Хитрини за бърз метаболизъм

Регулирайте обмяната на веществата с правилната храна, движение и много вода

За да започнем да отслабваме, трябва да залъжем нашия организъм, че приемаме по-малко калории, отколкото изгаряме. Формулата е съвсем проста и лесна за обяснение. А за да се случи това, машината, която работи в тялото ни и е отговорна за разграждането на приетата храна, или с две думи - нашият метаболизъм, трябва да забърза своята дейност.

Специалистът по здравословно хранене Джим Карас, който е известен фитнес гуру в Чикаго, разказва как можем да накараме тялото си да гори повече калории с няколко прости действия. Тук ще ви предадем знанието за тези малки техники, които са лесно приложими, но видимо ефективни.

Правило №1: Закуската е задължителна

Ако пропуснете най-важното хранене за деня, а именно сутрешното, то със сигурност ще преядете по време на обяд, обяснява Карас. Освен това, нашият организъм започва да изгаря калории именно след като сме приели някаква храна сутринта. Най-добрата и пълноценна закуска се състои от 300 до 400 калории, приети под формата на храни с високо съдържание на протеини и фибри.

Веднага се сещаме за няколко такива рецепти, които не изискват много време за приготвяне. Домашно корни или диетична палачинка с ръжено брашно, например.

Правило №2: Надхитрете лакомията
Факт е, че храненето е удоволствие, с което често обичаме да злоупотребяваме. Доктор Карас съветва своите клиенти да намалят количеството за сметка на качеството на храната. За целта можете да добавите повече подправки и нискокалорични продукти към своето основно ястие, което трябва да включва основно зеленчуци и протеинови храни.

Пример за такъв обяд: добре овкусена пилешка пържола на скара и салата от маруля, чушки и спанак. За по-силен вкус се добавят две лъжици хумус и много подправки, сред които къри и черен пипер, например.

Правило №3: Ограничете вредните мазнини
Според доктор Карас, храните, пълни с консерватни и неизвестни за потребителя мазнини, са най-големият враг на бързия метаболизъм. Специалистът обяснява, че тези продукти изискват от организма дълго време, за да бъдат разградени, което излишно натоварва цялата хранителна система. Точно затова препоръчва домашно приготвената храна пред пакетираните полуфабрикати.

Хитрини за бърз метаболизъмWe heart it

Правило №4: Внимавайте с калориите
Ограничете калориите, които приемате, до 1100 за всеки един от първите два дни, а на третия приемете 1600 калории. Този хранителен бонус ще ви мотивира психически, а освен това ще попречи на риска от йо-йо ефект, след като отслабнете.

Правило №5: Раздвижете се
Във фитнес залата съчетайте кардио тренировките с упражнения с тежести. Вторите са от изключително значение, за да не губите мускулна маса, а само мастни депа. Ясно заявете на своя треньор, че искате комбиниран фитнес план, включващ различни силови и кардио натоварвания. По този начин ще получите най-големите ползи, които предлага фитнес залата. Вашият метаболизъм, от друга страна, ще ви бъде изключително благодарен.

И последно, но не по важност: не забравяйте да пиете много вода. Именно тя помага на организма да разгражда храната по-лесно. Сигурни сме, че знаете много добре предписанието: минимум по 2 литра на ден.

106 9
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



9
Александър Генчев 15.05.2013|11:07
Ако не искаш да броиш калории и искаш да не дебелееш прочети за Високо Мазнинно ниско въглехидратно хранене само това е начина да не си дебел и да се храниш без да си броиш калориите като идиот и без да гладуваш и да се органичаваш.
8
Александър Генчев 15.05.2013|11:04
Защо да е богата на белтъчини и фибри закуската ? Фибрите нямат хранителна стойност. Къде е енергийният източник на хранене в закуската ? Храненето само с протеини не е здравословно !
7
chest slava 15.06.2012|16:00
Аз не мога да изпия толкова вода...
6
chest slava 15.06.2012|15:57
Писнало ми е да броя калории...
5
chest slava 15.06.2012|15:55
Не съм сигурен, че това с водата е правилния вариант...изобщо не съм сигурен...
4
blue aquamarine 15.06.2012|15:38
Трябва да има желание и постоянство. Замествай някой храни с нещо по-здравословно и лека по-лека се прилъгвай
3
blue aquamarine 15.06.2012|15:37
Това с много вода е малко мит - пийте колкото ви се пие, всеки приема под различна форма течности, и понякога да се насилваш да пише много вода е доста вредно, особено за бъбрека.
2
Соня СТ 15.06.2012|15:08
И аз съм така, но ми прави впечатление, че с повече течности я притъпявам :)
1
Насакото Яката 15.06.2012|14:45
При мен проблемът е, че колкото и да се опитвам не мога да надхитря лакомията.
Блондинка попълва формуляр. Ще кандидатства за американска виза. В крайна сметка не я одобрили, защото в последната графа на формуляра, там където пишело "не попълвай”, тя написала...
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Когато желанието и страхът са едно и също, наричаме този сън кошмар. Грегъри Дейвид Робъртс
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти