Как да се храните за повече енергия

Как да се храните за повече енергия
Pexels

Късметлиите, които заспиват без усилие, събуждат се рано сутрин и са пълни с енергия през целия ден, е почти сигурно, че се хранят всеки ден по определен начин. Ако енергията ви убягва, то хранителните ви навици се нуждаят от промяна.

Сложни (не прости) въглехидрати

Те не само са добър източник на фибри, могат да ви помогнат да контролирате теглото и могат да намалят риска от определени здравословни състояния, сложните въглехидрати освобождават глюкозата в кръвта постепенно, осигурявайки на тялото стабилно снабдяване с енергия. Диета, богата на храни като пълнозърнести храни, овес, варива, ядки и семена, ще ви помогне да останете здрави и пълни с енергия. Простите въглехидрати се предлагат в две форми, естествени и рафинирани. Някои плодове и зеленчуци са с високо съдържание на естествени захари и могат да осигурят здравословен прилив на енергия, когато е необходимо. Рафинираните въглехидрати често се намират в преработени храни като торти, бисквити и сладкиши и включват бяло брашно и трапезна захар. Разменете белите тестени изделия и ориза с кафяви или пълнозърнести сортове, опитайте да използвате пълнозърнесто брашно като алтернатива на бялото брашно и се възползвайте максимално от бобовите растения.

Винаги яжте закуска

Хората пропускат закуската поради причини, вариращи от това да не се чувстват гладни рано сутрин до това да вярват, че това ще помогне за отслабването им. Ясно е, че яденето на здравословна закуска може да намали апетита по-късно през деня и да насърчи по-здравословен избор на храна за следващи закуски и хапвания. Яденето на сложни въглехидрати с нисък гликемичен индекс заедно с консумацията на протеини в началото на деня е всичко, от което се нуждае тялото ви по отношение на енергия, ще задейства метаболизма ви, така че да започнете да изгаряте повече калории по-рано през деня.

Яжте по-малко, по-често

Вдигнете ръце, ако сте изгубили цял следобед заспали на дивана след неделния обяд. Когато прекалено се отдадем на храни с високо съдържание на въглехидрати, мазнини или захари, в процеса на храносмилането се случват няколко неща, които могат да ни накарат да се чувстваме летаргични и сънливи. Когато ядете, мозъкът ви сигнализира на тялото ви да забави и усвои постъпващата храна - колкото повече влагате, толкова по-трудно трябва да работи храносмилателната ви система - и толкова по-малко енергия ще имате.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти