7 навика преди лягане, които могат да ви помогнат да отслабнете

7 навика преди лягане, които могат да ви помогнат да отслабнете
Pexels

През нощта тялото ви изгаря между 300 и 400 калории! Това почти се равнява на количеството енергия, което губите при продължителна тренировка. Специалистите твърдят, че качественият сън може да допринесе за отслабването, точно толкова, колкото физическите упражнения. Ако искате наистина да работи, важно е да се придържате към определени навици, които могат да забързат метаболизма ви през нощта.

1. Трябва да ви е студено

Специалистите препоръчват да поддържате темература около 18 градуса в спалнята си, за да забързате метаболизма си. Проучванията показват, че по-хладната среда активира мастните клетки, които са отговорни за терморегулацията. Когато спите в студена стая или спите голи, тялото ви започва да гори повече енергия, за да поддържа топлината.

2. Пийте гроздов сок

Гроздовият сок помага за изгарянето на калории благодарение на специално вещество, наречено ресвератрол. Той превръща лошата бяла мазнина в бежова мазнина. Когато спите, тялото ви използва бежови мазнини, за да ви стопли. Така изпиването на чаша гроздов сок преди лягане ще ви принуди да се отървете от излишната мазнина, вместо да я съхранявате. 

3. Лягайте си и ставайте по едно и също време

Ако нямате режим на съня, вие пречите на производството на мелатонин и се лишавате от качествен сън. В резултат на това може да се чувствате изморени сутрин и да искате да хапвате висококалорична закуска, за да имате повече енергия. Ако искате да избегнете това, просто трябва да си лягате и да ставате по едно и също време всеки ден. 

4. Не използвайте електронните си устройства вечер

Прекомерната светлина от нашите устройства е още нещо, което може да нарушава съня ни. Доказано е, че синята светлина от нашите смартфони забавя производството на мелатонин. Затова ви отнема повече време да заспите и се събуждате уморени. Опитайте да не използвате устройствата си поне 2 часа преди сън. Заменете таблета с книга или списание.

5. Хапнете нещо, богато на протеин

Няма нищо лошо в хапването преди лягане, стига да бъде разумно. Преди лягане е добре да консумирате храни, богати на протеини, като кисело мляко, извара, фъстъчено масло и т.н. Тези храни ще забързат метаболизма ви и ще помогнат на мускулите ви да пораснат.

6. Правете тренировки за издръжливост

Физическите упражнения са най-добрият начин да се отърсите от стреса и да забързате метаболизма си преди да си легнете. Както кардиото, така и аеробни тренировки са доказано ефективни, но тренировките за издръжливост са тези, които ви помагат да изгаряте мазнините. Плуването или вдигането на тежести са най-добрите решения за късни тренировки.

7. Пийте билков чай

Определени видове чай могат да ви помогнат да отслабнете през нощта. И не, не говорим за съмнителните чайове за отслабване, които ви обещават вълшебни резултати за една вечер. Естествените билкови чайове всъщност могат да подобрят вашето здраве по различни начини и да ви накарат да се чувствате по-добре. Канелата се бори с възпалението и предпазва от подуване сутрин. Ментата намалява апетита и ви помага да избегнете закуската. А лайката подобрява храносмилането и отпуска нервите ви.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

13 3
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Всяка любов е приказка, но с различен край. И не е вярно, че ако има край не е любов. Любов е!...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти