Експерт обяснява защо йогата трябва да бъде част от грижата за себе си

Експерт обяснява защо йогата трябва да бъде част от грижата за себе си
pixabay

В първите дни на Новата година всеки човек си обещава, че ще направи нещо или ще промени нещо през тази година. Голяма част от хората си обещават, че ще започнат да се грижат за себе си повече. Не можете да се чувствате здрави и щастливи, без да прекарвате достатъчно и качествено време с най-важния човек: самите вие. И докато грижата за себе си е индивидуална за всеки човек, има някои практики и методи, които работят при всички. Сега ще ви споделим няколко ползи на йогата, които ще ви накарат да се замислите сериозно за практикуването на йога. 

Йогата е начин на живот, който носи редица физически и умствени преимущества. Постоянната практика на йогата ще подсили тялото ви, ще изостри ума ви, ще увеличи енергията ви и ще донесе спокойствие и мир в живота ви. 

Хората, които практикуват йога, са много по-здрави, имат по-добър сън, по-здравословни хранителни навици и по-голяма мотивация да тренират по-редовно, както и още много други ползи. 

Целта на грижата за себе си е да намалите стреса и да създадете рутина, която ще ви помогне да се чувствате добре. Йогата може да направи точно това, защото е доказано прякото й влияние върху стреса и нивото на тревожност. 

Други физически ползи от йогата включват подсилването на имунната система и по-доброто храносмилане. Йогата помага при проблеми с храносмилането, защото успокоява парасимпатиковата нервна система, която регулира способността на организма да създава хомеостаза и баланс. 

Дори вече да сте определили методите за грижа за себе си през 2018 г. , помислете за добавянето на йога към списъка. Не е нужно да практикувате йога всеки ден. Дори не е нужно да напускате дома си, за да го правите. Дори практикуването на йога само за няколко минути вкъщи ще ви доближи до извличането на ползи. 

Ако сте опитвали йога преди и не ви е харесало, вероятно не сте попаднали на добър инструктор или не сте избрали подходящия стил. Повечето начинаещи смятат, че всички видове йога са еднакви, но това не е така. 

Ако се занимавате с йога и не харесвате специфичния стил, не трябва да приемате, че йогата не е за вас. Не всички инструктори са еднакви и има много стилове на йога, които създават различни преживявания. 

Вие може да искате да опитате Ин йога, която съдържа позиции, които се задържат за по-дълъг период от време, Виняса йога, която е фокусирана върху потока и движението, или Хата йога, която е основна йога позиция без потока, който идва с Виняса. Може да отнеме няколко часа, за да намерите подходящата за вас. 

Една често срещана грешка е, че хората започват с бързи, енергични практики. По-добре е да започнете с йога за начинаещи, за да научите първо основните неща и да предотвратите наранявания и да си създадете устойчив подход. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!
2 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на компютърен специалист. Има проблем с компютъра си. - Ало! Имам проблем с компютъра. Пише ми на монитора, че не ми разпознава принтера. -И Вие какво направихте? Ами обърнах...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Колко време имахте връзка с партньора си, преди да сключите брак?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти
Error 503 Service Temporarily Unavailable

Временно Недостъпен 503

Бяхме информирани за възникналия проблем.


Ще отстраним наличния проблем във възможно най-кратко време.



Можете да отидете на Начална страница