Топ 5: Ключовите качества на ефективния комуникатор

Кои са фразите, които отличният комуникатор винаги използва на работното си място?

Топ 5: Ключовите качества на ефективния комуникатор

За да бъде добър в работата си, човек трябва не само да притежава умения и опит в сферата си на реализация, но и да разполага с набор от ценни качества. Необходимо е да знае как да подхожда в напрегнати ситуации, да води ефективна комуникация с другите и дори и да не е на ръководна позиция - да направлява хода на собствения си труд и този на екипа, от който е част.

Според проучване на американската Национална асоциация на колежите и работодателите един ефективен комуникатор трябва да притежава няколко ключови способности, които да засвидетелстват неговата роля на умел в разговорите с околните служител. Учените подреждат тези качества в Топ 5: комуникативни умения, аналитични умения, умения за работа в екип, технически умения и силно развита работна етика.

Способните комуникатори се познават по поведението. Днес ще ви представим кои са фразите, които те използват на работното си място с изключителен ефект.

1. "Сблъсквал/а ли си се със ситуация, в която предлаганата стратегия е проработила?”
Ако имате съмнения относно предложен подход от свой колега, не признавайте директно, че не вярвате, че той ще сработи. Добрият комуникатор знае как да даде нова перспектива на служителя и да го накара да мисли мащабно, като открие нови и различни стратегии. А позоваването на опит от миналото винаги изкарва наяве слабостите и плюсовете на предложението.

Топ 5: Ключовите качества на ефективния комуникатор

2. "Разкажи ми повече, това звучи наистина интересно.”
Проявяването на интерес към споделена идея подтиква нейния автор да развие пълния ѝ потенциал. Дори в началото да не сте убедени в силата на предложението, неговото развитие чрез диалог може да доведе до отличен резултат.

3. "Какво точно имаш предвид?”
Никога не се колебайте да задавате този въпрос. Ако нещо не ви е ясно, това не означава, че не е правилно. Затова се постарайте да изчистите всички възможни недоразумения, преди да отхвърлите план, който може и да е чудесен, само защото не го разбирате докрай. А подробното обяснение на всяка една идея дава възможност за нейното развиване и подобряване, както и за откриването на слабите ѝ страни.

4. "Kаква беше причината за неспазване на крайния срок?”
Ефективният комуникатор не се нахвърля на колегите или подчинените си само защото не са предали работата си навреме, а се старае да разбере какво е забавило изпълнението на задачата. Вината може да не е в служителя, неспазил графика, а в този, поставил задачата. Комуникацията разрешава тези проблеми.

5. "Ето кои са аспектите, върху които трябва да поработиш…”
Негативните коментари от типа "Напоследък наистина не се справяш добре”, не помагат на никого. Добрият комуникатор не съди, а насърчава. Затова той ще изтъкне първо добрата работа и после аспектите, които куцат, като предложи план за подобрението им.

Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay