Потокът от бърза, еднодневна мода по главните улици, който наблюдаваме през последните години, неизбежно води до въпроси като – къде се правят дрехите, които купуваме, кой ги прави и в какви условия. Да не говорим за ефекта върху околната среда от масовата продукция, както и шокиращите загуби.
Безброй кампании и документални филми призовават потребителите да пазаруват умно, т.е. - да купуват по-малко, но по-качествено, което дълго време бе без успех.
Но изглежда, че приливът най-сетне се прибира. Гледайки шокиращите резултати на H&M от последното тримесечие на 2010, които сочат 11% спад в печалбите, сайтът за сравнение на модата Stylecompare.co.uk докладва, че от година на година, продажбите на търговците на дребно, на стоки с ниска стойност, са паднали с 21%, тъй като потребители все повече залагат на среден клас или еко модни марки.
И това не е само лоша новина за продажбите. Броят на хората, които връщат дрехите си в магазините за евтини стоки, се е повишил с почти 30%, което говори, че потребителите очакват повече за парите си.
И все пак, това не задължително значи разцвет за по-висшия клас мода. Докато търговците на дребно се борят, се наблюдава значително покачване на продажбите на "среден клас" марки.
StyleCompare.co.uk, който позволява на клиентите да сравняват стоките по цени и търговци, също отбелязва, че продажбите на еко модни марки, се радват на огромен интерес, с ръст от 68%.
Джулия Ребаудо от сайта, коментира: "Проучването ни показва, че потребителският климат в Англия е на път да се промени драстично. Проблемите, които отскоро спъват марки като H&M, бяха съвсем неочаквани. И все пак, идеята да си купиш рокля само за една съботна вечер, лека по лека избледнява. Просто е, потребителите започват да стават все по наясно със стойността на инвестираните стоки, особено във време, в което да си съвестен към разходите си е задължително.
Еко марките също ще направят грандиозно завръщане, като доказателства сочат, че потребители свързват еко с качество и все повече ги е грижа как и къде се произвеждат дрехите им.
0 | 0 |