Какво е диетата 5:2 и как може да ви помогне да отслабнете?

Какво е диетата 5:2 и как може да ви помогне да отслабнете?
Instagram

Историята познава хиляди видове диети. Някои от които са доста странни и неприемливи. Например, в миналото хората са яли червеи, за да отслабнат. А през 1925 г. цигарите се рекламират като подтискащи апетита. Диетата 5:2 не е опасна за здравето и дори не е точно диета в пълния смисъл на думата. 

Идеята на качествената диета е не само да отслабнете, а и да се подобри здравословното ви състояние. Ето как диетата 5:2 може да ви помогне да отслабнете и да намали рисковете от някои заболявания. 

За какво става дума? 

Диетата 5:2 предполага интермитентно гладуване, но не се страхувайте, няма да останете без храна. Принципът е, че ядем нормално количество храна 5 дни в седмицата и намаляваме дневния брой калории през останалите 2 дни, до 500 за жените и 600 за мъжете.

Какво е диетата 5:2 и как може да ви помогне да отслабнете? Instagram

По този начин тялото не изпитва стреса на диетата през цялото време и не се сдобива с допълнителни калории. В тези два дни изгаря всичко, което ядете през останалите дни. Метаболизмът се ускорява, без да изпитвате липса на енергия и отслабването става много плавно.

Много е важно да не преяждате в дните, в които се храните нормално. Трябва да се откажете от бързата храна, продуктите с високо съдържание на захар и тестените храни. Добре е да ядете по-нискокалорични храни и по-малко мазнини. В противен случай няма да има резултат. 

Също така е важно да не гладувате. Яжте колкото ви се яде, но избирайте по-здравословна храна.

Предимства на диетата 5: 2

Няма строго меню. Вие избирате какво да ядете. Най-важното е, че по време на 2-та дни приемате малко количество калории.

Няма нужда непрестанно да гладувате и да се отказвате от всичко.

С тази диета има по-малък риск от развитие на психологически стрес поради ограничения при хранене.

Това двудневно гладуване има положителен ефект върху здравето. То води до понижаване на кръвната захар и кръвното налягане и нормализиране на холестерола. Тази диета спомага и за намаляване на риска от Алцхаймер, рак, диабет и сърдечни заболявания. Функцията и концентрацията на мозъка също се подобряват.

И, разбира се, също ще се отървете от излишните килограми.

Как да спазвате диетата:

Ако планирате предварително менюто си и времето за хранене, ще ви бъде по-лесно. 

Какво е диетата 5:2 и как може да ви помогне да отслабнете? Instagram

Разделете храната си на 2-3 хранения на ден през обикновените дни. Добре е да изберете 2 дни от седмицата, през които да се ограничавате, но да не са 2 поредни. Най-малко 12 часа трябва да минат между последното хранене вечер и първото на следващия ден.

Важно е да не изключвате цели групи храни от менюто си. Вашето тяло се нуждае от минерали, протеини, въглехидрати и мазнини. Ястията трябва да бъдат балансирани. За дните на гладуване ще са подходящи следните продукти: нискомаслено месо и риба, яйчен белтък, плодове с ниска захар, извара, кисело мляко, салати, варени и печени меса, зърнени храни, зеленчуци и плодове.

Не забравяйте да пиете много вода. Това ще ви помогне да избегнете дехидратацията, умората и главоболието. Можете също така да пиете билков чай. За да постигнете по-добри резултати, можете да започнете и да тренирате. 

Ако практикувате диета 5: 2 в продължение на няколко седмици, но не губите тегло, опитайте 3 гладни дни (4: 3). Също така, можете да преработите менюто си в обикновените дни. Ако загубите достатъчно тегло, можете да преминете към диета 6: 1 и да ядете по-малко калории само веднъж седмично. Също така, след постигане на желаните резултати, можете да се върнете към обичайната си диета.

Ако е трудно за вас да ядете само 500-600 калории дневно, можете да ги увеличите на 800. Но в този случай е необходима диета с ниско съдържание на въглехидрати за 5-те нормални дни.

Преди да следвате тази диета, трябва да се консултирате с Вашия лекар. Това може да има пагубен ефект върху подрастващите, хората, които са имали хранителни разстройства, бременните и кърмещите жени. Хората с диабет и хронични заболявания също трябва да бъдат внимателни.

Станете част от Jenite.bg във Facebook!

1 1
Харесва ли ви тази статия?
КЛЮЧОВИ ДУМИ
 
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Блондинка се обажда на оператор по подръжка. Той и обяснява, какво трябва да направи: -Натиснете звезда. Блондинката се чуди: -Това звезда... не беше ли една такава ... космата точка?
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Чини ми се, всички съдбоносни предели в човешкия живот са все така коварно неразличими. Човек...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Задайте въпрос
Вижте всички специалисти