Храни за добър сън

Храни за добър сън
Pexels

Безсънието или трудното заспиване са много често срещни проблеми, особено през последната година. Случващото се в света се отрази изключително негативно на психиката на хората, което от своя страна се отрази на качеството на съня ни. Ако имате проблеми със заспиването и гледате тавана в продължение на няколко часа, докато заспите, може да потърсите помощ в храната, която консумирате. 

Банани

Повечето хора считат, че бананите попадат в категорията "храна за закуска", но тъй като плодовете, наситени с хранителни вещества, са пълни с калий и магнезий, бананите са чудесен избор преди лягане, за да подпомогнат дорбия сън. 

Магнезият помага за поддържането на дълбок възстановителен сън, като поддържа здрави нива на невротрансмитер. Помага за регулиране на стресовата реакция на тялото и облекчава мускулното напрежение.

Птици и риба

Триптофанът е аминокиселина, която се синтезира в серотонин и мелатонин, да, този все по-важен хормон на съня. И това, че домашните птици и рибите са пълни с триптофан, пуйка, пилешко месо, сьомга и атлантическа треска са чудесни храни, които да добавите към вашата диета, ако имате проблеми със заспиването. Може да хапввате и ядки и семена като алтернатива, ако сте веган или вегетарианец.

Зелени листни зеленчуци

Кейл може да е тази суперхрана, от която интернет все още не може да се насити, но истината е, че е чудесна за регулиране на съня. Тъмните зелени листни зеленчуци като спанак, къдраво зеле и дори броколи са пълни с калций, който помага да се преобразува триптофан и да се произвежда мелатонин в тялото ви. Млякото също е друг чудесен източник на калций, ако яденето на зеленчуци просто не е вашето нещо.

Портокали

Портокалите са отличен източник на витамин D и добрата новина е, че това не само ви помага да спите, но може да ви помогне да спите по-дълго и по-тежко. Витамин D влияе както на количеството, така и на качеството на съня. 

Череши

Мелатонинът помага да регулирате циркадния си ритъм и хапването на няколко череши, преди да заспите, може да помогне на тялото ви да намери този ритъм. Мелатонинът и кортизолът имат фино настроени взаимоотношения и ако вашият циркаден ритъм е нарушен, тялото ви може да освобождава кортизол късно през нощта, вместо сутрин. 

Един от най-добрите начини да си осигурите качествен сън е да внимавате какво хапвате и да се храните здравословно и разнообразно. 

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се прибира вкъщи: -Скъпи, ще останеш много доволен, като ти кажа нещо. Днес 3 пъти минах на червено и никой не ме спря и не ме глоби. Със спестените парички си купих 3 нови шапки.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти