10 неочаквани навика, които всъщност са добри за вашето здраве

10 неочаквани навика, които всъщност са добри за вашето здраве
pixabay

Играенето на видео игри, дъвченето на дъвка и други подобни навици са нездравословни, според по-строгите родители. Но очевидно тези "разрушителни” дейности имат положителен ефект върху нашето настроение, мозъка и психичното здраве. Най-важното нещо, което трябва да запомните е, че всичко е полезно в умерени количества. 

Ето няколко неочаквани навици, които всъщност са полезни за здравето:

1. Дъвчене на дъвка: намалява нивата на стрес и засилва паметта

Оказва се, че дъвката има куп положителни ефекти върху нашите тела. Подобрява паметта, вниманието, бдителността и вземането на решения.

Проучванията показват, че хората, които дъвчат дъвка по време на тестове, са 24% по-добри при тестове за краткосрочна памет и 36% по-добри при дългосрочни тестове на паметта. Друго проучване доказа, че дъвката също намалява усещането за стрес, тъй като намалява нивата на хормона кортизол, който играе роля в развитието на стресови реакции.

2. Играене на видео игри: подобрява способността ви да учите и да вземате решения

Бързо развиващите се екшън видео игри с периферни изображения и събития, които се появяват, помагат на хората да вземат по-добри решения и да имат по-добри реакции. Освен това бързите видео игри в реално време подобряват способността на нашия мозък и способността ни да учим. Въпреки това, този трик работи само с бързи екшън игри, а не с бавни игри като Sims.

3. Псуване: намалява стреса и повишава прага на търпимост на болката

Повечето хора вероятно ще се съгласят, че псуването е просто лош навик, от който трябва да се отървете. Въпреки това, различни проучвания показват, че псуването може да намали стреса и да помогне за премахване на фрустрацията. Нещо повече, това може да повиши търпимостта на болката според изследване, проведено от Психологическото училище на университета в Кийл. Това е емоционално освобождаване, но ако прекалявате, ще се превърне в лош език.

4. Да бъдете разхвърляни: помага за повишаване на креативността

Повечето родители се карат на децата, които са разхвърляни и живеят в хаос. Оказва се обаче, че тези хора са много по-креативни. 

5. Спането до късно: намалява риска от инфаркт и инсулт 

Повечето хора, които стават рано обвиняват тези, които спят до късно, че са мързеливи, липсва им мотивация и т.н. Ранното ставане може да бъде лошо за здравето. Според едно проучване, хората, които се събуждат твърде рано имат по-висок риск от високо кръвно налягане, инфаркт, инсулт и хипертония. 

6. Клюкарстване: полезно е за приятелството и облекчава стреса

Въпреки че клюките се смятат за злонамерени или ненадеждни, те също имат положително влияние върху нас. Психологическите изследвания показват, че клюките подобряват нашите връзки с другите хора и помагат на нашите приятелства да бъдат по-силни. Също така, клюките намаляват нивата на стрес и тревожност. 

7. Оригване: помага да облекчаване на болката в стомаха

Оригването може да звучи отвратително, но това е нормална част от процеса на храносмилането. То помага за отстраняване на излишния газ, който се събира в стомаха и ни помага да поддържаме добро стомашно здраве. 

8. Пропускане на вземането на душ: омекотява кожата и запазва добри бактерии

Ежедневното вземане на душ, особено горещ, изсушава кожата и не е особено полезно. Пропускането на душ може да бъде полезно, тъй като помага на кожата да възобнови естествените си масла и да се подобри баланса на бактериите.

9. Използване на социални медии: осигурява ни емоционална подкрепа и ни кара да се чувстваме свързани с обществото

Социалните медии имат положително въздействие върху живота ви и психологическото здраве. Социалните медии ни помагат да се чувстваме по-малко изолирани и по-свързани с обществото, улеснява намирането на емоционална подкрепа от нашите връстници и ни вдъхновява да постигнем различни цели, като споделяме нашия свят.

10. Взимане на студени душове: подобрява кръвообращението и загубата на тегло

Студената вода подобрява кръвообращението, предизвиква понижаване на нивата на пикочната киселина и повишава нивата на глутатион, антиоксидант, който поддържа всички останали антиоксиданти на оптимални нива. Той също така понижава кръвното налягане, изчиства блокираните артерии и подобрява нашата имунна система. Освен това, студените душове могат да подпомогнат загубата на тегло.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!  

5 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Няма звяр толкова див, че да не отговори на ласката. Дезидериус Еразмус
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти