10 храни, които е добре да хапвате в грипния сезон

10 храни, които е добре да хапвате в грипния сезон
Pexels

Според СЗО над 23 милиона души се разболяват всяка година само като ядат заразена храна. И според друг доклад, има толкова много различни вируси, колкото са звездите на небето. За да не се разболеят телата ни, най-доброто решение е да изградим имунитета си отвътре. За щастие всъщност е лесно да се постигне.

Ще ви предложим 10 храни, които засилват имунната система и са страхотни за грипния сезон:

1. Бадеми

30 грама бадеми съдържат същото количество калций, колкото 1/4 чаша мляко. Тези прекрасни хранителни вещества могат да помогнат за поддържането на тялото ви в добра форма. Според изследователите бадемите засилват имунната система, особено срещу вируси. С високо съдържание на витамин Е и фибри, те също могат да поддържат кръвната Ви захар под контрол.

2. Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки също могат да се окажат вашият спасител по отношение на имунитета. Те намаляват риска от различни хронични заболявания като болестта на Алцхаймер, поддържат сърцето ви здраво и предотвратяват заболяванията. Също така правят чудеса за бъдещите майки и помагат на плода да се развива правилно.

3. Папая

Богата на антиоксиданти, папаята е вкусен плод с много ползи за здравето. Някои от тях включват борба с възпалението, намаляване на риска от рак и поддържане на храносмилането под контрол.

4. Киви

С витамин С, витамин К и витамин Е кивито може да помогне при астма и да укрепи имунната система. То също може да предотврати състояния като обикновена настинка и грип. Освен това кивито може да подпомогне храносмилането и да служи като защита срещу загуба на зрение.

5. Джинджифил

Тази лесно достъпна подправка прави чудеса за тялото ви. Той понижава холестерола, облекчава болката по време на менструация и повишава способността на организма да се бори с инфекциите като цяло.

6. Бъз

Бъзът е пълен с антиоксиданти и често се използва за лечение на различни заболявания. Тези лилави плодове могат да се борят със стреса и да подобрят вътрешната работа на имунната ви система.

7. Стриди

Подарък за любителите на морски дарове, стридите са с ниско съдържание на калории, но пълни с хранителна стойност. Те са чудесен източник на омега-3 мастни киселини и протеини. Консумирането на стриди също може да гарантира, че имунната ви система продължава да работи, благодарение на цинка, който се съдържа в тях. Те също така намаляват риска от диабет.

8. Спанак

Не е тайна, че спанакът е полезен за вашето здраве, но очевидно тази хранителна мощност е чудесна и за вашия имунитет. Спанакът е чудесен източник на магнезий, който е необходим за поддържане на нервната функция, здраво сърце, добро кръвно налягане и силни мускули.

9. Диня

Динята не само може да поддържа кожата и косата ви здрави, но също така може да подобри храносмилането и да намали възпалението в тялото ви.

10. Плодове, богати на витамин С

Според доклад, витамин С може да даде тласък на имунната ви система по 20 начина! За да назовем само няколко, той може да поддържа вашите бели кръвни клетки здрави, да убива нежелани или лоши клетки и да увеличи производството на антитела.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

Последвайте Jenite.bg в Instagram!

1 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти