любопитство към чуждите големини и преживявания в леглото. И извън него. Навсякъде. Сексът винаги е привличал човешкото внимание повече от каквото и да било друго (за справка - "Декамерон") и на рекламиращите компании не им остава нищо друго, освен да се възползват от факта.
При това положение, защо толкова често се случва сексуалният подтекст да бъде забраняван и свален от екран? Заради децата, може би. Само че в днешно време да ги предпазим, означава да ги спрем и от детска градина. Така или иначе, ако още вярваха в приказките за щъркела, изобщо не биха разбрали сексуалните намеци в рекламите, които избрахме да ви покажем.
А защо ги избрахме? Защото са забавни, демонстрират креативността на създателите си, залагат преди всичко на хитрост и смятаме, че заслужават да бъдат погледнати с чувство за хумор. А не през призмата на моралистични, феминистки, сексистки и всякакви други комплекси. Хората са си свършили работата добре. Успели са хем да използват мръсното подсъзнание на човечеството, хем са го направили по начин, който е интелигентно обвързан с рекламираните продукти. Не самоцелно – това също е често явление в света на маркетинга. Някои "артисти" ги мързи да си размърдат въображението и решават кампаниите си чрез изтипосване на гола мацка, без каквото и да било смислено обяснение за това.
Случаят с рекламата на Perrier изобщо не е такъв. В крайна сметка, женски прелести не се появяват, освен една сръчна дамска ръка. Фалосът пък е символизиран от бутилката с минерална вода - компанията тъкмо е започнала да предлага по-голяма разфасовка и точно това се опитва да промотира. Наистина, едва ли биха могли да измислят по-ефективен похват от автоматичната асоциация с обем, който нараства под допира на женската ласка и най-накрая изригва като... Бутилка със сода, разбира се! Тази реклама обаче излиза през 80-те и на тогавашното общество му е дошла малко в повече. Преди са я свалили от екран и хората не са можели да я гледат, но пък сега е качена в YouTube и цял свят ѝ се радва.
Второто ни предложение отново идва в бутилка - този път на бирата Guinness. Рекламата е доста по-нова от предишната, но и по-неприлична. Достатъчно, за да бъде забранена и в модерните разкрепостени години. Е, да, груповата експлоатация върху мадамата от клипчето не се нрави на всички, но защо трябва вниманието да се съсредоточава върху вечните сексистки въпроси? Видеото има за цел да бъде забавно, а идеята за "сподели с приятел" е представена по оригинален начин - в това няма спор.
Последната реклама, която ще ви покажем, е съвсем прясна. И съвсем забранена. Макар поводът за нея да са кондоми, тя далеч надхвърля въпроса за секса и се концентрира върху насилието. А, както споменахме в началото, то е другата любима тема на аудиторията. По една или друга причина - но каквато и да е тя, медиите не са виновни, че хората обожават да гледат такива неща.
28 | 3 |