Искаше ми се да знаех как бих се почувствала, когато спра противозачатъчните

Искаше ми се да знаех как бих се почувствала, когато спра противозачатъчните
Pexels

Започнах да приемам противозачатъчни, когато бях на 16. Имах ужасяващи спазми по време на месечния ми цикъл. Толкова бяха лоши, че веднъж ми причерня, докато се къпех и си ударих главата в плочките. Хормоналната контрацепция подобри симптомите ми. Бях на лекарства в продължение на 14 години. В началото на 2017 г. ги спрях. Бях разговаряла с лекаря ми, че искам да спра да ги приемам, тя ми каза, че мога да го направя по всяко време. Не обсъдихме потенциалните странични ефекти или промени, през които тялото ми може да премине, макар че предполагах, че ако има нещо, което задължително трябва да знам, тя ще го спомене.

Но почти веднага след като прекратих приема им, открих, че има много какво да науча за тях. Първото и най-очевидното нещо е, че ако сте имали медицински режим в продължение на 14 години, вече не знаете какъв е естественият ви цикъл. Когато цикълът ми дойде за първи път, само няколко дни след като спрях да пия хапчето, бях във фитнеса и трябваше да спринтирам до тоалетната, защото усетих как кръвта приижда. Беше смущаващо и ме върна в спомените ми за училище, но най-страшното беше, че изведнъж тялото ми стана непредсказуемо.

Всичко ме болеше. Този път спазмите ми не бяха толкова лоши, колкото си спомнях. Но на тяхно място дойдоха ежедневните главоболия, които продължаваха дълго след края на цикъла. Лекари ми казаха, че е възможно лекарствата да са маскирали недиагностицираните главоболия през всички онези години.

Забелязах огромна промяна в сексуалното ми желание. Но не по начина, по който очаквах. Бях чела, че страничен ефект на спирането на лекарствата е повишеното либидо. При мен нещата не стояха така. Не чувствах допълнително влечение към мъжете, по-скоро мисля за тях постоянно. Щастливо омъжена съм, но като спрях хапчетата, се усещам, че се взирам по-дълго в мъжете на улицата и ако някой ме заговори, ми се разтреперват краката.

Разбрах, че хапчето не е вълшебното лекарство. Аз бях на хапчета през цялото време, през което бях сексуално активна и през цялото време изпитвах болка при сексуален акт. Когато започнах да се ровя из форумите, за да изследвам оттеглянето си от хапчетата, намерих един форум, в който жени, които бяха спрели да пият лекарства, споделят, че болката си е отишла. Толкова се развълнувах, тази болка ме смущаваше от толкова много време и никой лекар не можеше да ми помогне. Засега не съм намерила решение за проблема си.

За болката при секс не се говори достатъчно. Нека признаем, всеки изпитва болка при секс под една или друга форма. От това, което прочетох, разбрах, че дискомфортът ми е напълно нормален. Някои жени забелязват вагинална сухота, когато приемат определени видове противозачатъчни таблетки. Други съобщават, че имат тазова болка, когато ги приемат. Така че сега се приспособявам към новото ми нормално – ограничавам времето си в социалните мрежи, за да смекча дивите си хормони и бавно опознавам себе си без хапчетата. И постоянно държа тампони в чантата си.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

 

 

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Доктор минава на визитация. В отделението по травматология му казват: -А ето тази блондинка постъпи вчера. -Какъв е проблема? -Счупен крак. -И как го е счупила. -Взела е гребло и е събирала листа в...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти