Звездната история на Coca-Cola, представена от уникална колекция бутилки

100 години контурната бутилка вдъхновява съвременното изкуство и дизайн

<p>Един запечатан с целувка кадър е уловил как Мерилин Монро отпива от известната стъклена бутилка в момент на почивка по време на снимките за промоцията на филма „Джентълмените предпочитат блондинки“</p>

Един запечатан с целувка кадър е уловил как Мерилин Монро отпива от известната стъклена бутилка в момент на почивка по време на снимките за промоцията на филма „Джентълмените предпочитат блондинки“

През 2015 година известната контурна бутилка на Coca-Cola празнува своята 100-годишнина. Превърнала се в икона, тя е неповторимо съчетание на форма и функционалност.

Историята на контурната бутилка е история, изпълнена със 100 години вдъхновение и по този повод компанията представя ексклузивна колекция от мини алуминиеви бутилки, която връща времето назад.

Целунати от емблематичната бутилка са музикалните и кино икони от миналия век Елвис Пресли, Рей Чарлз и Мерилин Монро - ярки символи на едно общо преживяване, споделяно от поколения през последните 100 години, и част от мащабната кампания "Целувка щастие", която вече обхвана цялата страна.

Потопете се в историята на рекламата на контурните бутилки...

1924 г.
През 20-те години на миналия век Coca-Cola е в контурна бутилка и влиза в домовете на хората заедно с първите домашни хладилници. Заведенията с наливни безалкохолни напитки продължават да бъдат оживено и харесвано от потребителите място и затова Компанията припомня на своите потребители, че Coca-Cola продължава да се предлага и от машина.

20-те години са период на социални и културни промени по целия свят. Жените започват да играят все по-активна роля в обществения живот, отразявайки актуалните тенденции.

1930 г.
30-те години са предизвикателен период, по време на който активният принос на жените помага за възстановяването на американската икономика. Рекламната визия от този период отразява промените, през които преминава обществото, и е предназначена за местата за продажба, като идеята е да бъде разположена около бутилката, така че да насочи вниманието на потребителите към нея.

Звездната история на Coca-Cola, представена от уникална колекция бутилки

1940 г.
През 40-те години за пръв път в рекламите се използва образът на момче-елф, с помощта на което се предава посланието, че Coca-Cola и Coke са две имена на един и същ продукт.

Този персонаж е използван и за популяризиране на патриотични каузи през Втората световна война. Той се появява в реклама с Дядо Коледа, която приветства американските войници, и поощрява хората да купуват военни облигации.

1954 г.
50-те години на миналия век се приемат за десетилетие на просперитет за САЩ - хората имат времето и средствата да се радват на живота, който ценят изключително много след войната. Рекламата от това време представя двойка, която се радва на щастлив момент заедно.

1962 г.
Перфектното сервиране на Coca-Cola, което носи най-голяма наслада, е с препоръчителна температура от 0.5 до 3.3 градуса. Рекламата с контурната бутилка, разположена между кубчета лед, с призива от онова време "Спри и се освежи!”, е достатъчна, за да накара всеки да пожелае леденостудената свежест на Coca-Cola в бутилка.

Наръчник на търговеца от 1949 г. пък препоръчва използването на натрошен лед, върху който да се разположат контурните бутилки в хладилника, за да се гарантира очаквания от потребителите освежаващ вкус.

1970 г.
Антивоенните настроения, хипи вълната и движението за правата на жените от 60-те и 70-те години на миналия век имат огромно отражение върху американското общество. Печатната реклама от този период носи усещането за промяна, като използва емблематичните цветни мотиви, които символизират новата ера.

Звездната история на Coca-Cola, представена от уникална колекция бутилки

1980 г.
Светещите неонови лампи са един от символите на 80-те години и присъстват в най-хитовите филми от онова време. Рекламата в същия стил, която маркира този период, се пази и до днес в музея на Coca-Cola в Атланта.

1993 г.
Известните полярни мечки в рекламата на Coca-Cola се появяват през 93-та с кампанията "Винаги Coca-Cola”. Дизайнерът на рекламата се вдъхновил от своя златист лабрадор, който много му заприличал на полярна мечка. Така свързал насладата от напитката в тъмнината на киносалона с топлината на пухкавата полярна мечка и създал телевизионната реклама "Северно сияние”, в която мечките гледат свое кино. Оттогава полярните мечки на Coca-Cola са неразделна част от зимния сезон в много държави по целия свят.

2006 г.
Кампанията "Жажда за живот” започва през 2006 г. и развива идеята за съдържанието на бутилката, което излиза извън нея, и придобива форми, които представят философията на бранда - споделянето на моменти на радост и щастие всеки ден.

2010 г.
Динамиката на ежедневието и нарастващите изисквания към съвременния човек задълбочават жаждата за истинско щастие. Кампанията "Отвори път на щастието” е продължение на "Жажда за живот” и на идеята за подхранване и споделяне на оптимизма.

3 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay