Добрите шефове имат добри обноски

Колкото и да не ви се вярва, историите по-долу са истински

Добрите шефове имат добри обноски
Gašper Jager

Постоянно обръщаме внимание на това какво трябва да казваме и как трябва да се държим пред шефовете. Този път искаме да сменим посоката и да посъветваме добрите мениджъри как те трябва да се държат пред "простосмъртните” служители. Защото всички знаем, че за да работи един екип ефективно, той трябва да се обгрижва и никога да не му се подронва самочувсвието. 

Репликите, които ще ви предложим сега, действително са изречени от шефове. Колкото и да не ви се вярва, историите са истински. Не позволявайте и вие като такъв да бъдете включени в списъка на "Най-омразните шефове”.

"Аз ти плащам заплатата, затова трябва да правиш каквото ти казвам”
Това изказване е диктаторско. Заплахите никога не вършат добра работа. Мощта, че управлявате, се демонстрира, когато окуражавате, учите, вдъхновявате. Добрите лидерите никога не трябват да заплашват.

"Наистина си късметлия, след като получаваш този бонус. В повече компании и това не правят”
Това е надменно изказване. То никога не се връзва с образа на добрия шеф. Като управители на компания винаги трябва да сте доволни от постигнатите резултати на служителите си, а не да се държите така, сякаш трябва да са благодарни на вашето признание.

"Петък вечер бях тук до 12 през нощта, събота също бях на работа. А ти къде беше?”
Ако служителите ви са подписали договор за работа при вас, това не означава, че трябва да са на разположение 24/7. Това, че някой не работи по седем дни в седмицата, не означава, че не е добър в работата си. На него със сигурност не му е приятно  да го съдите за това, че е изморен и има нужда от почивка през уикенда.

"Трябва да останеш на работа при нас, защото никога няма да те дискриминираме заради това, че си жена” 
Има ли смисъл да коментираме тази реплика? Дискриминацията е незаконна, но е неморално да твърдите, че никога няма да се повлияете от пола, религията или политическите убеждения на служителите си. Това не трябва дори да ви минава през ума. Всички са равни и дори малък намек, че няма да се повлияте от различността, напомня за дискриминация.

"Не искам да слушам оплакванията ти” 
Като шеф винаги трябва да търсите обратната връзка с подчинените си. Дори и тя да е негативна. Ако един служител е недоволен от условията, той има правото да споделя, а вие имате задължението да го изслушате, независимо от обстоятелствата. Лоялността и моралът са сред първите изисквания към добрия мениджър.

"Винаги сме го правили така. И днес няма да е различно”
Живеем в свят на иновации, в който всичко се променя за секунди. Когато спирате този процес, фирмата ви ще претърпява несполуки дотогава, докато не изчезне съвсем от пазара. Задачата на шефа е да окуражава, както вече казахме, а не да поставя в рамка, от която е немислимо да се излезе.

"Вършиш ужасна работа!” или "Ти си глупав, най-безполезният служител тук!”
Ако един работник прави едни и същи грешки постоянно, това може би означава, че вие не сте обяснили задачата както трябва. В такъв случай, преди да се нахвърлите върху подчинения, се замислете дали грешката не е във вас. Дори и вината да е негова, подобно изказване е немислимо. Има подходи, с които да изразите мнение, без да обиждате и да принизявате личността. Не крещете, не подронвайте авторитет, не унижавайте. Непростимо е!

14 0
Харесва ли ви тази статия?
Коментари
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.



19
Desislava Stoyanova 10.12.2012|14:19
За съжаление и такива ги има,които мислят,че като дават работа на някого им е позволено всичко и мачкат подчинените си и по цял ден са под напрежение хората, ама в наши дни никой не тръгва лесно да напуска работа и тея простаци продължават да имат власт.
18
Ема Маринова 04.12.2012|09:34
Това са реплики на простаци,които някой ги е издигнал или просто са се самозабравили...
17
Milen Stanchev 03.12.2012|16:50
Когато има работа - трябва да се правят компромиси, когато на някой му се наложи да отъства или да закъснее - това също е един вид компромис, но от страна на шефовете.
16
мили ванили 03.12.2012|16:19
Добрите обноски са нещо,което може и да се заучи по протокол :)
15
София Павлова 03.12.2012|15:25
Естетвено, че трябва да правят добро впечатление!
14
dani dragneva 03.12.2012|14:40
Шефът е винаги прав по принцип , но ако някога ти излезеш прав в дадена ситуация това шефа трябва да го подчертае, тогава е шеф на място.
13
Epifani Gancia 03.12.2012|12:11
В интерес на истината, за да бъде човек добър шеф е нужно преди всичко не само лидерски умения, но и такива на добър психолог, който умее да предразполага служителите си.
12
apetitna parjola 03.12.2012|11:37
много сложно стана :)
11
Wild Rose 03.12.2012|10:59
Последното си е наистина голям гаф - не можеш да съдиш служителите си по този начин и то на база лични качства и достойноства, тъй като не е в правомощията на шефа.
10
Виолета Донева 03.12.2012|10:15
Абсолютно недопустимо и непрофесионално!Управлението не случайно е наука.
9
koko qnev 03.12.2012|09:36
Повечето се гаврят със служителите си и затова при тях не се задържат хора за дълго време.
8
Mer Zlatkova 03.12.2012|08:51
Познати реплики, общо взето у нас масово шефовете те карат да се чувстваш така все е дно ти им дължиш пари за това, че работиш при тях.
7
vili deneva 30.11.2012|19:33
Добрият шеф е този, които успее да спечели уважението на служителите си.
6
dobi simeonova 30.11.2012|17:26
Шефовете са пример за подръжание на персонала
5
Maya Davidova 30.11.2012|16:19
Браво, това беше много приятна за четене статия
4
petko petkov 30.11.2012|16:08
Всичко е много точно. Един добър шеф никога няма да изрече подобни реплики.
3
Ставрикения Попова 30.11.2012|16:00
Доста груби реплики, сещам се за доста още такива, друг неприятен момент е и когато липсват каквито и да било думи.
2
Жулиетка Димитрова 30.11.2012|15:56
Хахахаха пък аз съм чувала как пред 40 човека се казва, че ще си вземат заплатите, ако аз си свърша работата и вкарам пари във фирмата... И така 40-те човека ме намразиха в червата даже. :) Така горните реплики ми се струват смешни :))))
1
silviq yordanova 30.11.2012|15:55
Заглавието е адски вярно и всеки шеф трябва да има задължително добри обноски към подчинените си,за да бъде уважаван като такъв!
Блондинка си говори с приятелка: -Вчера ходих на очен лекар. -И какво ти каза? Как си със зрението? -Със зрението съм добре, но има друг проблем. Докторът ми каза, че трябва да науча азбуката.
РАЗБЕРЕТЕ КАКВО СЛЕДВА...
Не търси добрите качества в един мъж - всеки има такива! Търси лошите и се запитай, можеш ли да...
Вдъхновете се докрай!
365 спокойни дни.
Защото всичко е по план!
Вашият персонален
календар.
Към календара
Специални оферти
Реклама от 3Bay
Каква е перфектната работа за вас?
Резултати | Архив
Илиана Кочева
Илиана Кочева
логопед
Илиана Кочева е магистър по логопедия. Завършила е Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Тема: Забавяне в речевото развитие
Вижте всички специалисти