Топ 5 диети за 2023 г.

Топ 5 диети за 2023 г.
unsplash

Всяка година U.S. News & World Report публикува своите най-добри диети за годината и за шеста поредна година диета на 5000 години зае първото място. Средиземноморската диета оглавява класацията и за 2023 г. с резултат 4,6 от 5. 

Тази година групата от експерти класира 24 различни диети, за да анализира цялостната им ефективност и лекотата на спазване. Ето кои са тези, които според тях ще имат най-голямо въздействие през следващата година.

1. Средиземноморска диета

Част от това, което прави средиземноморската диета най-добрият избор, е нейният фактор за устойчивост, тъй като здравословните мазнини, плодовете, зеленчуците, пълнозърнестите храни и постните протеини заемат централно място. Този начин на хранене е здравословен. Не изключва групи храни или конкретни храни. Така че това му позволява да бъде устойчив. Що се отнася до Средиземноморската диета, не количеството консумирана мазнина е важно, а видът мазнина.

2. Диетата DASH

Диетата DASH е създадена, за да помогне за понижаване на кръвното налягане и се популяризира от Националния институт по здравеопазване на САЩ. Този режим на хранене насърчава консумацията на зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни, риба, птиче месо и храни с ниско съдържание на мазнини или без мазнини, като същевременно ограничава приема на храни с високо съдържание на наситени мазнини, тлъсти меса, пълномаслени млечни продукти и животински масла. Подсладените напитки също не се препоръчват при следване на този режим. 

3. Флекситарианската (Гъвкава) диета

Флекситарианският начин на хранене произтича от книгата на диетолога Доун Джаксън Блатнър "Флекситарианската диета: Предимно вегетарианският начин да отслабнете, да бъдете по-здрави, да предотвратите болести и да добавите години към живота си". Идеята е, че можете да ядете повече растителна храна, да включвате повече безмесни протеини, да консумирате по-малко месо и да имате гъвкав подход вместо строг такъв. Това е по-скоро начин на живот, отколкото диета.

4. Диета MIND

Тази диета е създадена, за да подпомогне здравето на мозъка и да се бори с деменцията. MIND означава "Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay" и се фокусира върху храни, които стимулират мозъчната функция като зеленолистни, горски плодове, зърнени храни, зеленчуци, ядки, риба и дори вино. Има ограничение в порциите червено месо и сладкиши, които човек може да консумира, но те не са напълно изключени от менюто. Резултатите от проучванията показват 35% спад в риска от Алцхаймер при тези, които следват тази диета.

5. Диета TLC

Понякога най-добрият метод е да слушате тялото си и да пренасочвате апетита си, а TLC диетата е идеална за тези, които не искат да бъдат ограничавани твърде много. Целта на TLC диетата е да намалите наситените мазнини със 7 процента, да ограничите хранителния холестерол (съжалявам, сирене) и да ядете плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и постни протеини. В списъка на това, което трябва да избягвате, са добавените захари, пълномаслените млечни продукти, алкохолът, червеното месо и преработените храни.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Jenite.bg в мрежата
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay