8 храни, които предпазват кожата от увреждане от слънцето

Ето кои храни могат да ни помогнат

8 храни, които предпазват кожата от увреждане от слънцето
POPSUGAR Photography / Benjamin Stone

Всички жени обичат шоколадовия тен и мечтаят да го имат, но не е нужно да ви казваме колко много рискове крие излагането на слънце, нали? Слънчевите бани, дори разходките по улицата в слънчев ден са изключително опасни, ако кожата ви не е защитена по някакъв начин. Освен слънцезащитните кремове, има още един начин да предпазите кожата си от слънцето: начинът ви на хранене. Здравословната храна, богата на антиоксиданти може да ви помогне да се предпазите от слънцето и да се преборите с досадните пъпки, лъщенето и т.н. Ето кои храни трябва да преобладават в менюто ви:

1. Дълбоко оцветени плодове

Колкото по-цветен е плодът, толкова повече антиоксиданти съдържа. Антиоксидантите се борят срещу свободните радикали в тялото, причинени от слънцето, които могат да повредят клетките, да променят външния им вид или функция. Някои проучвания също обвързват свободните радикали с рака. Препоръчително е да избирате плодове като сушени сини сливи и череши, които са богати на антиоксиданти, защитават кожата и забавят процеса на стареене.

2. Дълбоко оцветени зеленчуци

Абсолютно същото важи и за зеленчуците. Те могат да ви осигурят антиоксидантите, от които тялото ви се нуждае. Консумирайте повече патладжан, червени, жълти и зелени чушки, домати, артишок. Всички тези храни са с високо съдържание на антиоксиданти, а чушките и доматите са богати и на витамин С, който е основен елемент при създаването на колаген.

3. Зехтин

Мононенаситени мазнини в зехтина могат да намалят риска от слънчеви петна, бръчки и цялостно увреждане на кожата, причинено от слънцето. Всъщност, едно японско проучване, публикувано в списанието "Карциногенезис", установява, че нанасянето на зехтин като лосион, след слънце може да възстанови увредената кожа и дори да предпази от меланома и други видове рак на кожата. Зехтинът също е използван като овлажнител от древни времена, така че прилагането му върху кожата след излагане на слънце е добра идея.

4. Ядки

Храните с високо съдържание на есенциални мазнини и мононенаситени мазнини дават на кожата необходимата еластичност, осигуряват здрави клетъчни мембрани, дават здрав тон и цвят и предотвратяват сухотата.

Също така, тези видове мазнини действат като антиоксиданти и помагат в борбата срещу увреждащите свободни радикали, причинени от излагането на слънце. Консумирайте орехи, бадеми и риби, като сьомга, скумрия и риба тон.

5. Зелен чай

Зеленият чай е богат на антиоксидант, който се бори със свободните радикални увреждания от слънцето, намалява възпалението и има свойства за борба с рака. Клинично доказано е, че полифенолите в зеления чай се борят с щетите, причинени от ултравиолетова светлина.

6. Кисело мляко

Всички знаем, че киселото мляко е полезно за почти цялото ни тяло. То подпомага храносмилането, съдържа полезни бактерии и т.н. Освен всичко останало, киселото мляко е полезно и за кожата ни, като предотвратява вредите от слънцето.

7. Кафе

Ето още една причина да обичате сутрешната си чаша кафе. Кофеинът и полифенолите в кафето могат да предложат известна защита срещу раковите заболявания на кожата, причинени от UVB лъчите. Като допълнително предимство, пиенето на кафе може да помогне за намаляване на риска от меланом, най-смъртоносния тип рак на кожата. Според Световната здравна организация, пиенето на 3-5 чаши кафе на ден може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания и диабет.

8. Киви

Кивито е вкусен плод, богат на витамин С, а всички плодове, които съдържат витамин С се борят със свободните радикали и печелят борбата срещу увреждането от слънцето.


Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
- Лъжичка за мама, лъжичка за тате, една за баба и една за дядооо... Ето така ме научиха да ям за четирима...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В мълчанието истински говори човек - че говори със себе си най-вече за ония неща, що му лежат на...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Колко време имахте връзка с партньора си, преди да сключите брак?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница