8 летни храни, които ще ви помогнат да се справите с подуването

Динята е най-добрия ни приятел

8 летни храни, които ще ви помогнат да се справите с подуването
pixabay

Без значение колко често тренираме или колко здравословно се храним, подуването се случва и на най-добрите от нас. Това е нещо съвсем нормално и обикновено. Въпреки че е трудно да се определи точния източник на подуване- менструация, дехидратация или храна, решението на проблема може да бъде храна. Да, има много летни храни, които могат да предотвратяват подуването. Ето на кои храни да наблегнете това лято:

1. Краставици

Краставиците не само съдържат кверцетин, антиоксидант, който помага да се намали подуването, те ви зареждат с вода, витамин С и цинк, които се събират заедно, за да ви предпазят от дехидратиране и да предотвратят задържането на вода и подуване на корема. Краставиците съдържат и друг антиоксидант, който се бори с възпаленията.

2. Авокадо

Този плод е с ниско съдържание на захар и не съдържа фруктоза и сорбитол, които причиняват подуване и образуват газове. Авокадото съдържа разтворими влакна, които  подхранват добрите чревни бактерии, подобряват храносмилането.

3. Домати

Храните, които са богати на калий, като доматите, спомагат за намаляване на подуването на корема. Също така са източник на витамин C и антиоксиданти.

4. Киви

Едно от най-хубавите неща на кивито е, че съдържа актинидин- естествен ензим, който помага за смилането на протеините и предпазва от подуване на корема.

5. Диня

Динята съдържа повече от 90 процента вода и е един чудесен плод за лятото. Когато ядем повече сол от необходимото, тялото ни се нуждае от повече вода. Яденето на диня и краставици няколко пъти на ден помага да се отървем от излишната сол и да дадем на тялото си нужната вода.

6. Горски плодове

Боровинките, ягодите и малините също са с високо съдържание на вода, поддържайки нивото на хидратиране и нивата на натрия под контрол. Плюс това, те са с високо съдържание на фибри, насърчавайки здравословното храносмилане и потискането на това усещане, което може да доведе до подуване.

7. Аспержи

Подуването често е резултат от задържането на вода. Това означава, че клетките в тялото задържат излишна вода и бъбреците не получават сигнал за освобождаване на тази вода. Аспержите действат като естествен диуретик. Също така са страхотен пробиотик, който подобрява храносмилането.

8. Зелени листни зеленчуци

Листните зеленчуци като спанак, зеле и маруля съдържат голямо количество магнезий, важен електролит (заедно с натрий, калций, калий и фосфат), който помага на храносмилането и поддържа баланса. Тъй като подуването може да бъде симптом на изчерпване на електролитите, натрупването на магнезий може да ви помогне да се справите с подуването.


Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Знаете ли, че... Жените измерват теглото си в килоДрами!
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
 Успехът се дължи на много неща - на късмет, на упорита работа, на подкрепа и съвети от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Кое е най-важното нещо за вас в една връзка?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница