20 трика за отказ от тютюнопушенето

20 трика за отказ от тютюнопушенето
pixabay

Трудно е да се намери човек, който смята, че тютюнопушенето е добро за неговото здраве. Има много научни изследвания за проблема с тютюнопушенето и много социални проекти се борят с този проблем. Но за съжаление всеки от нас има поне един близък, който пуши и не може да се откаже от този лош навик. Никотиновата зависимост е болест (не навик, както мислят много хора) и трябва да се лекува. Съветите в тази статия могат да ви помогнат да се отървете от тази зависимост.

1. Започнете с нещо малко. Определете конкретния момент, в който ще изпушите последната си цигара. Опитайте да изберете време, когато нямате сериозни стресови ситуации (като изпити, смяна на работа и т.н.).

2. Почистете дома си. Изхвърлете всички пепелници, запалки и цигари, които имате. Ако има хора, които пушат, в дома ви и няма да се откажат от цигарите, помолете ги да уважават избора ви и да се опитват да не пушат, когато са близо до вас.

3. Веднага щом почувствате желанието да пушите, изпийте чаша вода.

4. Поставете прозрачен буркан на масата и слагайте всяка неизпушена цигара вътре.

5. Спрете да пиете кафе, поне в началото. Най-вероятно сте свикнали да пиете кафе с цигара, така че има опасност да предизвикате желание да пушите, когато пиете кафе.

6. В началото ще трябва да ядете вместо да пушите, но избирайте само здравословни храни, например ядки, плодове, сушени плодове.

7. Споделете в социалните медии за решението си. Това е наистина ефективна практика, защото може да се срамувате, ако отново започнете да пушите и срамът е мощен мотиватор. Също така ще получите подкрепа от други хора, които са преминали през това, и те ще ви помогнат.

8. Прочетете "Лесният начин да спрете пушенето" на Алън Кар, който помогна на огромен брой хора да спрат да пушат (включително някои известни личности). И ако сте прекалено мързеливи или прекалено заети, за да четете книгата, гледайте филма.

9. Опитайте да анализирате ситуациите, когато сте пушили по-често и се опитайте да ги изключите в бъдеще. Избягвайте всички възможни провокации. Например, променете работния си график, за да не пушите с колегите си.

10. Изчакайте малко. Ако смятате, че сте близо до отказването и отново започнете да пушите, отвлечете вниманието си поне за 5 минути. Учените казват, че това е достатъчно време за вашето съзнание да се запита защо правите нещо. 

11. Опитайте се да поставите цел да спрете пушенето преди почивка или почивни дни. Излезте от града. И разбира се, не вземайте цигарите си със себе си! Не забравяйте решението си, когато се връщате у дома.

12. Посетете най-близката болница, където има хора с рак на белия дроб. Попитайте ги какво мислят за пушенето. Ще бъдете шокирани.

13. Заложете много пари, като се обзаложите с някого, че ще спрете да пушите. Идеята, че ще трябва да дадете толкова пари ще ви мотивира да не пушите.

14. Инсталирайте специално приложение на телефона си, което ви помага да спрете да пушите.

15. Ако се почувствате безсилни и много ви се пуши, измийте зъбите си и изплакнете устата си със студена вода. Ако можете, изпийте чаша мляко. След като направят тези неща, хората обикновено не искат да пушат.

16. Помолете всички хора около вас да не пушат, когато сте заедно поне 2 месеца и ги преупредете, че трябва да отказват да ви дават цигари, без значение колко ги молите.

17. Опитайте да дъвчете дъвка всеки път, когато искате да пушите. Това ангажира мозъка ви.

18. Ето още един ефективен, но странен метод. Когато искате да пушите, помиришете нещо отвратително. Ако правите това редовно, то скоро желанието за пушене ще бъде свързано с отвращение.

19. Опитайте с хипноза, акупунктура и психотерапия. Някои хора наистина са успели да загубят своята зависимост от никотина с помощта на експерти.

20. Ако се чувствате уплашени, мислейки, че никога повече няма да пушите, поставяйте си малки цели, които можете да постигнете. Например, първата стъпка трябва да бъде "да не пушите 2-3 часа”, след това "12 часа”. След това отидете в бар или кафене с приятелите си и не пушете нито една цигара. Ще преминете през целия месец без никотин, без да разберете!

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

0 0
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Вярвате ли в прераждането?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти