Доза мотивация: 10 причини да тренирате днес

Доза мотивация: 10 причини да тренирате днес
pixabay

Може би вече обичате да тренирате, или търсите причини да го обичате. Тренировките правят много повече за вас, отколкото си мислите. Това не е просто начин да изгорите няколко допълнителни калории, за да поддържате здравословно тегло. Това е една от най-добрите дейности за подобряване на себе си отвътре и отвън, отвъд стените на фитнес залата.

1. Подобрява вашата памет

Случвало ли ви се е някога да имате фантастична идея или мисъл, след което напълно забравите за нея, няколко минути по-късно? Случва се на всички нас, но добрата новина е, че спортуването може да ви помогне да си спомните тези гениални мисли повече. Неотдавнашно проучване от Университета на Британска Колумбия установи, че аеробиката, която ви ускорява пулса и ви кара да се потите, подобрява паметта. Тренировката е интелигентен начин да запазите мозъка и паметта си във върхова форма. 

2. Увеличава увереността

Тренирането е невероятно мощно средство за изграждане на самочувствие. Седмица след седмица във фитнес залата правите неща, които преди не сте могли да направите, и често неща, които никога не сте мислили, че можете да направите. Спортът наистина ви изгражда емоционално толкова, колкото физически. Залата е едно от местата, където ако положите усилия и правите нещата последователно, ще видите положителни промени. 

3. Намалява стреса

Работата, приятелите, семейството, животът като цяло, е доста стресиращ. Тренирането може да помогне със стреса, който причинява животът. Доказано е, че спортът облекчава стреса. Има причина дори и най-натоварените хора на планетата да отделят време за тренировки. Без значение какво се върти в главата ви, една бърза тренировка ще освежи съзнанието ви. 

4. Намалява шансовете ви за хронична болест

Живейте дълго и просперирайте. Това е, което всички искаме да направим. Ако живеенето на дълъг, здрав и удовлетворяващ живот е нещото, което ви интересува, тогава спортът трябва да бъде приоритет. Според Американското министерство на здравеопазването и човешките услуги, упражненията са доказали, че намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет и рак на дебелото черво. Тридесет минути няколко пъти седмично е достатъчно, за да се възползвате от предимствата на собствената си превантивна медицинска помощ.

5. Поддържа костната плътност

Когато жените остаряват или преминават през бременност, естествено губят костна плътност. За щастие, това може да бъде намалено и дори избегнато, чрез включване на редовни упражнения в ежедневието. Според Националната фондация за остеопороза, дейности като вдигане на тежести, танци или по същество всичко, което помага на тялото Ви, помага да се предотврати загубата на костна плътност.

6. Увеличава енергийните нива

Може да ви изглежда странно да мислите, че използването на вашата енергия, за да тренирате, всъщност ви дава повече енергия, но точно това са показали последните изследвания. Докато може да се чувствате малко уморени веднага след вашите тренировки, останалата част от живота ви ще се усеща много по-леко. 
7. Оптимизира мозъчната функция и креативността
Всъщност правите себе си по-умни, като тренирате, знаехте ли го? Ако искате да станете по-добри в работата си, упражненията може да са само тайно оръжие. Тренировката, и особено динамичната тренировка, е доказано, че увеличава химичното вещество, известно като мозъчен невротрофичен фактор (BDNF). BDNF е създаден като "Miracle Grow" за мозъка от д-р Джон Ratey, автор на хит книгата Spark. Това предизвикано от тренировка BDNF създава нови връзки и пътеки в мозъка, което прави ученето и формулирането на нови идеи по-лесни.
8. Изгражда и поддържа чиста мускулатура
Слабият мускул има повече ползи, отколкото бихте помислили. Мускулът е наистина това, което ви дава тонизация. Той също така ускорява метаболизма ви, за да изгаряте повече калории, дори докато почивате. Най-добрият начин да изградите и поддържате чиста мускулна маса е чрез тренировка. Да, това е вярно. Можете да изгорите повече калории, докато си почивате и не правите абсолютно нищо, ако изградите малко мускули.
9. Прави ви щастливи
Искате ли нещо, което повдига настроението? Размърдайте се! Проучване показва, че упражненията увеличават ендорфините, известни още като хормоните на щастието. Ендорфините ни карат да се чувстваме добре, а упражненията могат да стимулират допълнителното освобождаване на други хормони, които ни карат да се чувстваме добре, като допамин и серотонин.
10. Изгаря мазнините в тялото
Искате да отслабнете и да сте в добра форма? Упражненията са важна част от постигането и поддържането на здрави нива на телесните мазнини. Отслабване и изгаряне на мазнини е всичко за количеството калории, които консумирате в сравнение с количеството калории, които изгаряте. Тренировката е здравословен и ефективен начин да изгорите повече калории, за да стимулирате загубата на тегло и да изгаряте телесните мазнини.
Станете част от Jenite.bg във Facebook!
1 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница