Светът на Лора: За връзките и хората

"Ако следвам размитото си понятие за "връзка", единственото заключение, което ми идва наум е, че за 32 години не съм имала нито една връзка с мъж"

До преди година и нещо аз бях най-неподходящият човек за разговор, който касае връзките. Не е тайна, че се омъжих за първото си гадже, така че опитът ми се базираше основно на (ще прозвучи като изказване от 17-ти век) романи, филми и връзките на приятелките ми. Не че те минаваха през кой знае какви бурни отношения, но в сравнение с мен всички до една влизаха в графата "опитни".

След това кратко въведение, не е чудно, че към момента имам размита дефиниция за "връзка". Съвсем наскоро, в разговор с една от близките ми разведени приятелки, тя каза:

"Ти и в момента нямаш връзка. Имаш отношения с един мъж".

Стъписах се. Тези думи ме отнесоха. Опитах да дефинирам понятието "връзка", но не ми се получи съвсем добре. След това емпирично установих, че всеки има различно обяснение на феномена "обвързване". Колкото и странно да звучи, получих дори обяснение, че щом не можеш да го декларираш в личните си данни във фейсбук, значи нямаш нормална и истинска връзка.

Странно. Към момента в профила ми не пише "разведена", но това не ме прави омъжена.

Въпросът е какво имам аз в момента? Отношения, сношения, емоции, споделяне на част от емоциите... Обичам, вярна съм, мечтая, но нямам планове за бъдещето. Колко нишки точно са нужни, за да се оформи "връзка"?

Погледнато реално, почти две години се чувам ежедневно с този мъж, виждам го минимум веднъж седмично, но не мога да изляза на вечеря с него. Не ходим на кино, театър, концерти и не мога да му звънна в 2 през нощта, за да чуя как е.

Сигурно гореописаните невъзможности ме лишават от това да определя съществуващите отношения като "връзка".

От друга страна, години наред бях омъжена за човек, с когото не ходех на театър и концерти, защото той не желаеше; не харесвахме едни и същи филми и дори за лятната почивка имахме проблеми с избора на локация.

Ако следвам размитото си понятие за "връзка", единственото заключение, което ми идва наум е, че за 32 години не съм имала нито една връзка с мъж.

Честито на печелившите, както се казва.

Според тълковния речник "връзка" се дефинира като "близост" и "взаимно общуване". Ох, отдъхнах си. Явно все пак не съм подходяща за манастир.

Казано накратко, каква е дълбочината на отношенията ни с някого не е величина, подходяща за анализ. В това е чарът на общуването. Дали и с кого се чувстваме свързани зависи само от собствените ни усещания.

Страшен философ се извъдих. Като се чета направо ме втриса. Търся си оправдания, извинения, дефиниции. А истината е, че живея във виц. И в повечето случаи ми харесва.

Почти не познавам хора без извънбрачни връзки, но въпреки всичко продължавам да съм доста критична към самата себе си. Понякога искам да съм толкова силна, че да заровя чувствата си. Друг път съм убедена, че всеки заслужава дори частица споделеност и щастие. А щом ги е открил, не бива да позволява да ги изгуби заради предразсъдъци и изкривени разбирания за морал.

Най-често всъщност се старая да не мисля. Само приемам фактите – имам връзка с женен мъж.

Каквото и да кажете, няма как да бъдете толкова осъдителни, колкото гласа на собствената ми съвест.

Както и да ме оправдавате, нямате представа от моето щастие и моментите, заради които осъзнавам, че си струва да мина през всичко това.

Единственото, което е важно, е да не казваме "никога" и да не съдим прекалено строго хората, в чиито обувки не сме влизали (както биха се изразили в Америка). Връзките са толкова различни, колкото са и хората.

Пожелавам ви вашите да са здрави!

Прочетете още:

Уроци по живот

Уроци по любов

Разни върхове

Солено...

3/4 щастие

Мъжете са от Марс

Сърдитка

Когато мечтите се сбъдват

Кръговрати

Голямото преместване

Децата

Животът като терапия

Клиники, поликлиники и пропаганда

Или станете част от Jenite.bg във фейсбук!

17 2
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



33
Антония Нотева 25.01.2014|23:36
Антония Нотева Трудно ми е да разбера защо има толкова негативни коментари към статиите ти, Лора. Определено не съм съгласна с тях. Възхищавам ти се за смелостта да се оголваш и споделяш (и да си носиш последиците от това). Аз преживявам много сходни на твоите събития в живота и на придружаващите ги емоции и съм буквално запленена от статиите ти. Да не споменавам лекия и увличащ стил на писане. Продължавай да пишеш и да се споделяш, защото винаги ще има хора, които да го оценят по достойнство. Поздрави!
32
greta petrova 06.10.2013|12:22
Никога не казвай никога! Връзката е само с децата и с родителите! Вечна е любовта, ама само на книга. При брака и взаимното уважение така да го кажем за жената остава след време само домакинството и статута на уж по стабилна в обществото. При извънбрачните връзки флуидите са повече, там те забелязват повече като жена / примерно си изрусиш косата/ :)Ама и това до време... Съпругите се оплакват от любовниците- видиш ли ти аз ще му пера чорапите ,а той ще си развява оная работа./по скоро се стресира да не си изгуби сигурното/ Любовниците се оплакват от липса на бъдеще -оная кукумявка дето му е родила деца и го следи кога диша./докога и аз ще съм сама, а той при оная дебелана?!/ Но разменят ли се ще си разменят и проблемите и естествено пак ще злословят една за друга. Филосовски погледнато един мъж/жена да има повече от една жена/мъж стига да може да си го позволи най-вече финансово и това да не пречи на децата.Не е тайна,че всички успели мъже имат и едното и другото. За жената обаче било въпрос на морал и съвест. Честно ли е спрямо жените? /от единия и другият вид? / :)
31
Mer Zlatkova 04.10.2013|16:06
Всеки разбира живота по различен начин, а грешките са тези, от които се учим. Не знам лично аз бих имала вътрешна дилема относно такава връзка.
30
Simona Petkova 04.10.2013|15:57
Аз също не съм съгласна с такива връзки, ако имах такава то означава да съсипя семейството на мъжа, а недай си боже да разбере жена му или децата.
29
Моника Катева 04.10.2013|15:00
не съм впечатлена вече, интересно ми бяха историите на жената, преминала през толкова деликатен период, но 2г. връзка с женен мъж за мен е подригравка и проява на слабост.
28
Фани Василева 04.10.2013|14:24
Лично аз не бих възлагала големи надежди на подобен род връзки, които повече ти вземат, отколкото ти дават. Далеч съм от мисълта да съдя, който и да било, но най малко от разведена жена, която преди няколко месеца писа възмутено, че някои мъже я възприемали като лесна плячка съм очаквала да падне в тоя капан. Този филм вече не го ли е играла?!
27
Milata Mila 04.10.2013|13:40
katya noveva, радвам се,че някой ти е маркирал коментара :) всъщност хората си имат мнение, ти като използваш думата мърша и се притесняваш за мъжете около нас, предполагам имаш куп проблеми.аз не се считам за мърша, въпреки,че споделям част от долните коментари, мисля че ако един мъж е мъж, никога не би лъгал жената до себе си, никой не е застрахован,че в един момент няма да се раздели с "любимия",но трябва да стане с достойнство, не като правиш другия на глупак,докато спиш с някаква си друга..мърша в случая по твоите думи.
26
Milata Mila 04.10.2013|13:36
;) не ги приемам връзките с женен мъж,не мисля,че разумен човек трябва да се оставя на чувствата си,особено с малки деца, в училище съм имала по-добри връзки от тази :D
25
Kalina Boqnova 04.10.2013|13:35
Много ме кефи как в края на всеки текст, няма абсолютно никакъв извод.
24
Наталия Радева 04.10.2013|09:43
тези възки със семейни мъже изобщо не ги приемам.
23
Дива Самодива 04.10.2013|09:25
Това си е твое мнение разбира се. За това хората са различни - едни се осланят на чувствата си повече отколкото на разума;)
22
Raina Knqginq 04.10.2013|09:24
хах недей така да мислиш, че не се знае кога и ти ще стигнеш до това положение ;)
21
Lana Rey 04.10.2013|09:24
А бе нека се изживее това, което има да се изживява, дори и с риск да си счупиш главата, това поне ще си е твоят опит и твоята грешка, а не нечия друга.
20
Дива Самодива 04.10.2013|09:23
А ти не ли умори да повтаряш едно и също ВСЕКИ ПЪТ В КОМЕНТАРИТЕ СИ, докато насилствено се принуждаваш да четеш тази серия? Или си малоумна или си мазохистка!!
19
Raina Knqginq 04.10.2013|09:22
Ама имала ли си връзка с женен мъж?
18
Lana Rey 04.10.2013|09:21
"Единственото, което е важно, е да не казваме "никога" и да не съдим прекалено строго хората, в чиито обувки не сме влизали (както биха се изразили в Америка). Връзките са толкова различни, колкото са и хората." - В България обаче, всички много обичат да съдят. Това им е като хоби!! Въпреки, че всеки си има достатъчно лични проблеми за разрешаване, все ПАК има както време, така и сили да съди чуждите. Това е уникално просто.
17 katya noveva
Този коментар е маркиран като неуместен.
16
Ивелина Бобова 03.10.2013|16:04
Аз също не приемам тези връзки, за мен това не е връзка, а задоволяване на някои потребности. Ако ще имам връзка, то тя да е нормална, защотото след време когато пойскаш деца, жененият мъж или обвързаният няма да иска, за да не си развали семейството.
15
Liubomira Panajotova 03.10.2013|15:48
За мен никога връзката с женен мъж не е била приемлива и пълноценна. Във всички случаи се примиряваш с ролата си на втори и винаги остава горчилката, че дори и да се разведе ти може да си в ролята на лъганата съпруга. Не искам да съдя никого, ама специално при разведена жена това може да си е своего рода отмъщение.... подсъзнателно.
14
Liubomira Panajotova 03.10.2013|15:48
За мен никога връзката с женен мъж не е била приемлива и пълноценна. Във всички случаи се примиряваш с ролата си на втори и винаги остава горчилката, че дори и да се разведе ти може да си в ролята на лъганата съпруга. Не искам да съдя никого, ама специално при разведена жена това може да си е своего рода отмъщение.... подсъзнателно.
13
Radina Arabadjieva 03.10.2013|15:29
ами добре, браво момиче. чудила съм се ,спят ли спокойно хората,които така лъжат семейства си.. ?
12 Vanesa Apostolova
Този коментар е маркиран като неуместен.
11
Лола Стефанова 03.10.2013|14:48
Важното е човек да се чувства ок и да усеща, че някой мисли за него и пр, а дефинициите на другите хора не трябва да ни вълнуват.
10
Vanesa Apostolova 03.10.2013|14:42
Бе кога мъжо беше с другата беше лошо, щото искали насам натам, ся ти като си "другата" може хахахах :) аз туй не го разбирам. ЧЕСТНО това сексуално животинско ли как се нарича привличане без капка мозък не го разбирам и то съм младо момиче, младо младо, на 25! През живота си не съм се оставяла на емоциите си,какво е това ама харесва ми,ама ми е много приятно с него. Ама утре ако си счупя крака на улицата мога ли да му се обадя? Еми-не,това е отговора. човек, на който не можеш да разчиташ какъв ти е? връзка ли, че вие имате едно чук*не и чао. уж големи хора, а не мислят .., не го разбирам,честно.
9
София Павлова 03.10.2013|14:35
доста интересно!
8
Мира Костова 03.10.2013|13:54
Тази серия няма ли да свършва вече?! Започна да става доста досадно напоследък..
7
Марго Хворева 03.10.2013|13:39
Много забавна статия. Не съм се замисляла над този въпрос, но май същото е и с много други неща, като какво е изневяра?! Всеки човек съди според опита и разбиранията си.
6
Margо Filipova 03.10.2013|12:57
Тази поредица, няма ли да се ориентира към край, вече?
5
desislawa pawlewa 03.10.2013|12:43
спри се, бе, жено
4
Анита Кралева 03.10.2013|12:35
Не ме интересува дали някой има връзка с женен мъж. За себе си знам, че не бих си го позволила.
3
Красимира Костова 03.10.2013|12:28
За връзката с женен мъж имам следното мнение - не прави това, което не искаш някой да ти причини. Точка. Не казвам, че съдя някого, но не бива и да използваш тази трибуна да си изчистиш съвестта.
2
Оная Лудата 03.10.2013|10:37
Наскоро приключих 7 годишна "връзка". Рядко ходехме някъде заедно, не общувахме много, но се уважавахме и се разбирахме (горе-долу). И аз като теб стигнах до извода, че не мога да живея така, събрах си багажа и се изнесох. Според него обаче сме имали перфектната връзка и сме родени един за друг. "Връзка" е много субективно понятие и зависи от потребностите на всеки човек. За един е достатъчно да си ляга до някой вечер, а за друг отношенията трябва да стигат много по-дълбоко. Просто всеки трябва да се замисли какво иска от "връзката" си.
1
Angela Ivanova 03.10.2013|09:56
Не си нито първата нито последната, която има връзка с женен мъж, но от личен опит знам, че колкото носи щастие подобна връзка толкова носи и нещастие. Пусни си песента Утешителна награда и се замисли колко неща от живота изпускаш и как си губиш времето с този мъж. Не само, че не можеш да му се обадиш в 2 през нощта, ти не можеш да разчиташ на него и на празниците ще си все сама. Не е и изключено точно в сублимния момент на сексуалното изживяване да му звънне жена му и да прецака всичко. Ти си знаеш кое те прави щастлива, но една такава връзка би ти носила колкото щастие, толкова и нещастие и самота.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
В един конфликт между сърцето и мозъка, следвайте сърцето си.
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти