Паметта ви е гладна!

Вкусните храни, които и мозъкът ни харесва

Паметта ви е гладна!

Здравословната диета винаги е добре приветствана, но трудно постижима. Освен в името на отслабването обаче, определени храни може да се използват и за стимулиране на паметта. Продуктите от ежедневното ни меню действат на мозъка ни по един или друг начин. По-долу са изброени няколко храни, които със сигурност могат да ни направят по-умни, съсредоточени и продуктивни.

Орехи и ленено семе
Орехите съдържат така необходимите ни здравословните мазнини, както и Омега-3 мастни киселини, които помагат на организма ни да работи правилно и ни зареждат с енергия. В лененото семе също има Омега-3 киселини, затова то може да бъде добра добавка към салатата или купичката с мюсли за закуска.  

Боровинки и малини
Те са източник на антиоксиданти и фитоестрогени, с малко калории и чудесен вкус. Учените споделят, че боровинките и малините могат да предпазят от наранявания на мозъка и клетките. Те могат да бъдат и добър заместител на сладките храни. Винаги, когато ви се дояде нещо сладко - пробвайте ги. Последното, като се замислим, важи за всеки друг плод.

Яйца
Яйцата са изключително богат източник на протеини. Съдържат 12 витамина, важни за функциите на организма, както и уникалната съставка холин (витамин В4), която стимулира паметта и усилва познавателните функции. Яйцата са подходящата храна за закуска. Идеален старт на деня! 

Домати
Освен, че са вкусни, доматите притежават и още куп качества. В по-големи количества могат да подобрят еластичността и цвета на кожата. Те са и естествен антисептик. В доматите има ликопен, който стимулира бързото мислене и спомага за предотвратяване на деменция. Ликопена се усвоява най-добре, когато доматите са термично обработени, затова доматеният сос към вашето ястие освен, че е вкусен, действа благоприятно на организма.

Слънчогледови семки
Те допълват действието на доматите и ни помагат да мислим по-бързо. Това, което може би не сте знаели досега е, че подобряват и настроението. Съдържат тиамин или известния ни витамин В1, който стимулира паметта и мисловната дейност. Триптофанът в слънчогледовите семки пък е естествена аминокиселина, която мозъкът преобразува в серотонин. Той, от своя страна, се грижи за настроението ни.

Черен шоколад
Спрете да търсите причина да не се насладите на шоколада. Той е идеалната съставка, която стимулира бдителността и подвижността ни. С други думи, ако искате да сте активни и продуктивни на работа - хапнете малко черен шоколад. Съдържанието на флаванол стимулира притока на кръв, а това засилва концентрацията, визуалната и вербалната памет.

Изброените храни са идеалното решение при тежко умствено натоварване и необходимост от запомняне на няколко неща наведнъж. С предложената диета ще стимулирате паметта си, а ефективността на работното ви място ще бъде отлична.

19 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



14
Марта Иванова 21.09.2012|14:13
Много добри предложения за здравословно хранене.
13
Фани Василева 21.09.2012|14:12
Особено, когато човек работи при голямо умствено натоварване, апетитът идва от мозъка именно за такива храни, но ние много често посягаме към вредните, а резултатът за фигурата след това е пагубен.
12
lilqna terzieva 21.09.2012|12:47
Трябва да започна да хапвам от тях защото мозъка ми съвсем издаде багажа
11
Milena Tsenova 21.09.2012|10:16
чудесно хрумване,трябва да пуснем едно предложение,пък да видим какво ще стане:)
10
marina popova 20.09.2012|17:38
Щом ще сме ефективни на работното си място, то не може ли работодателите ни да ни набавят изброените продукти?:)))
9
Теодора Динева 20.09.2012|14:30
Харесвам всички изброени храни,добре,че са и полезни :)
8
Milica Georg 20.09.2012|14:25
За ядките вероятно е добре да се направи уточнението, че е хубаво да се консумилат сурови, тъй като при термична обработка наситените мастни киселини се губят, същото се отнася и за някои микроелементи.
7
tatqna ivancheva 20.09.2012|13:46
Това са доста добри новини за всички, които не могат да си представят живота без шоколад!
6
krasimira jekova 20.09.2012|13:28
пак успяхте да ни подразните стомасите :)
5
bilyanka razpilyanka 20.09.2012|12:23
Много полезни статия! В повечето случаи, когато мозъкът ни изпита глад веднага посягаме към нещо вреден и не особено здравословно, а тези храни са супер начин да се преборим с тази слабост.
4
Зорница Вичева 20.09.2012|12:01
Орехите наистина са чудесни за мозъка. Незаменими са, когато трябва да се запомни голямо количество информация.
3
pateshki ustni 20.09.2012|11:24
и не само паметта , ами и стомаха :)
2
nina stanislavova 20.09.2012|11:19
от изброените храни , най-много консумирам домати ;)
1
manuela penkova 20.09.2012|10:34
обожавам ги всичките ви предложения и си ги хапвам непрестанно:)вероятно паметта ми трябва да е феноменално(макар и далеч да нямам подобни наблюдения)
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти