Как да задържите най-добрите си служители?

Подобрете работната среда с няколко успешни стъпки

Как да задържите най-добрите си служители?

Не може да се отрече, че успехът на една компания зависи изцяло от нейните служители. От тази гледна точка намирането на правилните такива е постоянна битка. С откриването на подобен кадър обаче играта не приключва, а се видоизменя в борба да го задържите на работа при вас.

Понякога не можете да направите нищо, за да спрете хората, които искат да напуснат, но има и редица начини, чрез които сте способни да гарантирате, че средата във вашия офис е такава, в каквато всеки би искал да остане.

Експертите по човешки ресурси формулират 8 общи принципа, които са валидни в почти всяка ситуация.

Накарайте ги да се чувстват оценени
Цененият персонал обикновено е щастлив персонал. Хората могат да се насърчават един друг да се задържат на работното място, а това прави работния процес по-продуктивен. Когато си вършат добре работата за вас, вие развивате бизнеса си, затова нека те знаят колко много цените упоритата им работа.

Намерете правилните хора
Ако ваш служител, който ръководи отделен проект, реши да напусне и преките му подчинени се опитат да го последват, потърсете корена на проблема. "Преките ръководители са от решаващо значение. Хората често се доверяват повече на отделния човек - прекия си ръководител, отколкото на самата организация, за която работят", казва Барни Илай, директор "Човешки ресурси" в компанията Hays. Ако някой от мениджърите ви напуска, поговорете с екипа му и ги уверете, че нямат повод за притеснение и могат да продължат работата си безпроблемно.

Предложете им гъвкаво заплащане
Еднаквият модел на заплащане не отговаря на работата на всички служители и няма да им хареса. По-добър вариант е да предложите на служителите си гъвкава бонусна структура.

Определете кариерното развитие на служителите си
Служителите, особено тези от т.нар. Поколение Y (става дума за родените между 1976 и 2000 година - бел. ред.), искат да са наясно как ще се развива кариерата им за вбъдеще във въпросната фирма. "Организациите, освен това, трябва да гарантират, че кариерното развитие и възможности са ясни за всички. Нужно е организациите да управляват очакванията честно. Те трябва да покажат ясно кога съществуват такива възможности. По-важното обаче е да стане ясно на какви изисквания за личните и бизнес стремежите на служителите трябва да отговорят те, за да бъде постигнат напредък", посочва Нейсън Фирузманд, управляващ консултант в компанията ASK Europe.

Останалите 4 принципа можете да видите при колегите от Econ.bg.

5 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



38
Не е посочен 18.04.2013|13:22
Винаги има начин дори служителят да е решил да напуска. някои компании хвърлят луди пази за това да крадат служителите на други такива.
37
Не е посочен 18.04.2013|12:47
Трябва да се откликва на желанието им да се чувстват ценени и полезни!
36
Не е посочен 18.04.2013|11:01
Хубаво е да се ценят кадърните кадри в една фирма, тъй като може и да не са незаменими, но ако се наемат нови хора се иска доста обучение за постигане на такова ниво.
35
Не е посочен 18.04.2013|09:26
като ги стимулират - емоционално и финансово
34
Не е посочен 18.04.2013|08:56
с пари
33
Не е посочен 17.04.2013|15:53
У нас май основният начин е с добро заплащане и като цяло по-добри условия на труд, които всеки би оценил доста високо.
32
Не е посочен 17.04.2013|14:33
Има начини, стига да има желание един мениджър за това и най-вече да отстоява качествените си служители и да им го показва.
31
Не е посочен 17.04.2013|12:47
Така е, хората трябва да бъдат поощрявани, да се усещат, че усилията им си струват и са оценени.
30
Не е посочен 17.04.2013|12:23
Много полезен материал за съвестните работодатели!
29
Не е посочен 17.04.2013|12:17
Трябва да се чувстват ценни за фирмата!
28
Не е посочен 17.04.2013|11:38
Накарайте ги да се чувстват оценени! Много важно, а повечето работодатели правят точно обратното, за да не си помислят служителите да искат висока заплата.
27
Не е посочен 17.04.2013|10:20
българските работодатели да четат
26
Не е посочен 17.04.2013|09:36
полезно инфо за работодатели
25
Не е посочен 16.04.2013|20:00
И все пак и да си добър служител от работодателя зависи всичко.
24
Не е посочен 16.04.2013|19:32
Като на служителят работата му доставя удоволствие, той не би е заменил за друга според мен.
23
Не е посочен 16.04.2013|18:38
Отношението е много важно, наред със заплащането.
22
Не е посочен 16.04.2013|18:37
ХА! Това да го прочете шефа ми, не аз:))
21
Не е посочен 16.04.2013|16:44
Благодарност, ама когато конкуренцията не спи и се опитва да краде готови и добре опдготвени кадри само това не е достатъчно.
20
Не е посочен 16.04.2013|15:57
Заплащане, работно време, работна среда, други облаги, издигане в йерархията - има начин това да се случи, стига работодателя да иска да задържи конкретния служител.
19
Не е посочен 16.04.2013|15:56
Не е трудно,просто трябва и малко благодарност!
18
Не е посочен 16.04.2013|14:20
много е важно заплащането и кариерното развитие.хората се стимулират като знаят че ако работят много добре ще има развитие а не като знаят че така или иначе ще получават все едно и също заплащане и няма да им се смени позицията занапред
17
Не е посочен 16.04.2013|14:13
У нас няма подобно нещо, тъй като на служителите непрекъснато им се натяква, че не са незаменими и на тяхно място лесно може да се намери някоя друг, така че да си траят.
16
Не е посочен 16.04.2013|12:26
Вържете ги за бюрата, толкова е просто!
15
Не е посочен 16.04.2013|12:15
Това никак не е трудна работа, само че на повечето работодатели не им се занимава!
14
Не е посочен 16.04.2013|11:57
много е важно да се показва на служителите че са ценни кадри и най-вече да се отнасяме добре с тях а не да им викаме и да се държим грубо
13
Не е посочен 16.04.2013|11:56
В България на никой не му дреме!
12
Не е посочен 16.04.2013|11:52
Подобрете работната среда с няколко успешни стъпки - работна среда, мотивиразщо възнаграждение и добро отношение към служителите.
11
Не е посочен 16.04.2013|11:20
да, наистина ако има шансове за бонуси нещата ще са още по-добри,но не навсякъде има такива условия.
10
Не е посочен 16.04.2013|11:15
Гъвкавото бонусно заплащане , според мен е много добра мотивация за полагане на труд. Нека си има твърдо възнаграждение и от там нататък да се увеличава заплатата в зависимост от постигнатите резултати, по този начин работниците ще имат стимул да работят усърдно за по-добро заплащане.
9
Не е посочен 16.04.2013|11:11
Можем само да се радваме,че имаме страхотни шефове :Р
8
Не е посочен 16.04.2013|10:58
да,имам такъв пример в обкръжението ми, раздялата с лудия шеф стигна до някаква клеветническа война,много тъпо.
7
Не е посочен 16.04.2013|10:52
те накрая остават без качествени работници
6
Не е посочен 16.04.2013|10:43
така е,но има и идиоти,които унижават работниците си,за съжаление.
5
Не е посочен 16.04.2013|09:57
всеки умен работодател инвестира в служителите си
4
Не е посочен 15.04.2013|20:20
като служителят се почувства оценен и е задоволен финансово, няма причина да иска да напусне работното си място.
3
Не е посочен 15.04.2013|20:17
Ако един работодател наистина държи на най - добрите си служители, той трябва непрекъснато да показва колко ги цени.
2
Не е посочен 15.04.2013|18:26
За някои хора основен мотив са парите, но пък за други това е работната среда.
1
Не е посочен 15.04.2013|16:39
Най-после и статия към работодателите. Само дето много малко от тях оценят наистина добрите си служители.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay