Момичета зад камерата

Момичета зад камерата

Момичета зад камерата

Тази седмица, след дълго чакане, на бял свят излиза филмът "Love like a poison”(любов като отрова) – завладяваща драма, която много умело комбинира сексуалната откровеност с култивирано чувство на невинност, който бе интересна изненада със заслужени критики, на фестивала в Кан, миналата година.

 

Филмът е дебют за режисьора му - Katell Quillévéré, която съвсем скоро навлезе в 30-те, но вече има много "предсказания" от критици за "големи неща" в кариерата.

 

Готина, млада и много "френска", Quillévéré е част от едно ново поколение жени-режисьори, които носят красив полов баланс в света на киното.

 

За да отбележим излизането на дългоочаквания "Love like a poison” ще разгледаме най-добрите момичета в бизнеса, които се крият зад камерата.

 

Катрин Бигалоу – мястото на Катрин в историята на киното е сигурно, имайки предвид, че е първата жена, която печели "Оскар" за най-добър режисьор, когато филмът ѝ "The Hurt Locker" би "Avatar", миналата година. 

Но дори преди "The Hurt Locker", тя вече имаше уважението на големите имена в киното, благодарение на нейния стилен и мъжки подход към работата, включително за недооценени филми като "Near Dark" и "Strange Days". Освен това, тя режисира "Point Break", което е напълно достатъчно.

 

София Копола – родена в кралското семейство на Холивуд – баща ѝ режисира "Кръстникът", брат ѝ Роман прави видеа за The Strokes, а тя спокойно може да брой Никълъс Кейдж за свой братовчед. София Копола събра погледите с дебюта си "The Virgin Suicides” и даде сериозен тласък на кариерата си като събра пред една камера Скарлет Йохансон и Бил Мъри в "Изгубени в превода".

 

Андреа Арнолд – тя започна като актриса, появявайки се по детска телевизия през 80-те. Въпреки това, дебютът ѝ "Wasp", с участието на Дани Дайър, спечели Оскар за късометражен филм.

 

"Fish Tank" (Аквариум) – историята на една танцьорка в тийнейджърските си години, която се опитва да избяга от средата си, получи подобни признания, както първият ѝ. Слагайки обаче финалните щрихи върху филмовата адаптация на "Брулени Хълмове" на Бронте, спечели на Арнолд най-много овации. 

 

Gurinder Chadha – пионерски глас не само за жените режисьори, но и за британските азиатци, Chadha, привлече внимание с "Bhahji On The Beach", след което покърти критиците с мега хитът "Bend It Like Beckham".

Филмите ѝ са безсрамно масови и достъпни, но това не значи, че всички сме готови да се изправим лице в лице с най-тъмните аспекти на семейния живот.

 

Клеър Денис – безспорно един от най-силните и уважавани гласове в света на киното, Денис е родена във Франция, но отгледана в Африка, а този опит се е оказал безценен и е идеалния пълнеж за полу-автобиографичния ѝ дебют – "Chocolat".

Темата за колониализмът и имиграцията са продължени и напред в работата ѝ, включително и в последната ѝ продукция – "White Materials".

Но сякаш какъвто и филм да направи, най-добрият винаги ще си остане "Trouble Every Day", който е с участието на канибалистичният и луд както винаги - Винсент Гало. 

 

Katell Quillévéré – изненадващия за критиците хит от миналогодишния фестивал в Кан – дебютът на Quillévéré "Love like a poison” дойде сякаш от никъде и засенчи повечето претенденти във филмовата надпревара.

 

Мрачната история на една тийнейджърката, идваща от китно селце във Франция и слагаща под съмнение собствената си съдба. Вероятно на първо четене звучи като предната френска лиготия, но той е бунтовнически, оригинален и един по рода си.

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay