Прекрачвам прага на бяла, спретната къщурка в центъра на София, за да се запозная с Маргарита Асадурова. Заедно се изкачваме по етажите, чиито стени са окъпани в яркосини нюанси и тук-там се подава някое нарисувано цвете. Когато влизаме в работното ѝ пространство, ни очаква една снежнобяла обстановка. Мек диван, два стола, голям гардероб и едно кралско огледало, което напомня със своите масивни размери за онова, в което се оглеждаше кралицата от "Снежанка”. В ъгъла срещу него изпъкват различни парчета цветен плат, които всъщност играят основна роля в работата на Маргарита.
С какво точно се занимава нашата главна героиня ли? Разказва, че от близо 6 години се интересува от хора, общуване и психология. Към тези интереси добавя и модата. С течение на времето се ражда студиото My Beautiful I, което съществува вече 2 години. А работата на Маргарита може да бъде описана като имидж консултант, но в спецификата си тя извършва индивидуални анализи на цветовете и стила на дрехите.
"Най-важен е фокусът”, уверява тя. "Подходът към дрехите може да бъде различен. Дизайнерът се концентрира над самата дреха, стилистът обръща внимание на комбинацията от дрехи с цел изграждане на определен образ. Но фокусът е изместен от индивидуалността на човек. Именно на нея обръщаме внимание в студиото, използвайки различни системи.”
Според Маргарита, основният проблем в самочувствието на обществото е, че хората постоянно се опитват да скрият нещо. Тя е убедена, че ако човек се опитва да прикрие част от тялото си, той обикновено я подчертава без да го осъзнава. Подходът, в който вярва, е именно търсенето на силните страни на човека и фокусирането над тях.
Най-разпространеният пример, който дава, е за дамите, които се определят за пълни. "Стандартите, в които се опитваме да се впишем, са изкуствено наложени и често се разминават от реалността. Модата изгуби всякаква връзка с хората. Дизайнерските дрехи са като произведения на изкуството и се обличат от много малък процент от жените, тъй като са структурирани за по-слаби тела. Смятам, че това е на път да се промени.
Най-важно е как самите ние приемаме тези стандарти и доколко сме склонни да се оставим да ни влияят. Една от целите в студиото ни е да се опитаме да изместим фокуса на клиентите си и да ги накараме да повярват в положителните си страни, било то физически или психически.”
Маргарита ме уверява, че над 50 процента от човешкото общуване е във визуалното възприемане. Точно затова дрехите оказват своето огромно влияние.
Първата цел на анализа, който изготвя, е определянето на личното излъчване на човек, съчетано с подходящите за него нюанси. Това се случва по системата на швейцарския художник Йохан Итън, който открива, че си взаимодействаме с цветовете енергийно. Той класифицира различните цветови нюанси в четири групи, които носят имената на сезоните. Художникът установява също, че през различните годишни времена слънцето грее по различен начин, а резултатът са нюансите на всеки цвят.
Пролетните цветове например са топли, ярки и светли. Летните също са светли, но се отличават като пастелни и студени. Есенните нюанси са топли и наситени, с пастелен характер. А зимните цветове са едновременно ярки, студени и наситени.
За да усетя разликата в нюансите на всеки цвят, Маргарита ми показва една огромна цветна таблица. Едва когато пред очите ми се изправя жълтото в своите четири различни тоналности, долавям огромната разлика между всеки един от тях. Това се случва и с останалите цветове.
Основната цел в работата на Маргарита е да помогне на човек да открие своя сезон, за да бъде в хармония със себе си и светът да му откликва подобаващо.
"Когато човек открие точните цветове за себе си, той се преобразява, грее. Става дума за себеусещане, което влияе по огромен начин на комуникацията ни с другите.”
Всеки един сезон се отличава с характерни качества. Пролетните личности се характеризират с виталност. Отличават се със своята динамичен заряд, който изразяват съвсем непринудено и леко.
Доминантата на лятото е нежността. Погледът е ефирен, а енергията - деликатна.
Основна доминанта при есента е мекотата. Тези хора изглеждат по-спокойни и задълбочени, а в погледа им се чете уют.
Хората, чиято индивидуалност попада под шапката на зимата, се отличават със своята силна енергия. Те често са много мотивирани и способни, автоматично внушават респект и се нуждаят да го получават. Според личните наблюдения на Маргарита, у нас преобладава именно зимата.
Определянето на цветовия анализ е първата стъпка към себе си. Втората е определянето на личния стил, което също се случва по един интересен и нетипичен начин. Материи, кройки, десени, аксесоари. Всички те са категоризирани в шест основни стила, които са взаимствани от теорията на Юнг за архитиповете, които познаваме най-вече от приказните герои. Според него, това са различни типове енергии, които ни помагат в различни ситуации.
Освен това Маргарита обяснява, че всеки един стил представлява специфичния баланс между мъжката и женската енергия.
"Това са два различни типа енергия, които съществуват в природата и носим в себе си. Мъжката енергия е по-рационална, последователна, организирана, логична. Женската енергия е противоположна - емоционална, пасивна, по-бавна и интуитивна. При всеки човек едната енергия преобладава повече, а оттам се определя и личния му стил.”
По белите стени са окачени шест табла, върху които са изобразени различните стилови комбинации - драматичен, класически, естествен, игрив, ангелски и бляскав. Всеки един от тях носи със себе си различен набор от качества, формулирани според различните пропорции енергии.
Дрехите на драматичния стил казват: "Не се приближавай!”. В приказките това е магьосницата. Енергията ѝ е силно осезаема, защото излъчва сила и увереност. Именно нейният стил кара останалите да очакват непредвидими и екстравагантни действия.
Облеклото при класическия стил изразява сдържаност и изисканост. Тук виждаме Кралицата. Енергията ѝ гласи "Дръж се прилично!”, а в погледът ѝ се чете чувство за мярка.
Естественият стил се характеризира със свобода и е присъщ за разбойничката. Тя е стихийна, с хаотична енергия, винаги настроена за приключения. Облеклото ѝ е удобно и свободно.
Четвъртият стил е игривият. Той се различава със своя весел и безгрижен характер. На таблото се виждат интересни и закачливи облекла, а приказният герой тук е веселият елф.
Ангелският стил изразява Принцесата. Тук женската енергия се покачва осезаемо. Ключовата дума е невинност, а материите са много нежни - дантела, шифон, коприна.
Бляскавият стил е с най-осезаема женска енергия. Архетипът на любовта. Той е присъщ за нимфата, затова силуетите са по-сексапилни и подчертаващи извивките на тялото. Нимфите са харизматични и обичат удоволствията.
"Всеки човек носи тези качества със себе си, въпросът е че някои от тях доминират през целия ни живот. Те са изразени и чрез външни белези. Щом имаме по-заоблено тяло и очертани извивки например, значи доминира женската енергия. Ако тялото ни е по-спортно, а чертите на лицето по-остри, съществува наличие на изразена Ян-енергия.”
Човек трябва да намери баланса между вътрешната си гледна точка и външната - тази на заобикалящия свят. Това, което носим в себе си и искаме да изразим, и това, което са готови да възприемат хората, представлява златната среда на личния имидж.
25 | 0 |