Добавете витамин D към диетата си и забравете за затлъстяването

Добавете витамин D към диетата си и забравете за затлъстяването
Pexels

Значението на витамин D не е тайна за науката. Известен още като "слънчев витамин", това хранително вещество има силен ефект върху цялостното ни здраве – от повишаване на имунитета до насърчаване на здравето на костите. 

Витаминът помага за усвояването на калций, магнезий и други важни минерали от храната, която консумираме. Известно е също така, че подобрява издръжливостта и силата на устойчивост, които държат много вирусни и свързани с начина на живот заболявания. Докато слънчевата светлина е естественият източник на витамин D, ние също имаме достатъчно количество храни, обогатени с витамини, като гъби, соя, яйца, мляко, кисело мляко, портокал и други.

Неотдавнашно проучване установи връзка между затлъстяването и дефицита на витамин D. Констатациите посочват, че липсата на витамина в нашето тяло може да наруши метаболитната хомеостаза, което може допълнително да доведе до затлъстяване. За необичайната метаболитна хомеостаза е равновесието на нашия метаболизъм, което помага да се поддържа ефективната система. Изследването е проведено върху риби зебра и разглежда хипотезата, че дефицитът на витамина по време на ранното развитие на живота служи като предшественик на метаболитни нарушения.

Приемайки тази връзка между разглеждания витамин и метаболизма, можем да кажем, че е необходимо да консумираме обогатена с витамини храна, за да стимулираме метаболизма и да насочим енергията си без съхранение на излишни мазнини. Но преди да промените драстично начина си на хранене, първо се консултирайте с вашия лекар/диетолог.

Храни, богати на витамин D:

Портокалов сок – чаша прясно изцеден портокалов сок е това, от което се нуждаете сутрин. Освен това напитката е пълна и с огромно количество витамин C.

Риба – ако сте човек, който харесва сандвич с риба тон или суши със сьомга, трябва да знаете, че тези тлъсти риба са чудесен източник на витамин D.

Гъби – дали в супа или салата, рибата прави храната по-здравословна.

Млечни продукти – млякото, сиренето, изварата и другите млечни продукти са чудесен източник на витамина.

Овесени ядки – Освен богатото съдържание на витамина, овесът е пълен с фибри, протеини и други полезни вещества.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

4 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
За какво ни е властта и силата, ако не можем да защитим близките си? Джордж Р. Р. Мартин
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти