Как да започнете здравословна диета?

Всеки ден чуваме хора, които казват, че ще започнат да се хранят правилно и ще отслабнат. В последствие се оказва, че тези думи са останали само намерение и е по-трудно от колкото са очаквали, а често и започналите да се придържат към режим бързо се връщат към старите навици. Да изградим пълноценен и здравословен живота трябва да бъде приоритет в личната грижа на всеки от нас. Здравословният живот помага за предотвратяването на много заболявания и риска от сърдечни проблеми. Доказано прави хората по-щастливи. Съветваме ви да опитате да следвате тези прости правила, за да създайте режим за здравословен живот:

Хранете се с малко калории и избягвайте прекалено мазните храни.

Яжте повече плодове и зеленчуци.

Забравете за бързата храна (Fast food).

Не се хранете с полуфабрикати.

Приемайте повече вода.

Започването на диета или режим е най-трудната част. В първите няколко дни ще мислите само за храната, която сте свикнали да приемате и сте изключили от режима си. Изкушаващите вредни храни ще са навсякъде около вас, но в тези моменти трябва да си припомните целта си и да останете фокусирани.

Започнете постепенно и останете верни на целта. Така ще започнете да усещате промяната бързо и ще започнете да мислите в перспектива. За да направите промяната по-лесна си изгответе реалистичен план, вместо да търсите драстична промяна. Предлагаме ви няколко съвета, с които да започнете:

Хранете се с добри/качествени мазнини

Ако сте решили да премахнете мазнините от менюто си изцяло, това няма да ви помогне да свалите килограми или да се храните здравословно. Това само ще навреди на тялото ви. Трябва да избягвате само бавно разградимите мазнини, останалите са необходими за тялото ви.

Дръжте повече запаси от здравословни храни вкъщи

Вместо вредна храна във фризера си, сложете неща като зеленчуци, ядки, сурови сладки. Можете да предложите на гостите си здравословни храни, които да направите сами и така да следвате режима си без проблеми.

Не пропускайте закуска

Закусвайте обилно, като царе, а вечерята си направете по-скромна и малка. Закуската е най-важното хранене от деня, тази фраза е потвърдена истина. Ще ви дава енергия през целия ден и така ще имате нужда от по-малко калории.

Здравословни между-хранения

Докато деня тече ще ви се хапва и извън редовните хранения. За да предотвратите избора на вредни храни, като например малко количество ядки. Така няма да мислите за понички и други изкушения.

Да запазите сваленото тегло и да се храните правилно е голямо предизвикателство, особено в началото. Най-трудно е да се придържате към режима си, без изключения, без да нарушавате по никакъв повод. Но веднъж започнат, този режим ще ви носи само позитиви и ще става все по-лесно за вас да се храните и да изглеждате както искате.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

2 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти