Пролетта - време за освежаване и подмладяване

Сложете край на пролетната умора

Пролетта - време за освежаване и подмладяване
Anna Lurye/ Dreamstime.com

През пролетта човек често се чувства без сили и в повечето случаи може да бъде сравнен с изцеден лимон. Липсата на слънце, еднотипното хранене, стресът, предизвикан от студа, прекараните настинки оказват негативно влияние и на физиологията и на психиката ни.

 

В преходния период не си струва да се увличаме по строги диети - най-добре е те да бъдат отложени поне до късната пролет.

Ако искаме да помогнем на организма си най-безболезнено да се пригоди към новия сезон, можем да се възползваме от следните съвети:


1. Да укрепим имунитета си

Той е основната опора на организма срещу негативните външни влияния. Хипократ е прославял овеса като целебно средство при изтощаване и отпадналост в организма и е съветват да се пие овесена отвара вместо чай. Например: 1 с. л. смлян овес се залива с 1 чаша вряла вода, накисва се в продължение на 12 часа, прецежда се и се пие.
Грижата за имунитета трябва да бъде целогодишна - така не само ще намалите риска от грип и настинки през зимата, но и ще посрещнете пролетта, радвайки се на добро здраве.


2. Подкрепа за сърцето

С настъпването на пролетта то също се нуждае от повече грижи. Ако кръвното ви рязко спада и се чувствате замаяни, смелете 3 лимона, залейте сместа с кипната, но охладена вода, оставете да отлежи 1-2 дни в хладилника. После добавете 250 г мед и добре разбъркайте. Приемайте по 1 с. л. 3 пъти дневно половин час преди хранене.


3. Меню за мозъка

Пролетната авитаминоза не само ни прави вели и апатични, но и влияе негативно на умствената дейност.
Изтощеният организъм особено се нуждае от правилно хранене. Магнезият, съдържащ се в какаото, фасула, ядките, макароните, рибата, млечните продукти и зелената салата, влияе благотворно на нервната система, подобрява кръвообращението и предпазва от депресия. 

Витамин С (киви, шипкова отвара, цитрусови плодове, зеленчуци) защитава организма от инфекции. Витамините от групата В (месо, птици, риба) осигуряват производството на серотонин - хормона на щастието.
По възможност употребявайте продуктите (плодове и зеленчуци) в суров вид. През пролетта употребявайте повече мед и зехтин.

 

4. "Тайната" формула на бодростта

Съчетанието на мазнини със захар помагат на организма да се справи с бързата умора и сънливостта. Прецеденото мляко или няколко пасти с маслен крем помагат за възстановяване на душевното равновесие. Привържениците на диетите не трябва да се притесняват: през пролетта тези продукти няма да добавят нито един сантиметър към талията им.

Фурмите, които съдържат много микроелементи и витамини А и В, също помагат за възстановяване на силите и повишаване на работоспособността. Те съдържат и допамин - вещество, активизиращо мисловните процеси.

Яжте и поне шепа ядки дневно. Те съдържат лецитин - вещество, което ще спомага за ефективната дейност на паметта. Диетолозите пък твърдят, че селенът, на който ядките са богати, подобрява настроението.

 

5. Преминаване към лятното време

Във връзка с преминаването към лятното часово време в организма се нарушават редица и психологични и физиологични функции. Това често води до мигрени, депресии, инфаркти, хипертонични кризи, затлъстяване и изостряне на хроничните заболявания.

Диетата, билките и лекарствените препарати помагат в борбата с десинхронозата. Ментата и дяволската уста помагат за освобождаването на организма от натрупалото се напрежение и осигуряват здрав сън. Жълтият кантарион е природен антидепресант, който е най-добре да се приема вечер.

Мазната морска риба, киселото зеле и пресните салати нормализират вътрешните биологичните ритми. Специалистите препоръчват при прехода от зимно към лятно часово време да се намали употребата на продукти и напитки, съдържащи кофеин.

 

6. Пролетта - време за освежаване и подмладяване

Както цялата природа се събужда за живот през пролетните месеци, така е и с човешкият организъм. Затова с малко активна помощ всеки може да се почувства по-свеж. 
Бялото зеле съдържа голямо количество витамини В, витамин С, цинк и манган. Затова той се определя като природен стимулатор на растежа на клетките, като притежава възстановяващи свойства.

 

7. Доброто настроение е залог за здраве

Много хора именно през пролетта се залавят със спазването на някаква диета. Особено през този сезон това не се препоръчва. Човешкият организъм е снабден с особена серотонинова система, с която той трябва да съгласува храненето си. Серотонинът известен като "хормон на щастието" регулира не само съня и апетита, но и емоциите ни. Продуктите, богати на серотонин, са житните и бобовите растения, бананите, спанакът, доматите, патладжаните, червеният пипер.

Не си заслужава да се отказвате напълно от въглехидратите - това ще доведе до дисбаланс, а като следствие - до депресия, намаляване на работоспособността и лошо настроение.

Храненето трябва да е редовно (5-6 път дневно) на малки порции. Много важно е да се изпиват достатъчно течност - за повечето хора около около 2 литра дневно.

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се прибира вкъщи: -Скъпи, ще останеш много доволен, като ти кажа нещо. Днес 3 пъти минах на червено и никой не ме спря и не ме глоби. Със спестените парички си купих 3 нови шапки.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти