Има различни видове стрес и някои от тях са полезни за вас

Има различни видове стрес и някои от тях са полезни за вас
unsplash

Животът без никакъв стрес е мечта на всеки, но изследователите казват, че всъщност е добре, когато можете да излезете от зоната си на комфорт. Положителната страна е, че това може да ви накара да израствате. Но не всеки тип стрес може да ни мотивира, има и вид стрес, който е изключитлено вреден за нас.

Ще ви разкажем за 3 вида стрес:

Добър и лош

Целият ни живот се състои от предизвикателства, които провокират стрес, но има определени степени или нива на стрес, които могат да причинят или положителен, и отрицателен ефект:

Положителната реакция на стрес е нормална част от нашето развитие и се характеризира с кратки увеличения на сърдечната честота и леко повишаване на нивата на хормоните.

Допустимата реакция активира системите за предупреждение в по-голяма степен. Може да става дума за стреса, който преживяваме при раздяла с любим човек или нараняване, но всеки човек може да го изтърпи, той е в границите на нормалното.

Токсичната реакция не е нормална и вреди на здравето ни много сериозно.

Но за да разберем защо тялото ни реагира по различен начин, трябва да направим разлика между различните видове стрес.

1. Остър или интензивен стрес

Острият стрес е най-често срещаният тип. Това е реакцията към ново предизвикателство или събитие. Може да бъде породен от грешка в работата, спор с близък човек или невъзможност за разрешаване на проблем.

Например, когато учите детето си да кара колело, това е остър стрес и за двамата. Но в същото време ще бъде забавно.

Подходящото количество остър стрес може да стимулира мозъка и да подпомогне вашето здраве. Но пък например прекалено малко количество стрес може да доведе до депресия, тъй като животът става скучен. Всеки от нас е имал период от живота си, в който нищо не се е случвало и това определено води до депресия. 

2. Епизодичен остър стрес

Когато острият стрес се случва често, той се нарича епизодичен остър стрес. Когато се притеснявате често за малки неща, негативните чувства обвземат живота ви. Това може да доведе до умора, главоболие и слаба имунна система.

Ето защо е важно да коригирате начина си на живот и да се научите да приемате нещата по-леко.

Има хора, които по-често страдат от епизодичен остър стрес. Това са хората, които постоянно са разтревожени и негативно настроени към живота.

3. Хроничен или токсичен стрес

Когато острият стрес е дълготраен и не се справите с него, той става хроничен. Причините за хроничен стрес могат да бъдат бедност, нещастен брак, проблеми в работата и т.н.

Този стрес е много опасен. Той може да съсипе вашето физическо и психическо здраве и дори да доведе до рак, сърдечни заболявания и затлъстяване. Изследванията показват, че хроничният стрес може дори да повиши нивата на определени хормони, които нарушават добрата памет.

Ако смятате, че страдате от хроничен стрес, трябва да промените живота си и да потърсите начин да се справите с него, преди да ви е навредил сериозно. Може да опитате медитация или консултации със специалист.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!



0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Любовта не е в другия, тя е в нас самите - ние я събуждаме. Но за да я събудим, се нуждаем от...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти