Скъсаните нишки на съвременната педагогика

Науката е съвършена. Но някъде по пътя нещо се е пропукало

Скъсаните нишки на съвременната педагогика

Матури 2012. Темата е болезнена, но вече позабравена. Възраждаме я от пепелта, с цел да я използваме като нагледен пример за становището си относно съвременната педагогика.

Резултатите бяха най-ниски от въвеждането на изпита през 2008 година до днес. 5 години не са мерило, но среден успех по БЕЛ 4.18, сравнен с миналогодишния 4.49, определено прави впечатление.

Поколението не чете, затъпява, развращава се и други подобни определения чуваме всеки ден. Обвиняват се компютрите и интернет, стига се и до т.нар. американско влияние.

Естествено, учителите също не биват подминавани. Ако преди повече от 20 години преподавателят е бил личност с престиж, то днес той определено е загубил статута си. До голяма степен. Тези от вас, които са излезли от гимназията преди по-малко от 10 години, ще се съгласят, че обстановката в училище не е нито уважителна, нито мотивираща.

Спомняте ли си младата учителка, която плачеше в учителската стая всяко междучасие? Или онази, която беше надвиквана от съученичката ви във всеки учебен час? Сигурно сте срещали поне една от тях. Защото те са там, във всяко съвременно учебно заведение.

В този материал няма да обсъждаме страничните фактори, които спестяват на младежите минимума задължителни знания. Ще потърсим корена на проблема в своеобразната "саксия", в която се заражда. А това е именно училището.

Няма да категоризираме и обобщаваме. Няма да поставяме всички учители под общ знаменател. Но ще ви разкажем за няколко педагогически практики, описани в техния най-чист вид. Вие преценете дали учителите са ги прилагали пълноценно и как това ви се е отразило.

Чували ли сте за "ефект на пигмалиона"? И ние не бяхме. Но това е термин, дълбоко залегнал в педагогическата наука и силно приложим в българското училище. Понятието назовава ученик, който е подценен от своя учител и независимо какви знания и умения показва, оценката му никога няма да бъде отлична.

Представете си дете, което има само четворки. В един момент то решава да "се стегне" и иска да подобри успеха си. Учи, пише домашни, но отличните оценки остават мираж. Свикнал с познатите оценки от дневника, учителят просто не му пише мечтаните шестици. Защото смята, че биха изглеждали странно.

Този ефект има и обратна, деструктивна форма на мотивация. Пример за това е отличникът, който винаги е подготвен, но от време на време и той "отпуска юздите". Какво прави учителят в този случай? Ами, прощава му. Защото ситуацията е изключение. И за да не разваля поредицата от шестици в бележника.

8f6e0dce-dd26-8ea6-00b5-18b8aa70e799

Когато един учител оценява, той трябва да бъде обективен. Това изискване е заложено в правилника, но е твърде спорно колко преподаватели го спазват. Те не трябва да влияят негативно върху самочувствието на ученика, не трябва да не го унижават. И тук изниква споменът за преподавателката, която чете нечия класна работа по литература пред целия клас. Или пише абсурдните грешки на дъската.

Резултатът от това? Учениците се забавляват, тя е доволна, а потърпевшият - засрамен. Ползата е нулева.

Вероятно много от вас са чували за хора, които са се отказали от един или друг предмет заради преподавателя. Мразят определена дисциплина не заради нея самата, а заради този, който ги е обучавал. Траен лош спомен, оставен не от трудната материя, а от човека, превърнал я в такава.

Съществува цял списък с ефекти на субективизма. Някои от тях може да ви прозвучат странно, но всички те са съвсем реални. Влияние върху оценката могат да окажат гласът на ученика, неговият пол, предварително изградената нагласа, моментното настроение, контрастът между учениците и т.нар. "ефект на реда".

Няма да коментираме първия случай, защото не можем да повярваме, че нещо толкова естествено, като гласа (пък бил той и дразнещ), може да определи оценката на някого. За пола обаче сме съвсем съгласни. Факт е, че има учители, които предпочитат момичета, както и такива, толериращи момчетата. Причините варират, но най-често остават неизвестни.

Моментното настроение също е често срещан способ за оценяване. Учителят е изнервен от дома си, предишния клас, конкретен ученик и си го "изкарва" на невинната жертва, която му попадне.

Последните два ефекта са донякъде свързани, затова ще обсъдим само този на реда. Да речем, че днес е ден за изпитване. Първо говори ученик, който знае много, но не достатъчно. Преподавателят решава, че четворка е оптималната оценка. Следващите изпитани обаче "свалят летвата" неимоверно. Въпреки това, обективните им знания са също за "добър". Какво излиза? Първо, че има значение след кого ще бъдете изпитани. И второ, че всяка оценка трябва да се дава спрямо т.нар. образователен минимум, зададен от МОН. А не според минимума, преценен от учителя.

Педагогиката е една от най-древните науки. Тя се ражда с възникването на човешкото общество и нуждата знанията да бъдат предавани. "Детеводството", както е преводът от гръцки на дисциплината, е претърпяло множество трансформации. И сякаш днес почти не функционира в най-чистия си вид.

Представете си дете, което тепърва прекрачва прага на училището. И ще бъде там цели 12 години. Каква е мотивацията, която получава, след като учителката му се кара пред всички? Или му пише ниски оценки, без ясно да му казва къде бърка.

Диалогът е най-важната част от учебния процес. А изглежда така, сякаш се е превърнал в безкраен монолог от страна на преподавателя. Монотонен и леко скучен. Не винаги, разбира се.

Когато учителят разговаря с ученика, той разбира не само неговите знания. Добива представа за стремежите му, неговите интереси, дори за езиковата култура, която притежава. И разбира как точно трябва да подходи към това дете, за да му помогне да открие себе си и бъдещото си професионално развитие.

Учителят трябва да бъде не само педагог, но и психолог. При това много добър. Ще приложим пример, който нагледно пояснява едно качество, задължително за учителите, но сякаш неоткриваемо в днешно време.

d9bf8cdf-31ca-7cb2-dc1e-e18e98400ad2

Малчуган в начална степен на обучение трябва да разкаже какво е разбрал от детска приказка. Пише четири изречения, които нямат смислова връзка помежду си. Назовава героя, назовава автора и споделя, че му е станало мъчно, когато се е запознавал със сюжета. Учителката, разбира се, отбелязва всички грешки и му връща работата, придружена от ниска оценка. Но тя не е разбрала потенциала на детето, което е проявило няколко важни умения. Разграничава главния персонаж, разграничава писателя и най-важното: заявява личната си позиция на читател. Иска да каже много неща, но е малко и още му е трудно да борави с думите. А въпросната учителка трябва да улови всичко това и да му подаде ръка. Защото в този подрастващ ученик се крие човек, който има възможността да бъде добър писател. Който, заради няколко ниски оценки, може никога да не се превърне в такъв.

Нишката е скъсана. Кога и къде, никой не може да каже. Но е факт, че проблемите в българското образование започват от семейството и минават през училището, събирайки негативни фактори и от средата. За да се получи завършеният вид на току-що завършилия ученик. Онзи, който е съден от всички, без вината да е изцяло негова. 

56 3
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



55
Не е посочен 27.11.2012|03:12
и в днешно време, може би останал страх, но това е друга тема), личните ви интереси и предпочитания, нямали сте изобщо никакъв избор на храна, изобщо не ви е било по-добре, просто всичката простотия се е вършела тайно, за да не се оронва някакъв престиж, стига с това ограничено мислене и плюене по новите поколения. Всяко едно време си има своите плюсове и минуси, така е било и така ще бъде, не може всички да са доволни на този свят...
54
Не е посочен 27.11.2012|03:11
общуват с учениците, да дадат респект и съответно да го получат, да въведат някаква дисциплина в час, но това са толкова редки случай... Аз не разбирам как така при едни може, при други не, после тръгнали да ми обясняват, че учениците били такива и онакива и постоянно си намирали някакви изтъркани оправдания? Моля да не се обвиняват само учениците, защото проблема е двустранен. Изобщо не съм убедена, че ви е било много по-добре навремето, как не са ви разрешавали връзка с външния свят, как са ви потискали собственото мнение (макар, че това си го продължавате и в днешно време, може би останал страх, но това е друга тема), личните ви интереси и предпочитания, нямали сте изобщо никакъв избор на храна, изобщо не ви е било по-добре, просто всичката простотия се е вършела тайно, за да не се оронва някакъв престиж, стига с това ограничено мислене и плюене по новите поколения. Всяко едно време си има своите плюсове и минуси, така е било и така ще бъде, не може всички да са доволни на този свят...
53
Не е посочен 27.11.2012|03:11
колко била зле България, даже и по музикални предпочитания делят учениците. Още има ли нужда да изброявам? И тези неща не се чуват от едно или две училища. Естествено съм съгласна, че и учениците доста си позволяват и ги мързи, но как ще имаш ти желание да учиш при положение, че насреща или ще ти се развикат, или ще ти кажат колко си тъп, или гледаш как разни твои съученици носят разни шоколади, баници и Бог знае още какви подкупчета. Има и такива учители, на които наистина им пука за бъдещето и на страната, и на поколението, и за образованието и знаят как да общуват с учениците, да дадат респект и съответно да го получат, да въведат някаква дисциплина в час, но това са толкова редки случай... Аз не разбирам как така при едни може, при други не, после тръгнали да ми обясняват, че учениците били такива и онакива и постоянно си намирали някакви изтъркани оправдания? Моля да не се обвиняват само учениците, защото проблема е двустранен. Изобщо не съм убедена, че ви е било много по-добре навремето, как не са ви разрешавали връзка с външния свят, как са ви потискали собственото мнение (макар, че това си го продължавате и в днешно време, може би останал страх, но това е друга тема), личните ви интереси и предпочитания, нямали сте изобщо никакъв избор на храна, изобщо не ви е било по-добре, просто всичката простотия се е вършела тайно, за да не се оронва някакъв престиж, стига с това ограничено мислене и плюене по новите поколения. Всяко едно време си има своите плюсове и минуси, така е било и така ще бъде, не може всички да са доволни на този свят...
52
Не е посочен 27.11.2012|03:10
за превода на някоя дума ти отговарят, че има Google, и да си скъсаш г**а от учене пак ще имаш някаква ниска оценка, организират "дебати", в които става като на пазара и после ти пишат 3, защото не си пожелал да участваш в такъв сеир и пародия, определят си любими или "по-висшестоящи" ученици, които могат да бъдат освобождавани от час без отсъствие (без причина), говорят на учениците все едно са някаква паст, постоянно им натякват колко са глупави и как нищо не знаят, като в същото време нищо не обясняват, в час се обсъжда колко била красива/грозна Анджелина Джоли, колко била зле България, даже и по музикални предпочитания делят учениците. Още има ли нужда да изброявам? И тези неща не се чуват от едно или две училища. Естествено съм съгласна, че и учениците доста си позволяват и ги мързи, но как ще имаш ти желание да учиш при положение, че насреща или ще ти се развикат, или ще ти кажат колко си тъп, или гледаш как разни твои съученици носят разни шоколади, баници и Бог знае още какви подкупчета. Има и такива учители, на които наистина им пука за бъдещето и на страната, и на поколението, и за образованието и знаят как да общуват с учениците, да дадат респект и съответно да го получат, да въведат някаква дисциплина в час, но това са толкова редки случай... Аз не разбирам как така при едни може, при други не, после тръгнали да ми обясняват, че учениците били такива и онакива и постоянно си намирали някакви изтъркани оправдания? Моля да не се обвиняват само учениците, защото проблема е двустранен. Изобщо не съм убедена, че ви е било много по-добре навремето, как не са ви разрешавали връзка с външния свят, как са ви потискали собственото мнение (макар, че това си го продължавате и в днешно време, може би останал страх, но това е друга тема), личните ви интереси и предпочитания, нямали сте изобщо никакъв избор на храна, изобщо не ви е било по-добре, просто всичката простотия се е вършела тайно, за да не се оронва някакъв престиж, стига с това ограничено мислене и плюене по новите поколения. Всяко едно време си има своите плюсове и минуси, така е било и така ще бъде, не може всички да са доволни на този свят...
51
Не е посочен 27.11.2012|03:09
Извинявайте, но това са пълни глупости. Колко възрастни около седемдесети набор са ми разказвали как учителите им са ги карали да им перат пердетата за по-високи оценки и други подобни, бабите пък са ми разказвали как са им режели косите и са ги биели... В днешно време училището събира пари за какво ли не и накрая тези пари отиват за новата къща на директора/ката, а училището си тъне в мизерия, учителите и директорите крещят на учениците за най-малкото нещо (как да ти се иска да влезеш в час), по чужд език като питаш за превода на някоя дума ти отговарят, че има Google, и да си скъсаш г**а от учене пак ще имаш някаква ниска оценка, организират "дебати", в които става като на пазара и после ти пишат 3, защото не си пожелал да участваш в такъв сеир и пародия, определят си любими или "по-висшестоящи" ученици, които могат да бъдат освобождавани от час без отсъствие (без причина), говорят на учениците все едно са някаква паст, постоянно им натякват колко са глупави и как нищо не знаят, като в същото време нищо не обясняват, в час се обсъжда колко била красива/грозна Анджелина Джоли, колко била зле България, даже и по музикални предпочитания делят учениците. Още има ли нужда да изброявам? И тези неща не се чуват от едно или две училища. Естествено съм съгласна, че и учениците доста си позволяват и ги мързи, но как ще имаш ти желание да учиш при положение, че насреща или ще ти се развикат, или ще ти кажат колко си тъп, или гледаш как разни твои съученици носят разни шоколади, баници и Бог знае още какви подкупчета. Има и такива учители, на които наистина им пука за бъдещето и на страната, и на поколението, и за образованието и знаят как да общуват с учениците, да дадат респект и съответно да го получат, да въведат някаква дисциплина в час, но това са толкова редки случай... Аз не разбирам как така при едни може, при други не, после тръгнали да ми обясняват, че учениците били такива и онакива и постоянно си намирали някакви изтъркани оправдания? Моля да не се обвиняват само учениците, защото проблема е двустранен. Изобщо не съм убедена, че ви е било много по-добре навремето, как не са ви разрешавали връзка с външния свят, как са ви потискали собственото мнение (макар, че това си го продължавате и в днешно време, може би останал страх, но това е друга тема), личните ви интереси и предпочитания, нямали сте изобщо никакъв избор на храна, изобщо не ви е било по-добре, просто всичката простотия се е вършела тайно, за да не се оронва някакъв престиж, стига с това ограничено мислене и плюене по новите поколения. Всяко едно време си има своите плюсове и минуси, така е било и така ще бъде, не може всички да са доволни на този свят...
50
Не е посочен 26.11.2012|11:27
Респект може и ще има, когато учителят знае как да го получи.
49
Не е посочен 26.11.2012|11:25
Все едно изобщо не сте прочели статията. Да, може да са "ужасни", но те не могат да станат такива от само себе си. Причините са най-вече в семейството и след това в училищната среда.
48
Не е посочен 23.11.2012|10:28
Трябва да се намери допирната точка между ученика и учителя ,да са предрасположени един към друг и тогава нещата ще вървят във вярната посока.
47
Не е посочен 23.11.2012|09:24
От сега съм се загрижил за резултатите от матурите 2013 година.
46
Не е посочен 22.11.2012|16:25
Днешните ученици са просто ужасни .
45
Не е посочен 22.11.2012|15:45
Снимките са култови просто .В днешно време нито учениците са на място нито учителите . Пълна пародия е образованието .
44
Не е посочен 22.11.2012|15:18
43
Не е посочен 22.11.2012|14:59
Когато учителят разговаря с ученика, той разбира не само неговите знания. Добива представа за стремежите му, неговите интереси, дори за езиковата култура, която притежава. И разбира как точно трябва да подходи към това дете, за да му помогне да открие себе си и бъдещото си професионално развитие. Много ми е неприятно да го кажа, но напоследък все по малко учители разговарят с децата!
42
Не е посочен 22.11.2012|14:58
Аз пък бях печена;) Все тази - учениците ходят на училище по съвсем различни от нормалното причини;)
41
Не е посочен 22.11.2012|14:46
Ами затова и България е на това положение. Не изпитваме респект към никой ...
40
Не е посочен 22.11.2012|14:40
Аз ще съм строга учителка , някой ден :)
39
Не е посочен 22.11.2012|14:33
Приложението на науката в съвременния живот е доста трудно, никога не става без грешки!
38
Не е посочен 22.11.2012|14:18
нещата отиват на зле , колкото и да се шегуваме
37
Не е посочен 22.11.2012|14:04
Страшни са, наистина! Онзи ден в училището на дъщеря ми едно дето си бе пукнало главата... в пети клас се псуват на майка и гей... И аз все си мислех, че всичко опира да възпитанието вкъщи, ама не е съвсем така, дъщеря до преди да тръгне на детска градина бе доста далеч от тези неща, но след това се връщаше с по някоя ново дума и се започнаха сравненията кой какво имал и нямал... Трудно е да обясниш при все че и социума така здраво ги асимилира и обработва.
36
Не е посочен 22.11.2012|14:02
Ако всички учителки бяха като Камерън както на филма , децата щяха да бъдат доста изтървани :)
35
Не е посочен 22.11.2012|14:00
Много обичам преподаватели, които влизаха от първият час и казваха как точно ще работим - правя ти те компромиси, но и ние не трябва да си мислим, че няма да учим. С тях се учеше най-лесно.
34
Не е посочен 22.11.2012|13:59
Респект, се изисиква, а не просто да искаш от някой да те уважава зашото е по-малък и ти си му учител. Аз така мисля! Както учителите трябва да изискват уважение за себе си, така и децата. Все пак всички сме човешки същества.
33
Не е посочен 22.11.2012|13:58
Стигаме до извода, че не само децата са по-различни от това поколение и малко по-необуздани, но и учителите не са свестни и добри педагози, вярващи в идеята на тази професия.
32
Не е посочен 22.11.2012|13:58
Така е! Имала съм случаи в училище много такива, всички знаехме кой кой си обича. Беше много тъпо.
31
Не е посочен 22.11.2012|13:57
Сменят се поколенията. И нашите, като израствахме ни се чудеха на акъла , колко сме диви и различни, но това е нормално, защото се прави несъзнателен паралел. Но това не означава, непременно че новото поколение е глупави и няма да успее. Напротив. За моя випуск сега казват, че сме били едни от най-добрите ученици, а след това нивото е паднало много.
30
Не е посочен 22.11.2012|13:56
Нина, най-добре ти лично да разговаряш с учителката, това ще помогне. Но не да се карате, измисли начин как да я спечелиш и убедиш, че детето учи редовно.
29
Не е посочен 22.11.2012|13:55
Аз съм имала същия проблем с един учител си спомням по история в 5 и 6 клас. Беше по история. Каквото и да правех винаги ми пишеше 4-ка. Добре, че после се разкара и историята отново ми стана приятен предмет, по който имах само 5 и 6.
28
Не е посочен 22.11.2012|13:54
И едно време имаше учници, които си бяха по-луди и диви, имаха нисък успех и т.н., това не е нещо НОВО. Става въпрос, че сега обаче, повечето са такива. Всичко според мен идва от пренасищането с информация от всякъде. Понякога си мисля, че не трябва да имат чак толкова гоям достъп повечето ученици до свободна информация, а някой неща просто да ги научват с течение на времето.
27
Не е посочен 22.11.2012|13:52
Респекта в учителя се загубва тогава, когато той не го изисква. Това е! Имала съм учители, които само с присъствието си всяваха респект, винаги учехме по техните предмети и тръпнехме от страх дори в тези часове. За съжаление и това не е добре. Трябва да се търси баланса някъде там - хем да си справедлив и строг, хем да умееш да се усмихваш на децата и да ги насърчаваш.
26
Не е посочен 22.11.2012|13:08
Нещата са много страшни в днешно време в училище!
25
Не е посочен 22.11.2012|13:01
респекта остана някъде далеч в миналото за съжаление!
24
Не е посочен 22.11.2012|12:57
Има и добри и лоши учители!
23
Не е посочен 22.11.2012|12:00
Професията учител е много трудна в днешни времена. Учениците нямат никакво уважение към учителите си да не говорим за респект.
22
Не е посочен 22.11.2012|11:56
И учителите и децата не са никак наред!
21
Не е посочен 22.11.2012|09:35
Мисля че ще трябва да мине повече време За да се променят нещата със сигурност ще е постепенно.
20
Не е посочен 22.11.2012|09:13
Общо взето с ефекта на пигмалиона се сблъсках след като дъщеря ми смени училището и литературата от любим предмет се превърна в такъв, при който получава само четворки, независимо колко се труди и какво прави.
19
Не е посочен 22.11.2012|09:07
Статията проследява един ефект,който определено съществува и не знам дали изобщо има сериозни опити да се борят с него
18
Не е посочен 21.11.2012|18:29
Този проблем е много дълбок и не знам дали има решение
17
Не е посочен 21.11.2012|17:32
Истината е, че старите учители вече са изхабени, а по младите, които започват учителската си кариера за съжаление не са компетентни. Представете си влиза току що започнала млада учителка в по горен курс каква реакция се получава при учениците. Те нямат никакъв респект от нея и превръщат часа в хаус. За мен дисциплина в училище няма. И още повече учениците знаят, че има недостиг за сформиране на учебни паралелки и това им дава право да се държат по този начин.
16
Не е посочен 21.11.2012|16:46
Учителите загубиха и самоуважение, и уважение!
15
Не е посочен 21.11.2012|16:15
Диалогът и обективното оценяване бих казала аз. В много случаи преподавателите подхождат субективно и пристрастно, което е недопустимо според мен.
14
Не е посочен 21.11.2012|16:07
Диалогът е най-важната част от учебния процес. А изглежда така, сякаш се е превърнал в безкраен монолог от страна на преподавателя. Монотонен и леко скучен. Не винаги, разбира се. Не мога да се съглася повече!
13
Не е посочен 21.11.2012|15:45
Всичко изложено в този материал е много хубаво и поучително за подрастващото поколение. Хареса ми.
12
Не е посочен 21.11.2012|15:33
Този материал определено много ми хареса!
11
Не е посочен 21.11.2012|15:13
Много добра статия, в твърденията има резон. Най-важното, което открих е, че учителят трябва да е и добър психолог и да има индивидуален подход към децата, както и да не проявява субективизъм към отделните деца и към различните им полове.
10
Не е посочен 21.11.2012|15:11
Те онези отгоре това и си целяха...никакво възпитание, никакво уважение, всичко в полза на учениците.....никакво учене и така ще си останат ограничени и по- лесно ще се манипулират...просто ставаме едни овце.....опа - грешка - вече сме си !
9
Не е посочен 21.11.2012|15:03
Много вярно,днес учители и директори са безсилни срещу неподчинението и липсата на дисциплина, защото ако изключат един ученик може да останат без работа...Днес ученикът трудно се поддава на дисциплина – той пуши, където си поиска, облича се както си пожелае, може да влиза в час, когато реши, да говори по телефона, да се заяжда с учител, дори да го бие… А преди това нямаше как да се случи, имаше авторитет, наказания, понижение на поведението и изключване (срам за ученика и родителите му).
8
Не е посочен 21.11.2012|15:00
Това е интересен материал. Наистина трябва да разберем каква е причината децата да са толкова незаинтересовани от ученето на каквото и да било. Или поне по голямата част от тях!
7
Не е посочен 21.11.2012|14:57
След като социализмът си отиде, може да забравите за използването на думата Дисциплина в значението, което някога се използваше. Сега всеки си прави каквото си иска в училище.
6
Не е посочен 21.11.2012|14:54
Много е зле работата....не знам дали въобще има някаква надежда да се оправи цялата система.
5
Не е посочен 21.11.2012|14:27
Поздравления на автора за статията!Преди време училището с всички правила, норми и поощрения, постигаше резултати, защото сравнението можеше да е прекрасен мотив и значката страхотно поощрение, а сега умението да се учи все по-трудно се изгражда и мотивите все по-трудно се откриват.
4
Не е посочен 21.11.2012|14:23
Много добър материал. Върна ме назад в годините и се сетих как намразих математиката, заради една тъпа даскалица, а преди това ми беше любимия и най-вървежния предмет, даже сама можех да измислям решения на задачи, които да дават верния отговор. За тази професия трябва да се подбират наистина само най-добрите специалисти и на няколко години да им се прави профилактика и да им се дават дълги отпуски и курсове за повишаване и актуализиране на знанията. Образованието е най-важното за едно общество и ако то е ялово, бъдеще пред това обшество няма. България е много добър пример за това.
3
Не е посочен 21.11.2012|14:05
Много добра статия и много вярна! Грешка е да очакваме училището да превъзпита децата ни, но също така е грешен и подходът на самите педагози, които сякаш няма мотивация да работят. Ще си позволя да цитирам едно интервю, което четох неотдавна тук - "детето е синдром на семейстото" или обобщено казано младото поколение е синдром на обществото.
2
Не е посочен 21.11.2012|13:53
живеем в много разглезени времена , за съжаление
1
Не е посочен 21.11.2012|13:30
Филмът е страхотен,но има сериозен проблем с подрастващото поколение
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay