5 храни, които се борят успешно със стреса и напрежението

Ето какво трябва да хапвате, за да бъдете здрави и спокойни

Няма как да не се чувстваме поне малко стресирани. Стресът е част от ежедневието ни, защото постоянно гоним автобуси, крайни срокове, хора, желания, мечти. Преследването с времето е неизбежно, но не бива да оставяме стресът да ни завладее и да наруши нашия баланс.

За целта може да помогне правилното хранене и подборът на храни, които оказват благоприятно влияние на нашата нервна система. Храната успокоява като цяло, но има някои продукти, които действат по-добре и по-успешно от други. Днес ви предлагаме да разберете какво трябва да хапвате, за да чувствате по-малко стрес.

1. Зеленото е полезно
Всички зелени растения, които обичаме да похапваме в салати или супи са добре дошли за намаляване нивото на стреса в организма. Спанак, коприва, рукола, маруля. Те спомагат за образуването на допамин в нашето тяло, който ни предпазва от депресивни състояния. Научни изследвания доказват, че зелената храна ни кара да се чувстваме по-щастливи, спокойни и енергични.

5 храни, които се борят успешно със стреса и напрежението
Guliver/Getty Images

2. Мляко
Млякото е богато не само на калций, но и на витамини В2 и В12, протеини, калий и антиоксиданти. За всички тях е доказано, че се борят с инсомнията, особено ако консумирате млякото топло, точно преди лягане. Резултатът е отлична енергия на сутринта, защото млякото е спомогнало за вашия качествен сън.

3. Черен шоколад
Оказва се, че тъмният шоколад се използва доста често като средство за премахване на стреса. Швейцарски проучвания от 2009 година, доказват, че този вид шоколад влияе благоприятно на организма и намалява стреса. Можете да комбинирате сладкото изкушение и с бадеми и ще получите истински прилив на енергия.

5 храни, които се борят успешно със стреса и напрежението
Thinkstock/Guliver

4. Овесени ядки
Всички знаем, че те са богати на фибри, което е чудесно за храносмилателната ни система. Тези фибри се усвояват по-бавно и така не предизвикват рязко покачване на нивата на кръвната захар. Те спомагат и за производството на серотонин, хормонът, отговорен за щастието. Прибавете и щипка канела към топлата купа с овесени ядки и ще се почувствате страхотно.

5. Чай от лайка
Този чай е по-добър и от успокоително хапче преди сън. Според научни изследвания, лайката спомага за намаляването на симптомите на тревожност и паника. Този чай ще успокои нервите ви и ще ви помогне да се отпуснете и да заспите. Можете да го пиете както топъл, така и студен.

Ако тази статия ви е харесала, станете част от страницата на Jenite.bg във Facebook!

5 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Спорят две блондинки: -Това е той. -Не е той. -Той е. -Абе не е той. -Хайде да го питаме. -Добре. -Извинете, това вие ли сте? -Да, аз съм. Двете блондинки едновремено една на друга: -Видя ли, бе!?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти