Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате
pixabay

Броенето на калории е много изтощаващо, а интернет пространството е пълно с различни диети и режими за хранене, но повечето от тях не са особено ефективни, а дори могат да бъдат опасни. Плюс това е нужно много време и енергия, за да съобразяваме точно какво и кога да ядем. Преяждането е проблем на много хора, а битката с излишните килограми е една от най-трудните. Оказва се, че има лесен начин да се справите с тези проблеми и най-добрият помощник може да бъде вашето собствено тяло. Истината е, че всичко зависи от количеството. Хубаво е да ставаме леко гладни от масата, за да сме сигурни, че сме изяли подходящото количество храна. Вашите длани могат да ви помогнат да определите точния размер на порцията храна, от която се нуждаете. Ето как:

За мъжете е препоръчително количеството храна, което консумират на едно хранене да не е по-голяма от размера на 2 длани.

За жените пък е препоръчително размерът на храната да е колкото 1 длан.

Протеини - една длан

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Дланта ви може да ви покаже колко големи трябва да са вашите порции протеин. Продуктите с високо съдържание на протеини като пилешки гърди, риба, яйца, извара и кисело мляко са здравословни,но не бива да се консумират в прекалено големи количества. Затова е добре да консумирате само порция с размер на длан.

Въглехидрати - колкото юмрук

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Ръката ви ще ви покаже от колко въглехидрати се нуждае тялото ви. Въглехидратите, съдържащи се в хляб, зърнени храни, ориз, картофи, киноа или булгур, трябва да бъдат ограничени до размера на стиснатия ви юмрук. По този начин ще успеете да дадете енергия на тялото си и да не наддавате на тегло.

За мъжете 2 юмрука ще покажат от колко въглехидрати се нуждаят, докато за жените това е само един юмрук.

Сирене - 2 пръста

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Сиренето безспорно е много вкусно! Но не е много здравословно да ядете големи количества от него. Така че една порция, равна на около 2 от пръстите ви, ще бъде достатъчна, за да му се насладите и да не навреди на здравето или фигурата ви.

Мазнини - върхът на пръста

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Не е необходимо да консумираме много мазнини всеки ден. Следователно върхът на пръста ви ще посочи приемливото и максимално количество дневни мазнини. Доста удобно!

Плодове и зеленчуци - 2 пълни шепи

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay

Порциите от пресни или замразени плодове и зеленчуци трябва да са с размерите на шепите ви- 2 за мъжете и една за жени. Колкото поберете там- действайте! Въпреки че, за смутита и сокове се препоръчва да се пият по 150 мл на ден, тъй като в тази форма те съдържат много повече захар, отколкото плод сам по себе си.

Сладкиши- колкото палеца

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Сладките вкусотии като бонбони, шоколад, конфитюр или фъстъчено масло са пълни със захар. Те са вкусни със сигурност, но в същото време тялото ви изобщо не се нуждае от големи количества захар. Така че, порциите трябва да са малки. Можете да използвате палеца си, за да измерите.

Десерт- затворен юмрук

Вашата длан може да ви покаже от колко храна се нуждаете, за да не преяждате pixabay/pexels

Други десерти като сладолед, торта, кекс и т.н. също трябва да бъдат ограничени. Тук можете да използвате затворения си юмрук, за да измерите порцията - порция от любимия ви десерт не трябва да е по-голяма от размера на затворения ви юмрук.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!


5 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти