7 хитри съвета в помощ на организирания и находчив фрийлансър

Вижте как да си осигурите сами по-голяма продуктивност и успех в работата

7 хитри съвета в помощ на организирания и находчив фрийлансър

По данни на организацията MDO Partners, която следи развитието на фрийланс индустрията, само в Съединените щати в момента има повече от 17,7 милиона души, които се занимават с фрийлансърска дейност. Най-общо фрийлансър е човек, който работи на свободна практика от комфорта на собствения си дом.

Тази, определяна от много хора като "мечтана", професия има както предимства, така и недостатъци. Един от минусите на подобна дейност е, че понякога се получава така, че може да нямате достатъчно работа или пък да не знаете откъде и кога ще дойде следващата заплата.

На много от фрийлансърите се налага да се занимават с няколко задачи наведнъж. А жонглирането с няколко неща едновременно несъмнено не е лесна работа.

Затова днес ви предлагаме седем изпробвани съвета, с помощта на които ще успеете да постигнете необходимата организация, която е необходима за успешното справяне с работата. Вижте какви съвети дава в тази насока Мишел Гудман - журналист и автор на свободна практика повече от 20 години.

1. Спазвайте дневен график
Мишел Гудман смята, че е много важно човек да работи в един и същ часови интервал всеки ден. Спазването на подобен график осигурява по-добра продуктивност и носи щастие и удовлетвореност от свършената работа.

Това, че фрийлансърите често работят от вкъщи и се занимават с много проекти наведнъж, често ги кара да се чувстват така, сякаш нямат свой собствен живот. Затова според Мишел е много важно всеки да съобрази работния си график с всекидневнитие си занимания.

2. Не се затрупвайте с работа, която не можете да свършите

7 хитри съвета в помощ на организирания и находчив фрийлансър

Гудман споделя, че когато е била по-млада, често ентусиазмът я е подтиквал да се заема с няколко задачи наведнъж. Но с времето установява, че тази практика не само затруднява работата й, но и пречи на кариерата й.

Много често се получава така, че когато запълните седмицата си от началото до края със задачи, които трябва да бъдат изпълнени в срок, се налага да отказвате страхотни предложения именно защото няма как да ги вместите в графика си. Затова трябва да се научите да казвате "Не”.

Гудман съветва времето да бъде разпределяно максимално добре. Определяйте колко време ви е необходимо за изпълнението на дадени задачи и запълнете графика си до 20-то число на месеца например. Така ще имате възможност да приемете нови оферти, които не са за изпускане.

3. Съхранявайте идеите си на едно място
В противен случай рискувате да изгубите всяка идея, която ви хрумва случайно, и записвате на хвърчащи листчета хартия. За целта се снабдете с малък бележник, който да ви е винаги под ръка, за да може да съхрани всяка възникнала внезапно идея.

В ерата на технологиите, можете спокойно да използвате електронните варианти на тефтерите от миналото, а именно - електронните дневници.

4. Осигурете си лично пространство и време за себе си
"Тъй като често фрийлансърите планират задачите си няколко месеца преди изпълнението им, съществува риск да забравите, че имате нужда от лично пространство”, казва Гудман.

Затова използвайте един хитър трик. Планирайте не само задълженията, а и почивките си по-рано. Съвместявайте двете неща, за да не се затрупвате с работа, от която няма да остане време за почивка.

5. Отговаряйте веднага на важните имейли
Следенето на кореспонденцията с всеки един настоящ или бъдещ клиент, може да бъде едно наистина изтощително занимание. За да не се "загубите” сред лавината от имейли, които получавате ежедневно, можете да създадете отделни папки, в които да съхранявате информацията по различните си проекти.

Това ще улесни кореспонденцията ви, но ще ви отнема известно време да пренасяте всеки един имейл към съответното звено. Както и да организирате електронната си входяща кутия, трябва да бъдете сигурни, че писмата от клиенти получават незабавен отговор. Спамът може да почака.

6. Грижете се за финансите си

7 хитри съвета в помощ на организирания и находчив фрийлансър

Фрийлансърът трябва сам да се грижи за приходите и разходите си, тъй като осигурява заплатата си също сам. Затова най-добре отделяйте по няколко часа седмично, в които да следите финансовото си състояние.

Дори можете да не извършвате тази работа на ръка. Компютърните програми, например Excel, са идеални за тази задача.Чрез таблица можете да въвеждате съответните суми за приход и разход, както и да следите с какви финанси разполагате в момента. Хитро, бързо и лесно!

7. Осигурете си стабилни клиенти и сигурен доход
"Изграждайте си стратегия за всеки проект, с който се захванете”, съветва Гудман. Независимо в коя област работите, добре е да си осигурите клиенти, с които знаете, че няма да работите само веднъж.

Друга хитрина е да си осигурите почасова работа, която ви носи сигурен доход. Така винаги ще имате резервен вариант, в случай че срещнете трудности в основната си работа.

Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!

15 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay