Мениджър за пръв път

Пет ценни съвета, които ви превръщат в успешен лидер

Мениджър за пръв път

Образованието ни дава много ценни уроци на теория, но благодарение на личния си опит успяваме да приложим тези умения и на практика. За съжаление, все още в образователния план не присъства курс за лидери, който да учи бъдещите мениджъри как да управляват своя екип по начин, който ще бъде максимално ползотворен за всички.

За да бъдеш мениджър, трябва да бъдеш и психолог. Да говориш на един и същ емоционален език с екипа си. Да вдъхваш доверие, за да получаваш такова. Да знаеш във всеки един момент как да помогнеш, вместо да затваряш очи и извърташ глава, когато твой подчинен се чувства некомфортно. Всички тези уроци се учат с времето, но това в никакъв случай не значи, че трябва да се оставите по течението. Напротив, колкото повече се вълнувате от своето личностно развитие, толкова по-скоро ще напреднете и като успешен мениджър. Тук ще ви представим няколко съвета от маркетинговия експерт Санди Пепин, която се занимава пряко със социалните медии и влиянието им над потребителите.


Бъдете пример, казва тя. Ако имате определени изисквания към своите подчинени, е нужно първо самите вие да ги оправдавате. Нали не си представяте как закъснявате за работа всеки ден и същевременно правите забележки на служителите си, че извършват същия "грях". Ако изисквате да са в офиса точно в 9, то вие бъдете на бюрото си още в 9 без 10.

Изслушвайте. Но с ясното съзнание, че сте поставени на тази позиция, за да помагате, а не да налагате своето собствено мнение по даден въпрос. Всеки от нас си има определени принципи, които следва. Когато служител изпитва известни затруднения в работата или отношенията си с останалите, вие трябва да подходите като "майка орлица". Разговаряйте деликатно, поставете се на неговото място и заедно намерете решението.

Защитавайте позицията си, когато знаете, че сте прави. Приемете мениджърския си пост, като учителски, а вашия екип - като ученици. Ако някой върши нещо грешно, винаги го поправяйте и му показвайте правилния начин. Никой не е роден научен, не го забравяйте. Понякога именно мениджърите са тези, които трябва да насочат своите подчинени в правилната посока. Нарича се градивна критика и е от най-високо значение за ефективността на работата.

Критикувайте деликатно. Ако постоянно пускате забележки на служителите си, а когато се поправят, пропускате да ги поздравите за прогреса, то най-вероятно те вече не таят особено мили чувства към вас. Нищо чудно да са ви лепнали прякор и тайно да обсъждат всеки ваш остър коментар. Но това не е правилният път - опитайте се да бъдете човечни в критиката си. Давайте такова отношение, каквото искате да получавате.

Не приемайте нищо твърде лично. Все пак вие сте сами на този пост, докато вашите служители са цяла група. Жизненоважно е да съберете в себе си смелостта на цял отбор, за да се справяте с емоционалните препятствия всеки ден. На мениджърския пост определено има такива, но само най-силните издържат на напрежението.

А сега с усмивка продължете с изпитанието, наречено лидерство!

6 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



12
Не е посочен 11.07.2012|14:26
Има разлика между това да бъдеш мениджър и това да бъдеш лидер!Мениджмънът е стремеж граден върху кариерата,а лидерството е по-скоро вътрешно призвание!
11
Не е посочен 11.07.2012|11:52
всичко е с връзки в тази държава , няма мениджъри , шефове , всичко си е предопределено
10
Не е посочен 11.07.2012|10:33
Не случайно управлението е наука и не случайно не се отдава на всеки!
9
Не е посочен 11.07.2012|10:23
Повечето мениджъри у нас въобще не са родени за такива - избиват комплекси, повишават тон, за изслушване и дума не може да става, а това влияе страшно негативно на целия колектив и мотивацията за работа.
8
Не е посочен 11.07.2012|09:46
съветите са страхотни,несъмнено за всеки човек първият мениджърски пост е много натоварващ и стресиращ и често не знаме как да се справим с дадена ситуация,трябва да има повече подобни статии,които да ни насочват и помагат
7
Не е посочен 10.07.2012|17:45
Това са качества, които човек трябва да притежава. за мен си е някакъв вид талант, харизма.
6
Не е посочен 10.07.2012|17:31
За съжаление, разбирането за менеджиране в България е съвсем изкривено - разбира се, че просто трябва да ти се нарежда и ти да изпълянваш. Ако не можеш си аут - като някакво деспотично общество! Жалко. Жалко, че толкова университети бълват всяка година уж ПОДГИОТВЕНИ кадри за мениджъри, а някаква селяци ти правят тъпо интервюта, непроесионални, а после те командорят, като още по-големи селяци.
5
Не е посочен 10.07.2012|17:28
Много добри съвети! Много е важно да се излушват хората, а не само да се бърза да им се отговори и да бъдат оставени с отворена уста. И всички които не се разбират добре с колегите, наиситна трябва и те самите д аположат МАЛКО усилия.
4
Не е посочен 10.07.2012|15:39
Много интересна и полезна статия
3
Не е посочен 10.07.2012|14:11
Екипната дейност в един екип е най-големия плюс за добрия лидер!
2
Не е посочен 10.07.2012|14:10
Малко обаче наистина имат такива качества, повечето се правят на шефчета и се самозабравят. Накрая падат на твърдо и се оказва, че са провалили не само себе си, а и цял екип. Жалко е. А е истинско удоволствие да се работи с кадър мениджъри, които разбират от работата си и които им е вродено лидерството, без да се опитват да се натягат и да изглеждат смешни и нелепи в жалките си опити.
1
Не е посочен 10.07.2012|13:52
Това да имаш Добър екип е винаги заслуга на Добрия Мениджър! Това си е предизвикателство да накараш различни личности да работят добре заедно.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay