Съвременната работна действителност ни предлага офиси тип свободни пространства без врати, ден от седмицата на странното облекло и работа онлайн от вкъщи. И в тази, донякъде неформална работна среда, често е трудно да се установи кога шефът действително прекрачва границата. Кога се прави стъпката накриво между професионализма и неуместното държание.
Специалистите по човешки ресурси определят няколко основни ситуации, които не са уместни. И съветват първо да се уверите, че действително съществува проблем в комуникацията с висшестоящия, а след това да предприемете разговори на високо ниво или действия от по-сериозно естество.
Ето и кои са границите, които не трябва са се преминават:
Коментари за заплатата
Информацията, свързана със сумата, която служителите получават в края на месеца, е конфиденциална. Финансовите единици не трябва да се обсъждат нито между колегите, нито от висшестоящите. Всякакви подобни разговори и намеци могат да доведат до негативни последици за колектива.
Публично мъмрене
Мъмренето в зряла възраст е като тормоза от връстници в детска. Никога не е подходящо решение, особено пред публика. Дори да сте допуснали огромна грешка или не сте се справили с работните си задължения според очакванията, разговорът трябва да се проведе на четири очи.
Твърде много лична информация
Вие сте служител, а не психотерапевт. Споделянето на лични неща е част от сближаването на колектива. С колегите прекарвате повече време отколкото със семейството си, но личният живот затова е личен. Някои неща не са за споделяне на работното място. Колкото и близки да се чувствате с работодателя, тази близост може да ви изиграе лоша шега на един следващ етап. Затова се опитвайте да отклонявате личните теми и въпроси в друга посока. Работна.
Шеги и закачки
Всеки коментар, направен от шефа, който ви кара да се притесните, е неуместен. Всякакви шеги, вицове, имейли, щом ви карат да се чувствате неудобно по някакъв начин, значи преминават границата на добрия тон.
Изказвания за раса, възраст, пол, сексуална ориентация и религия
Нито едно от тези неща няма общо с възможностите на даден кандидат за позиция или служител да изпълнява коректно работните си задължения. Тук става дума за дискриминация и за тежката дума на закона.
14 | 1 |