За да започнете сутринта в офиса "на чисто", трябва да сте приключили предишния ден по подходящ начин.
"Никой не обича усещането за несвършена работа, докато е у дома с децата или вечеря със семейството си, затова е важно да правите каквото можете, за да бъде почивката ви истинска, когато излезете от офиса", съветва д-р Майкъл Уудуард, организационен психолог, цитиран от Econ.bg.
Ето и кои са най-подходящите стъпки за приключване на работния ден:
Оценете списъка си със задачи
Проверете дали сте там, където трябва, в списъка си със задачи и дали сте постигнали колкото се може повече.
Ако можете да свършите набързо нещо от пропуснатото през деня преди да си тръгнете – направете го. Това ще спести от времето ви на следващата сутрин.
Прегледайте графика си за следващия ден
Уверете се, че сте наясно с предстоящите обаждания и срещи през следващия ден. Можете да използвате и възможността да поместите в графика си нещата, останали за правене от днешния списък.
Почистете
Никой не обича усещането за всепоглъщащ хаос. Преди да си тръгнете, отделете няколко минути да разчистите боклука, да подредите документите и бюрото си. Това ще ви осигури чувството за свеж старт на следващата сутрин.
По съшия начин почистете и мейла си, за да сте спокойни, че няма да пропуснете някое важно съобщение измежду тоновете спам.
Довършете административната работа
Краят на деня е най-подходящото време да приключите с административната работа и задължения, които не изискват контакти по телефона или мейла. Вероятно максимизирате най-натоварената част от деня, за да се свържете с нужните ви хора. Накрая обаче е полезно да отбележите кого трябва да откриете утре.
Направете нов списък със задачи
Отбележете какво трябва да постигнете на следващия ден и планирайте как ще организирате времето си, за да се справите с приоритетните си задачи. Най-вероятно ще допълните и разширите списъка си на следващата сутрин, но няма да ви навреди да имате предварителен вариант от предния ден.
Направете си равносметка
За съжаление, повечето хора не правят това. Според специалистите, ако отделите време да обмислите най-доброто постижение за деня си, това ще ви помогне да се чувствате по-свободни и да си отпочинете ефективно.
Бъдете извън линия
Не се страхувайте да изключите смартфона си или поне алармата за мейли. Важно е колегите ви да разбират, че времето след работа е отделено за личния ви живот.
Оставете стреса в офиса
Когато си тръгвате от работа, бъдете сигурни, че оставате стресиращите и напрегнати усещания там, а не ги взимате със себе си. "Семейството ви има нужда от вашето присъствие, затова направете всичко възможно да оставите стреса на работа", казва д-р Уудуард.
Приберете се вкъщи
Не се старайте да оставате последни в офиса на всяка цена, дори да нямате повече ангажименти. Ще се изтощите и вашата продуктивност ще се изпари. Балансирайте работата и почивката си, за да постигате най-доброто, на което сте способни.
Разберете какви са и 16-те стъпки за добър старт на работния ден.
3 | 0 |