10 храни, които ви помагат да изгорите калории

10 храни, които ви помагат да изгорите калории
unsplash

Независимо дали сте веган, вегетарианец или пък не спазвате определен хранителен режим, може да обогатите ежедневното си меню с храна, която е подходяща за вас и ще ви помогне да се справите с излишните килограми. Знаем, че "изгаряне на мазнини" с храна може да ви се стори невероятно, за да е истина, но реално има храни, които стимулират метаболизма, подобряват храносмилането и ви помагат да се чувствате пълноценни. Ето някои от тях:

Сьомга – колкото и странно да ви звучи, че риба, богата на мазнини, може да ви помогне да изгубите такива, това е факт. Тя е особено добър източник на протеини, защото съдържа Омега-3 мастни киселини. Тези мазнини ще ви заситят за по-дълго време и ще ви помогнат за поддържането на чиста мускулна маса.

Авокадо – подобно на сьомгата, неговите мазнини ще ви помогнат да изгорите "лошите" мазнини. Авокадото е пълно с мазнини и фибри, които са здравословни за сърцето, притъпяват глада, а съдържащият се в него калий спомага да не задържате вода и предотвратява подуването на корема.

Яйца – те предлагат перфектната комбинация от мазнини и протеини, осигуряваща дълготрайна ситост и намаляваща нивата на кръвната захар, вследствие на което ще забравите за чипса и други изкушения, пълни със захар.

Ядки и семена – в ядките и семената се съдържа голямо количество магнезий, благодарение на който ще редуцирате талията си. Здравословните мазнини в тях съдържат и антиоксиданти. Особено подходяща храна при диета е и лененото семе, което е богато на фибри, и вещество, което в допир с течностите в стомаха се превръща в слуз, създавайки чувство за ситост.

Цитруси – портокалите са известни с високото съдържание на витамин С, който поддържа имунната система. Цитрусите алкализират клетките в тялото, което спомага за изгарянето на мазнини. Ензимите в грейпфрута подпомагат за разграждането на захарите.

Листните зеленчуци – къдравото зеле, спанакът, магданозът и други подобни листни зеленчуци са с високо съдържание на магнезий, който се бори и със стреса. Стресът е една от основните причини за напълняването. Тези храни са богати и на желязо, което подпомага движението на кислорода в тялото ви. Така ще бъдете по-ефективни в тренировките си.

Подправките – кайенският пипер е с високо съдържание на капсацин, който спомага за изгарянето на мазнините около корема и повишава способността на тялото да превръща храната в гориво. Той успешно се бори и срещу острата болка и повишава вътрешната ви температура.

Кафе – смятано някога за нездравословно, днес е доказано, че употребата на кафе намалява възможността за развитие на болестта Алцхаймер. Кофеинът забързва метаболизма, а антиоксидантите намаляват риска от рак на матката и черния дроб.

Кокосово масло – през последните години кокосовото масло навлезе широко в козметичната индустрия, но то има също толкова полезни свойства и ако обогатите менюто си с него. Подпомага намаляването на телесните мазнини и поддържа състоянието на щитовидната жлеза.

Бобови растения – фасулът е здравословен източник на въглехидрати, който помага на тялото ви да изгаря повече мазнини. Бобовите растения няма да повишат кръвната ви захар и ще ви държат сити.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти