Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни
Pexels

Съществува връзка между различните цветове на зеленчуците и ползите за здравето, които те предоставят. Червените зеленчуци са известни със своите антиоксидантни свойства, докато зелените са известни с това, че помагат за добро здраве на очите - а жълтите зеленчуци често се считат за добър източник на протеин. Но как трябва да ядем всички тези храни, за да увеличим максимално ползите за здравето?

Можете да научите кои храни съдържат най-много минерали и витамини в себе си, за да можете да вземете информирано решение какво да ядете и какво да изхвърлите:

1. Банани

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Бананите са богати на витамини, включително витамини В и С, както и магнезий и калий. И именно на тези жилави неща между банана и кората му трябва да благодарим за това. Те се наричат "флоемни снопове" и те разпределят вода и хранителни вещества в плодовете. Също така е вероятно да съдържат повече видове фибри и биха били отлично допълнение към вашата диета. Така че не ги изхвърляйте!

2. Домати

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Варенето на домат може да звучи като богохулство, но варените домати отделят повече антиоксидант, който се бори с рака, ликопен. Това се случва, защото топлината разрушава по-твърдите клетъчни стени в растението, позволявайки на тялото ни да усвоява по-лесно хранителните вещества. Печенето на домат бавно или приготвянето на варен сос също ще свърши работа.

3. Цвекло и ряпа

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Свикнали сме да ядем корените на тези растения, но и стъблата са годни за консумация. Сготвените стъбла осигуряват доза глутамин, специална киселина, която помага за оздравяването на тялото. Освен това имат страхотен вкус, когато са бланширани и задушени в зехтин. Така че извлечете максимума от вашата вегетарианска покупка, като изядете всичките й части и получите по-голяма доза витамини.

4. Картофи

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Яденето на картоф с кората му осигурява повече фибри, витамини и минерали, отколкото без нея. Сред тях са витамин С, няколко витамини от група В, желязо, калций и калий. Тези неща ви дават енергия, намаляват стреса и са от полза за костите и храносмилането. Най-добрият начин да запазите кожата годна за консумация е да изпечете картофа.

5. Ябълки и портокали

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Яжте тези плодове с кората! Ябълковите кори съдържат антиоксиданта, кверцетин, който прави чудеса за сърцето и мозъка ви. Портокаловите кори имат съединения, наречени флавони, които понижават холестерола и предпазват сърцето. 

6. Яйца

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Докато яйцата стават по-смилаеми при готвене, високата температура може да увреди някои от хранителните вещества. Например, печенето в микровълнова, пърженето и твърдото сваряване на яйца намалява броя на присъстващите антиоксиданти и окислява холестерола в яйцата. Това означава, че варените и меко сварени яйца са най-здравословните за консумация. Тези методи също не добавят допълнителни калории.

7. Лук и чесън

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Натрошаването и нарязването на лука и чесъна освобождава алииназа, ензим, който помага да се направи хранително вещество, наречено алицин. Когато се яде алицин, помага за създаването на други съединения, които ни предпазват от болести. Също така и лукът, и чесънът съдържат сяра, която се свързва добре с храни, богати на желязо и цинк, като пуйка, говеждо и черен дроб.

8. Боб

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Съединенията, които се срещат естествено в зърнените култури и бобовите, могат да ги направят трудно смилаеми. Когато накисвате боб и зърнени храни, намалявате количеството на тези съединения, което прави минералите вътре по-достъпни и храносмилането по-лесно. Също така ви помага да усвоите по-добре минерали като желязо, калций и цинк, които се отделят от топлата вода. Ако някога купите червен боб, накиснете го и го сварете. В противен случай той може да причини силно повръщане и диария.

9. Зелени зеленчуци

Кой е най-здравословният начин да ядем някои от любимите си храни Pexels

Всичко зелено трябва да се яде сурово. Брюкселско зеле, броколи, авокадо, спанак и всички други зеленчуци съдържат водоразтворими хранителни вещества, които са чувствителни към топлина. Високите температури увреждат витамин С, фолиева киселина и витамини В1 и В5, така че получавате повече от тях, когато ядете зелените храни сурови. Например суровият спанак има 3 пъти повече витамин С от варения спанак. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Преди Коледа две блондинки отишли в гората. Ще търсят елха за празника. Търсили, търсили. Обикаляли, обикаляли. Накрая грохнали от умора. Едната блондинка казала: -Виж какво, муцка. Омръзна ми да...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти