Диетологът Огнян Симеонов: Отслабване с повечко храна и без задължителен спорт

Огнян Симеонов
диетолог и специалист по ТЕС – EFT

Популярният диетолог споделя какви са основните принципи на нестандартния му метод за здравословно вталяване

Диетологът Огнян Симеонов: Отслабване с повечко храна и без задължителен спорт

През януари специален гост в рубриката ни "Питайте специалиста" бе известният диетолог Огнян Симеонов. Вероятно името ви е познато от честите му изяви по телевизията. Огнян Симеонов обаче не е просто медийно лице. Наистина си разбира от работата, за което свидетелстват многобройните му доволни пациенти. 

В продължение на няколко седмици всички читатели на Jenite.bg имаха възможност да отправят към него конкретните си въпроси на тема "Здравословно отслабване". Получихме запитвания както от жени на различна възраст, така и от мъже. Разделихме въпросите в подходящи групи и сега предстои да публикуваме отговорите на Огнян Симеонов в три поредни материала.

Днес ще представим основните принципи, върху които е изграден популярният метод на Огнян Симеонов за отслабване без лишаване от храна. Напротив, можем дори да увеличим порциите. Важното е от какво ще се състоят те.

1. Колко трябва да се отслабва?

Отговорът на Огнян Симеонов: Ако ви покажа бутилка от 1 литър, вие можете да кажете и че вместимостта ѝ е 200 грама. По същия начин, не може да се преценява субективно и на око колко точно килограма трябва да свали даден човек. За целта е необходимо да се изчисли неговия индекс на телесната маса (body mass index).

Взимат се 8 показателя на тялото и се определя процентното съдържание на мазнини. В крайна сметка може да се окаже, че вие искате да свалите 5 килограма, но всъщност имате нужда да свалите 10, за да бъдете в наистина добро здравословно състояние. Може да се окаже и че сте си внушили, че трябва да отслабвате. Ако процентното съдържание на мазнини достигне 14%, това вече е много ниска стойност. 10% са много опасни, това са процентите на страдащите от анорексия.

2. Колко често трябва да се яде?
Човек трябва да се храни минимум 4 пъти на ден. Аз препоръчвам храненията да се увеличат дори на 5-6.  

3. Какво да ядем?
Най-важното правило, което трябва да спазваме в стремежа си към ефективно отслабване, е да не се храним "емоционално". Когато човек е гладен, тялото му не иска само определена храна. Желанието за вафличка или мазен дюнер, например, идва от мисленето и не е добра идея да му се подчиняваме. 

Не е добра идея и да се успокояваме, че няма да попречим на вталяването, ако хапнем по малко от вредните храни, които уж толкова много са ни се дояли. Обемът може и да е малък, но количеството калории е много голямо. Това са празни калории. В пъти по-здравословен и отслабващ ефект ще постигнем, ако се нахраним обилно, но с подходящите за целта продукти.

Всеки човек има различна потребност от храна. Затова аз не раздавам на пациентите си предварително разпечатани таблички с диети. След като изчисля процентното съдържание на мазнини, провеждам с тях задълбочен разговор, който продължава около час и половина. Чрез него се опивам да установя откъде идва проблемът – независимо дали става въпрос за отслабване или напълняване. Пълноценната корекция на външния вид може да стане единствено, ако предписаният режим е съобразен с причинителите си в мисленето и емоциите на пациента.

Не карам никого да променя из основи навиците и предпочитанията си. Давам на всеки да попълни тест, в който да посочи кои храни обича и кои – не. Няма да ви кажа да станете вегетарианци. Ако не спортувате, няма да ви убеждавам да започнете. Просто се съобразявам със събраната информация и изготвям подходящия лично за вас хранителен план.

Важното е да се следи за постигането на правилно съотношение между протеини, въглехидрати и мазнини. Човек да напълни корема си с тези неща, а не да яде онова, което му се е приискало на емоционална основа.

4. Примерно дневно меню 
Препоръчвам 5 хранения, 3 от които са основни.

Храненето сутрин може да се състои от 1-2 яйца, плочка сирене, 1 домат, 1 краставица, 1 филийка хляб, десетина маслини. Това е при жените. За един мъж, например, доматите и краставиците стават по 3, същото важи и за яйцата.

След обилната закуска съветвам да се приемат още 2 леки закуски. Ако направим груби сметки, това са си 2-3 килограма храна на ден за жените, при мъжете може да достигне до 3-4 килограма. Никой не вярва, че с такива количества може да се отслабне, докато сам не се удиви пред резултатите.

5. Кои часове са най-подходящи за хранене? 
Сутрин трябва да се закуси до 1 час след ставането от сън. Добре е това да бъде преди 10:00 часа, но ако човек става по-късно, нека промени малко часовете според собствения си дневен режим.

Обядът е между 11:30 и 14:00 часа. Вечерята трябва да се осъществи преди 19:00, защото след това се затруднява преработката на храната, а след 21:00 става почти невъзможна. Ще го обясня простичко така: представете си, че в корема ви има 20 работника. В 19:00 часа си тръгват 15 от тях, а в 21:00 приключват задълженията и на останалите 5. Остава само нощният пазач. По същия начин, когато се храним след 21:00 часа, поверяваме работата на 20 човека на един неквалифициран кадър.

Между обяда и вечерята има и една следобедна закуска. Освен това препоръчвам да се яде и нещо лекичко преди сън - едно кисело мляко, например.

6. Колко вода е полезно да пием на ден? 
Трябва да се пие минимум 1 литър вода дневно, дори зимата. През лятото - поне 2 литра. Според мен здравословното количество е 2-3 литра вода на ден.

Лесно можете и сами да проверите благотворния ефект от приема на повече вода върху организма. Свикнали сме да мислим, че урината трябва да бъде жълта, но ако бъбреците функционират наистина добре, тя става бяла. Опитайте да пиете повече вода и наблюдавайте промяната в цвета. 

7. Трябва ли хранителният режим да се съчетае с определено физическо натоварване? 
Това е въпрос на личен избор. Ако човек няма навика и желанието да спортува, режимът с трите основни хранения на ден е достатъчен, за да го поддържа в желаната физическа форма.

8. Какви са резултатите от този режим на хранене?
Колкото по-пълен е човек, толкова повече отслабва. Ако тежи до 80 кг, сваля по 5-6 на месец. Ако е 180-200 килограма, първите месеци може да сваля и над 25. 

9. Ако все пак не можем да се преборим с желанието си за определени храни? 
Освен с диетология, Огнян Симеонов се занимава и с енергийна медицина. Води семинари за три от най-мощните практични методи за себеизцеление, с който милиони хора са се избавили сами от неизлечими за съвременната медицина болести.

Следващата седмица Огнян ще демонстрира за читателите на Jenite.bg как да практикуваме в домашни условия революционна техника, която ще ни помогне не само да преодоляваме емоционалния глад за вредни храни и да отслабваме по-ефективно, но и да лекуваме всякакви други заболявания на тялото и духа.

Ако искате да следите гостуванията на Огнян Симеонов и други специалисти от различни сфери в Jenite.bg, можете да се присъедините към нашата страница във Facebook

Огнян Симеонов
диетолог и специалист по ТЕС – EFT
317 10
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



23
Пламена Христова 06.02.2014|20:52
малко ми е трудно да повярвам, че без спорт не може, поне малко половин час на ден.
22
Kalina Vicheva 06.02.2014|15:37
Полезни и здравословни съвети, които могат да помогнат на много жени да постигнат желаната фигура.
21
viki todorova 06.02.2014|09:06
Според мен всичко си е до организъм.
20
Фани Василева 05.02.2014|18:44
В един женски форуми има много дами, които са доволни от диетата, според мен е важно просто човек да има воля и да се вземе в ръце.
19
Mer Zlatkova 05.02.2014|16:36
Много добри съвети! Специално за хора лакомници е добре да има чести хранения, в които задължително да има белтъчини, които да ги държат сити.
18
Sisunka Mitevska 05.02.2014|14:36
Според мен човек трябва да намери своя най-добър и ефективен режим, тъй като аз съм пробвала този и не ми действа добре.
17
Vanesa Apostolova 05.02.2014|13:59
ако знаете колко съм гладна,мога да изям 2-3кг. храна веднага :)
16
Rosi Nikolova 05.02.2014|13:52
най-важен е количеството храна което приемаме.:)
15
Вяра Петрова 05.02.2014|13:34
де този късмет :)
14
мили ванили 05.02.2014|13:18
Доста ми допаднаха някои негови съвети.
13
rozalij gencheva 05.02.2014|09:09
Ще пробвам, дано има резултат.
12
mariyna todorova 04.02.2014|17:57
Наистина може да се похапва и да се слабее, стига човек да умее да избира храната си по-добър начин.
11
Дивна Селчева 04.02.2014|17:33
Хаха много добре казано ;)
10
Дивна Селчева 04.02.2014|17:20
Общо взето и аз повече неща ги знаех, но лично не съм съгласна че трябва да се яде толкова често на ден. Всъщност най-здравословно ядене си остава това, което е 3 пъти на ден. Но наистина качествено хапване тези три пъти, в смисъл на хубави храни и насищащи порции.
9
Romina Aleksandrova 04.02.2014|17:10
Всичко според мен е строго индивидуално, тъй като някои хора като мен предпочитат 2-3 хранения на ден! Плюс това в тази диета има много белтъчини...
8
Экатерина Карапетрова 04.02.2014|16:36
Всъщност диетата на Симеонов, ако не се лъжа се опира на базата на диетата Зоната и наистина дава резултати.
7
zvezdata zvezdata 04.02.2014|16:14
Много полезна информация и така ще се постигнат резултатите, ако не се прекалява.
6
viki stoilova 04.02.2014|16:07
По - скоро ще стане, но трябва храната да бъде ниско калорична.
5
Ralica Hristova 04.02.2014|15:40
всъщност по-важно е какво ядеш, а не колко често, ако ядеш по 6 пъти на ден чипс няма да отслабнеш, ако ядеш по 6 пъти на ден плод,салата,чисто месо в малки количества ще се нахраниш и ще отслабнеш, не го приемайте сякаш на 6 ядения ще имаш по 3 филии хляб за разкош ;)
4
Roberta Tododrova 04.02.2014|15:00
Не може да ме убеди, че като се храним по 5-6 пъти на ден ще отслабнем, това е просто невъзможно , независимо каква храна ще консумираме.
3
Margaritka Ilieva 04.02.2014|14:37
Добре звучи :)
2
Anna Vasileva 04.02.2014|14:14
е айде ся,случва се как да не се случва.. :)
1
lilia tashkova 04.02.2014|13:52
без спорт нищо не се случва
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти