Неподозираните дейности, които пречат на съня

Ето защо заспивате трудно всяка вечер

Ще се изненадате, когато научите колко малки и ежедневни действия могат да окажат влияние върху съня ви и процеса на заспиване. Може да ги правите и съвсем несъзнателно, но те все пак да ви пречат да заспите нощем.

Сънят е от изключителна важност за правилното ни функциониране и не бива да се отнасяме безотговорно към тази част от нашето здравословно състояние. Както вече споменахме, има няколко дребни фактора, които най-често се оказват виновни за липсата на качествен сън. Това са едни простички дейности, които правим всеки ден, а трябва да се постараем да избягваме в името на здравия сън.

Употребата на смартфон
Взирането в екрана на телефона преди сън е голяма грешка. Учените обясняват, че синята и бяла светлина, идваща от екрана, спира производството на мелатонин в мозъка, а именно той отговаря за заспиването. Не се изкушавайте да погледнете Facebook за последно, а изключете устройство поне 15 минути преди сън.

Неподозираните дейности, които пречат на съня
Thinkstock/Guliver

Лягате си твърде рано
Може би звучи абсурдно, но и този фактор съществува. Не всеки организъм се нуждае от заветните 8 часа сън. Някои хора се чувстват в най-добрата си форма след 6 часа спане. Няма смисъл да се насилвате да спите по 8 часа, защото така само влошавате нещата. В крайна сметка ще се будите на всеки няколко часа и на сутринта ще бъдете изморени.

Пиете нещо друго, освен вода, след 7 вечерта
Това е сложно за изпълнение, но е доказано, че ако пиете нещо различно от вода след определен час вечер, то със сигурност ще объркате съня си. В повечето напитки има захар и други химикали, които стимулират тялото ни. Ако ги консумирате преди лягане, тялото ви ще се почувства будно и няма да можете да заспите.

Бял шум
Всеки човек има различни навици, що се отнася до съня. Някои хора обичат да спят в пълен мрак, а други искат да има поне малко светлина в стаята. "Белият шум" позволява на ума да се отпусне и така заспиваме по-бързо. Трябва да разберете как обичате да спите вие, какъв е вашият "бял шум" и да се постараете да си го осигурявате.

Неподозираните дейности, които пречат на съня
Thinkstock/Guliver

Заспиване на работещ телевизор
Подобно на екрана на телефона, този на телевизора излъчва дразнеща светлина, която пречи на мозъка да заспи. Мигащите светлини, идващи от програмата, която се излъчва, са още едно допълнително разсейване и дразнят очите дори когато са затворени.

Стрес
Най-опасното зло в този списък дори не може да се нарече "малко", но понякога просто не осъзнаваме, че е до нас. Според проучвания преди да заспят, хората се тревожат най-често за пари. Много хора не могат да заспят от мисли за какво ли не и така тормозят организма си. Опитайте да запалите ароматна свещ преди сън, да седнете спокойно и да подишате дълбоко за няколко минутки - това ще проясни съзнанието ви поне малко.

Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!

7 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти