Здравословната обедна почивка

Правилно ли използвате свободния си час в средата на деня?

Здравословната обедна почивка

Вижте го само този сладък Зайо от снимката! На пръв поглед изглежда така, сякаш си е казал "Майната ѝ на работата!" и няма да свърши нищо повече за деня.

Може и да грешим обаче. Имаме навика да се подиграваме на американците за навика им да си качват краката по бюрата, но здравословно погледнато, това не е никак лоша идея. Отразява се изключително добре на кръвообращението. Да не говорим, че подобна почивка от време на време ни е не само необходима, но и може да окаже положително влияние на работата ни след това. Защото преумореният човек не е пълноценен.

Ето 3 основни съвета относно обедната почивка, които ще ви накарат да се чувствате здрави и заредени с енергия. В краткосрочен и дългосрочен план. 

Храната 

Ако си носите обяд от вкъщи, погрижете се кутията да не прелива от калории. Добре е храните, които ще консумирате, да бъдат с нисък гликемичен индекс. Примерно меню: сандвич с пълнозърнест хляб, в който можете да сложите риба тон и майонеза, или пък яйца; голяма салата от любими зеленчуци, овкусена със 100 гр хумус. Кафявият ориз също е чудесна идея. 

Кафето 
Ако го обичате прекалено много, няма да ви убеждаваме да се откажете от сутрешното такова. Но обмислете варианта да пропускате поне следобедното. Можете да го замените с чай без много захар (най-добре зелен, или по желание добавете към него мляко). Тази топла напитка също ще ви енергизира до известна степен, като едновременно с това ще се отрази благотворно на цялостното ви здравословно състояние и ще намали приема на калории, ако пиете кафето си с много сметана. 

Движението 
Изследвания показват, че дори 20 минутки кардио упражнения на ден са достатъчни, за да намалите наполовина риска от проблеми със сърцето. В този смисъл, застоелият офисен живот се отразява зле не само на фигурата, но и на цялостното ви здравословно състояние. Предлагаме ви два варианта:

1. Запалете колежките си по идеята и започнете всеки ден (или поне два пъти седмично) в обедната почивка да правите универсалните упражнения, които сме ви показали тук.

2. Излезте от сградата и се разходете по улиците или в някоя близка градинка. Вървете бързо в продължение на поне 15-20 минути. И не ползвайте асансьора - ежедневното изкачване на стълби е истински ефективна тренировка! 

Спазихте ли тези съвети по време на днешната си обедна почивка? Ако не сте, може би именно този уикенд е времето да премислите някои неща и да си обещаете други занапред.

Ако тази статия ви е харесала, присъединете се към Jenite.bg във фейсбук!

8 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



20
Мartina Georgieva 04.02.2013|14:51
мисля , че добре използвам обедната си почивка . хапвам разхождам се , почивам си :))
19
Diana Nenova 04.02.2013|13:27
Лично аз не използвам обедната си почивка особено правилно, тъй като в повечето случаи хапвам пред компютъра и само от време на време се раздвижвам.
18
Нели Георгиева 04.02.2013|12:05
Отдавна се отказах от следобедното кафе. В началото е гадно, но се свиква и сега нямам нужда от него.
17
Radina Arabadjieva 04.02.2013|11:57
Обедната почивка определено не стига за нищо, и никога не е здравословна,за съжаление.
16
Vanesa Apostolova 04.02.2013|11:48
Добре е на обед да се пие бира с колегите хехеххе :РР влиза ли в часта на здравословното? :)
15
ivan asenov 04.02.2013|11:46
Вече се отказвам и от обедната почивка която ми се полага.
14
desislawa pawlewa 04.02.2013|11:45
малко хора се хранят задрявословно
13
Kalina Vicheva 04.02.2013|11:43
Като изключим гимнастиката, която не мога да си позволя в офиса останалатого го спазвам, но пък за сметка на това наваксвам ввкъщи с движението.
12
Ralica Hristova 04.02.2013|11:34
ами виждам се както ми се вижда офиса от целия насрещен блок как правим упражнения хахах :РР
11
мистерия финикова 04.02.2013|10:48
аз супа ще ям, здраволсовно ли е
10
Milen Stanchev 04.02.2013|10:18
Здравословната обедна почивка е на някое заведения квартално на тихо и приятно място, където под слънчевите лъчи да се отпуснеш и да хапнещ нещо готвено.
9
Емилия ОтЛьонеберя 04.02.2013|10:08
явно трябва да се яде по-диетично
8
Ape Ptero 04.02.2013|09:22
Движението е най-големия проблем на съвременния човек, който работи затворен в офис по 8-9 часа на ден в една и съща поза...
7
stojn popov 02.02.2013|22:37
Снимката и на мен много ми хареса.
6
dobi simeonova 02.02.2013|11:14
Аз го използвам правилно и стриктно че обичат и да наказват.
5
stiljn stojnov 01.02.2013|23:23
Аз ходя да обядвам защото съм под режим но и доста ходя пеш след това.
4
vili deneva 01.02.2013|17:08
Почти практикувам съветите които ни давате.
3
Орнела Мути 01.02.2013|17:03
Снимката е страхотна :)
2
Vili Asenova 01.02.2013|14:57
Упражненията си ги правя вкъщи преди или след работа, а иначе гледам на всеки час-два да ставам и поне да се раздвижвам.
1
Карла Христова 01.02.2013|14:53
Аз предпочитам да работя без почивка и да си тръгвам по-рано. И все пак наистина подкрепям идеята за по-активен начин на живот и за 20-те минути кардио.
Катаджия спира блондинка: -Госпожо в нарушение сте. Знака не го ли видяхте? Тук движението е само еднопосочно. -Е и к’во - сепнала се блондинката. – Аз да не би да карам в две посоки?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Приятелството след любовта би ме унижило. Настаняването на една силна страст в малко симпатично...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти