5 съвета против пролетна умора

Преборете я лесно с диета и упражнения

Пролетта е тук. Време е цветята да цъфнат, тревата да се раззелени, дърветата да се покрият с листа. Време е хората да се чувстват изтощени по цял ден.  

Експерти твърдят, че пролетната умора се свързва с факта, че денят става по-дълъг. Това засяга биоритмите и хормоналните цикли на хората.

Професор О Шенг-Уон от Университета Конкук, Сеул, Южна Корея, казва, че пролетната умора включва сънливост, липса на концентрация, загуба на апетит, а в някои случаи и виене на свят. Въпреки това, тя не е болест или болестно състояние. Именно затова борбата с нея е лесна и ефективна. Нужно е само да комбинирате добра диета с някои упражнения и ще постигнете благоприятни резултати.

Ако се чувствате изтощени, е най-добре да подремнете за 10-20 минути, отколкото да се опитвате с всички сили да се предпазите от сънливост. "Ще облекчите малко симптомите и ще намалите умората, ако се възползвате от един качествен сън", казва той.

Въпреки това, ако симптомите продължават повече от 3-4 седмици, трябва да посетите лекар. Умората и леността са два от ранните симптоми на хепатит, анемия, заболяване на щитовидната жлеза или черния дроб.

Ето списъка от 5 съвета за по-лесно преодоляване на пролетната умора:

1. Не пушете, избягвайте пиенето на кафе и алкохол. Пиенето на кафе просто ще прикрие сънливостта, което само ще стресира тялото.

2. Не пропускайте закуската и опитайте да се храните редовно. Закуската набавя ценни хранителни вещества за почти целия ден. Също така предотвратява преяждането на обяд.

3. Правете основни упражнения. Изпълнете няколко прости упражнения за разтягане. Ходете пеш. Така мускулите ви ще се отпуснат и това ще ви помогне за по-качествен сън през нощта. Освен това, упражненията освежават както тялото, така и ума.

4. Направете кратка дрямка следобед. Но не повече от 20 минути. Дори 10-минутна дрямка може да помогне да се преодолее сънливостта. Ако прекалите със съня обаче, може да повлияете на почивката си през нощта.

5. Отворете прозорците. Така ще увеличите количеството на кислород в стаите. Кислородът е основна храна за мозъка, не го ограничавайте. Особено през пролетните месеци на умора.

За още любопитни статии станете част от Jenite.bg във Facebook!

5 1
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



18
набръчкан мозък 28.03.2014|16:13
Много ценни съвети, ще се опитам да ги спазя .
17
Mary Bloody 28.03.2014|14:28
Ако се грижим добре за тялото си, то няма да ни изневери дори и при смяната на часовника и настройката към пролетното време.
16
rozalij gencheva 28.03.2014|09:10
Повече движение и няма проблем.
15
kiki amerikaneca 27.03.2014|17:57
Повече почивка просто .
14
Sisunka Mitevska 27.03.2014|16:23
Много неприятен момент всяка пролет, но да се надявам, че тази ще ме подмине.
13
Milica Georg 27.03.2014|15:54
Най-основното е добра храна, достатъчно сън, повече витамини, разходки на въздух.
12
нелепо съвпадение 27.03.2014|15:08
Нищо не помага, само здрав сън :)
11
Emily Reed 27.03.2014|14:57
Добри съвети да не се поддадем на пролетната умора.
10
Angela Ivanova 27.03.2014|11:36
Наистина чувствам пролетна умора, но не спазвам нито едно от тези условия, така че ще си се чувствам зле явно през целия пролетен сезон.
9
roni peteva 27.03.2014|08:41
Повече движение и няма проблем.
8
viki stoilova 26.03.2014|22:16
Много полезни съвети, аз мисля да заложа на ходенето пеш.
7
Божидара Алексиева 26.03.2014|17:20
Всичко правим, засега не ни е пробирала в офиса, ама има време и за това;))
6
bilyanka razpilyanka 26.03.2014|16:54
Идва и това време, особено сега като в края на седмицата сменят и времето.
5
Счупено Пиронче 26.03.2014|16:43
МНого полезни съвети, не трябва да се оставяме на мързела :)
4
Пламена Христова 26.03.2014|16:36
Много ми се иска да правя дрямка всеки ден, но е доста трудно, все повечето хора са на работа.
3
Wild Rose 26.03.2014|16:29
Много добри съвети как да не де поддадем на пролетната умора. Добре се отразяват и разходките навън та открито и пълноценната храна.
2
Alena Bukva 26.03.2014|16:27
Ахаха много интересно как да направим кратка дрямка следобед на работното си място? :)
1
vyara dimova 26.03.2014|16:25
Ще ви повярвам за съветите.
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Животът е твърде кратък, за да не си жив, да не бъдеш страстен и да преливаш. Разкарайте нещата,...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти